Гидрокомпенсаторы зазорів в механізмі приводу клапанів являють собою саморегулюючі опори натискних важелів, що передають зусилля від розподільного вала до клапанів, і виконують функцію усунення зазорів в приводі.
Робота гидрокомпенсатора заснована на принципі нестисливості моторного масла, постійно заповнює при роботі двигуна внутрішню порожнину гидрокомпенсатора і що його переміщує плунжер при появі зазору в приводі клапана, забезпечуючи постійний контакт важеля приводу клапана з кулачком розподільного валу без зазору. Завдяки цьому відпадає необхідність регулювання клапанів при технічному обслуговуванні.
Практично всі несправності гідрокомпенсаторів діагностують по характерному шуму, видаваному газорозподільним механізмом на різних режимах роботи двигуна.
Вам будуть потрібні: всі інструменти, необхідні для зняття розподільних валів (див. «Зняття, дефектовка і установка розподільних валів», с. 90), а також викрутка з плоским лезом.
Примітка
Роботу виконуйте через 15-30 хвилин після зупинки двигуна, щоб знизився тиск масла в гидрокомпенсаторах.
1. Для заміни гидрокомпенсатора зніміть розподільний вал (див. «Зняття, дефектовка і установка розподільних валів»).
2. Зніміть натискний важіль клапана в зборі з гідрокомпенсатором. 3
3. Відіжміть викруткою пелюстки фіксує пружини...
* Причина мі підвищеного шуму в режимі холостого ходу, що посилюється із зростанням частоти обертання колінчастого вала до 1500 хв'1 і не пов'язаного з роботою гідрокомпенсаторів, можуть бути: підвищений знос сухаря важеля приводу клапана або самого важеля; збільшені зазори між стрижнями клапанів і направляючими втулками; збільшена проти допустимої неспіввісність клапана і сідла; непаралельність торців клапанних пружин; більше, ніж допустима, биття фаски головки клапана; зіткнення демпфера клапанної пружини з механізмом обертання клапана.
4. ..і від'єднайте гідрокомпенсатор від натискного важеля.
5. При необхідності зніміть з гидрокомпенсатора фіксатор.
6. Встановіть новий гідрокомпенсатор в порядку, зворотному зняттю. Перед установкою змастіть гідрокомпенсатор і гніздо в головці блоку циліндрів моторним маслом.
7. Аналогічно замініть інші гидрокомпенсаторы.
Примітка
Після заміни гидрокомпенсатора двигун при першому пуску може нетривалий час працювати з підвищеним шумом до того моменту, поки гідрокомпенсатор не прокачается.