РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Особливості конструкції

На автомобілі Chery Tiggo, призначені для російського ринку, встановлюють поперечно розташовані бензинові двигуни: Асteco SQR481FC (DОНС, 118 к. с.) робочим об'ємом 1,8 л (рис. 5.1), MITSUBISHI 4G63S4M об'ємом 2,0 л (Ѕ0НС, 125 л. с.) і MITSUBISHI 4G64S4M об'ємом 2,4 л (Ѕ0НС, 130 л. с.).
Всі чотиритактні двигуни, чотирициліндрові, інжекторні, з рідинним охолодженням. В даному розділі детально описані конструкція і способи ремонту двигуна SQR481FC як найбільш масово встановлюється на автомобілі. Особливості конструкції, обслуговування і ремонту двигунів 4G63S4M і 4G64S4M наведено в окремому підрозділі (див. «Особливості конструкції двигунів 4G63S4M і 4G64S4M»).
Двигун SQR481FC з верхнім розташуванням двох пятиопорных розподільних валів має по чотири клапани на кожен циліндр. Розподільні вали приводяться в обертання армованим зубчастим ременем 7 (рис. 5.2). Натяг ременя забезпечується натяжним роликом 2.

Рис. 5.1. Двигун 50В481РС: 1 - насос гідропідсилювача рульового управління; 2 - шків приводу допоміжних агрегатів; 3 - нижня кришка приводу газорозподільного механізму; 4 - верхня кришка приводу газорозподільного механізму; 5 - кришка головки блоку циліндрів; 6 - генератор; 7 - паливна рампа; 8 - компресор кондиціонера; 9 - дросельний вузол; 10 - впускний колектор; 11 - покажчик (щуп) рівня олії; 12-теплообмінник системи змащення; 13 - масляний фільтр; 14-випускний колектор; 15-блок циліндрів; 16-підсилювач блоку циліндрів; 17-масляний картер; 18 - головка блоку циліндрів; 19 - маховик; 20 - корпус термостата; 21 - котушка запалювання

Зазори в приводі клапанів усуваються гидрокомпенсаторами, сполученими каналами із системою змащення.
Головка 18 (див. рис. 5.1) блоку циліндрів виготовлена з алюмінієвого сплаву за поперечною схемою продувки циліндрів (впускні і випускні канали розташовані на протилежних сторонах головки). У головки запресовано сідла й напрямні втулки клапанів. Впускні і випускні клапани мають по одній пружині, зафіксованої через тарілку двома сухарями.
Клапани приводяться в рух розподільними валами через важелі, які спираються одним плечем на укручені в головку блоку гидрокомпенсаторы, а іншим - на верхні торці стержнів клапанів.
Блок циліндрів 15 являє собою єдину форму, що утворить циліндри, сорочку охолодження, верхню частину картера і п'ять опор колінчастого вала, виконаних у вигляді перегородок картера. Блок виготовлений із спеціального високоміцного чавуну з циліндрами, расточенными безпосередньо в тілі блоку. Для підвищення жорсткості блоку циліндрів в його нижній частині встановлений підсилювач 16, виконаний за одне ціле з кришками корінних підшипників На блоці циліндрів виконані спеціальні припливи, фланці і отвір для кріплення деталей, вузлів і агрегатів, а також канали головної масляної магістралі. Знизу блок циліндрів закритий відлитих з алюмінієвого сплаву масляним картером 17. Площина роз'єму блоку циліндрів і масляного картера ущільнена герметиком, яка-небудь знімна прокладка відсутня.
Колінчастий вал обертається в корінних підшипниках, що мають тонкостінні сталеві вкладиші з антифрикційним шаром. Осьове переміщення колінчастого вала обмежено двома півкільцями, встановленими в проточки ліжку четвертого корінного підшипника.
Маховик 19, відлитий з чавуну, встановлений на задньому кінці колінчастого вала і закріплений шістьма болтами. На маховик напрессован обід зубчастий для пуску двигуна стартером.
Поршні виготовлені з алюмінієвого сплаву. На циліндричній поверхні головки поршня виконані кільцеві канавки для маслосъемного і двох компресійних кілець.
Поршневі пальці встановлені в бобышках поршнів з зазором і запресовані з натягом у верхні головки шатунів.
Шатуни сталеві, ковані, зі стрижнем двотаврового перерізу з'єднані своїми нижніми головками з шатунными шийками колінчастого вала через тонкостінні вкладиші, конструкція яких аналогічна корінним.
Система змащення комбінована (докладніше див. «Система змащення»).
Система вентиляції картера закритого типу не повідомляється безпосередньо з атмосферою, тому одночасно з відсмоктуванням газів в картері утворюється розрідження при всіх режимах роботи двигуна, що підвищує надійність різних ущільнень двигуна та зменшує викид токсичних речовин в атмосферу.
При роботі двигуна картерні гази через шланг, приєднаний до штуцера на кришці головки блоку, і клапан системи вентиляції картера двигуна всмоктуються впускним колектором. Клапан відкривається в залежності від розрідження у впускному колекторі і таким чином регулює потік картерних газів.
Система охолодження герметична, з розширювальним бачком, складається з сорочки охолодження, виконаної в лиття і навколишнього циліндри в блоці, камери згоряння та газові канали в головці блоку циліндрів. Примусову циркуляцію рідини, що охолоджує, забезпечує відцентровий водяний насос з приводом від зубчастого ременя розподільного механізму. Для утримання нормальної робочої температури охолоджуючої рідини в системі охолодження встановлений термостат, перемикаючий великий круг системи при непрогрітому  двигуні і низькій температурі охолоджуючої рідини.

Рис. 5.2. Привід газорозподільного механізму двигуна SQR481FC: 1 - зубчастий шків колінчастого валу; 2 - натяжний ролик приводу газорозподільного механізму; 3, 6 - проміжні ролики приводу газорозподільного механізму; 4 - зубчастий шків випускного розподільного валу; 5 - зубчастий шків впускного розподільного валу; 7 - ремінь приводу газорозподільного механізму; 8 - шків приводу допоміжних агрегатів.

Система живлення складається з електричного паливного насоса, встановленого в паливному баку, регулятора тиску палива, паливного фільтра, дросельного вузла, форсунок і паливопроводів, а також включає в себе повітряний фільтр.

Система запалювання мікропроцесорна, складається з котушки запалювання, високовольтних проводів і свічок запалювання. Котушкою запалювання керує електронний блок системи управління двигуном. Система запалювання при експлуатації не вимагає обслуговування і регулювання.

Силовий агрегат (двигун з коробкою передач, зчеплення і головною передачею) встановлений на чотирьох опорах з еластичними гумовими елементами - двох верхніх бічних (правої і лівої), що сприймають основну масу силового агрегату, і двох нижніх (задній і передній), компенсуючих крутний момент від трансмісії і навантаження, що виникають при рушанні автомобіля з місця, розгін і гальмування.

Корисні поради
При певному навику і уважності багато несправності двигуна і його систем можна досить точно визначити за кольором диму, що виходить з вихлопної труби. Синій дим свідчить про попадання масла в камери згоряння, причому постійне димлення - ознака сильного зносу деталей циліндропоршневої групи. Поява диму при перегазовках, після тривалого прокручування стартером, після довгої роботи на холостому ходу або відразу після гальмування двигуном вказує, як правило, на знос маслозйомних ковпачків клапанів. Чорний дим - дуже багата суміш з-за несправності системи управління двигуном або форсунок. Сизий або густий білий дим з домішкою вологи (особливо після перегріву двигуна) означає, що охолоджуюча рідина потрапила в камеру згоряння через пошкоджену прокладку головки блоку циліндрів. При сильному пошкодженні цієї прокладки рідина іноді потрапляє і в масляний картер, рівень масла різко підвищується, а сама олія перетворюється в каламутну белесую емульсію. Білий дим (пар) при непрогрітому двигуні у вологу або в холодну погоду - нормальне явище.

Зміст

.