РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Перевірка і заміна датчиків системи управління двигуном

Датчик температури охолоджуючої рідини встановлений на корпусі термостата.
У датчика перевіряють опір на висновках при різних температурних режимах.
Вам будуть потрібні: ключ «на 19», тестер.
1. Зніміть декоративний кожух двигуна (див. «Зняття і установка декоративного кожуха двигуна»).
2. Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.
3. Злийте рідину з системи охолодження двигуна (див. «Заміна охолоджуючої рідини»)

4. Натиснувши на фіксатор, від'єднайте колодку джгута проводів від датчика.

5. ...послабити затягування датчика температури охолоджуючої рідини...

6. ...і, повернувши датчик, зніміть його.
7. Під'єднайте тестер до висновків датчика і опустіть датчик в ємність з водою.
8. Виміряйте опір на висновках датчика при різних температурних режимах. Номінальний опір справного датчика зазначено в табл. 10.4.
9. Встановіть датчик в порядку, зворотному зняттю.

Датчик положення дросельної заслінки вбудований в дросельний вузол, при виході датчика з ладу замініть дросельний вузол в зборі.

Для заміни датчика положення розподільчого валу (датчика фази) вам буде потрібно ключ «на 10».

Таблиця 10.4.  Дані для перевірки датчика температури охолоджуючої рідини.

Температура повітря, Опір, кОм
-20 14 - 17
0 5,1 - 6,5
+20 2,1 - 2,7
+40 0,48 - 0,68
+80 0,26 - 0,36

1. Зніміть декоративний кожух двигуна (див. «Зняття і установка декоративного кожуха двигуна», с. 75).
2. Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї. 6

3. Стисніть фіксатор колодки джгута проводів датчика фази...

4. ...і від'єднайте колодку від висновків датчика.

5. Виверніть болт кріплення датчика фази...

6. ...і зніміть датчик фази з автомобіля.
7. Встановіть датчик фази в порядку, зворотному зняттю.

Діагностичний датчик концентрації кисню встановлений на виході з каткол - лектора. Датчик вимірює вміст кисню у відпрацьованих газах і перетворює вимірювану величину в напруга сигналу,
який подається на електронний блок управління двигуном. Використовуючи сигнали датчика, блок управляє уприскуванням палива таким чином, щоб отримати розрахунковий склад паливоповітряної суміші. Якщо датчик концентрації кисню несправний, токсичність відпрацьованих газів може різко підвищитися, а витрата палива збільшиться.

Вам знадобиться ключ «на 22».
1. Зніміть декоративний кожух двигуна (див. «Зняття і установка декоративного кожуха двигуна»).
2. Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.

3. Відіжміть фіксатор і роз'єднайте колодку датчика концентрації кисню.

4. Послабте затяжку датчика концентрації кисню і виверніть його з випускного колектора.
5. Встановіть діагностичний датчик концентрації кисню в порядку, зворотному зняттю.

Керуючий датчик концентрації кисню встановлений на вході в катколлек - тор, технологія його заміни аналогічна технології заміни діагностичного датчика концентрації кисню.

Датчик положення колінчастого валу встановлений на картері зчеплення.
Вам буде потрібно ключ «на 10».
1. Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.

2. Роз'єднайте колодку джгута проводів датчика.

3. Виверніть болт кріплення датчика і зніміть датчик з картера зчеплення
4. Встановіть датчик положення колінчастого валу в зворотному порядку.

Датчик масової витрати повітря (ДМРВ) розташований між повітряним фільтром і повітропідвідному рукавом.
Сигнал датчика являє собою напругу постійного струму, значення якого залежить від кількості повітря, що проходить через датчик.
У ДМРВ вбудований датчик температури повітря, чутливим елементом якого є термістор з негативним температурним коефіцієнтом: електричний опір датчика зменшується з підвищенням температури. За інформацією про температуру повітря відатчик контролер регулює кількість уприскуваного палива.
У датчика температури всмоктуваного повітря перевіряють опір на висновках при різних температурних режимах.
Вам будуть потрібні: викрутка з хрестоподібним лезом, тестер, термометр, пасатижі.
1. Вимкніть запалювання.

2. Стисніть пружинний фіксатор і від'єднайте відатчик колодку джгута проводів.
Ст. Під'єднайте тестер в режимі вольтметра до висновків колодки джгута проводів, включіть запалення і виміряйте напругу живлення датчика. Воно має становити (5,0+0,2) Ст.

4. Під'єднайте тестер в режимі омметра до висновків датчика і виміряйте його опір. Виміряйте термометром поточну температуру повітря і порівняйте отримані значення з даними табл. 10.5.

 

Таблиця 10.5.  Дані для перевірки повітря на впуску.

Температура повітря, °С

Опір,  кОм

0 4,5 - 7,5
20 2,0 - 3,0
40 0,7 - 1,6
80 0,20 - 0,4

5. Відхилення опору від норми замініть датчик, вивернувши два гвинти його кріплення.
Датчик швидкості автомобіля встановлений на картері коробки передач.
1. Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.
2. Зніміть повітряний фільтр (см, «Зняття і установка повітряного фільтру»).

 

3. Стисніть фіксатор і від'єднайте відатчик колодку джгута проводів.
4. Виверніть болт кріплення датчика...

5. ...і зніміть датчик швидкості з автомобіля.
6. Зніміть гумове ущільнювальне кільце. Сильно обжатое, втратила еластичність або надорванное кільце замініть новим.
7. Встановіть датчик швидкості в порядку, зворотному зняттю.

Датчик детонації кріпиться до блоку циліндрів двигуна.
1. Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.

2. Зніміть впускний колектор (див. «Заміна прокладки впускного колектора»).

3. Від'єднайте від джгута проводів датчика колодку джгута проводів системи управління двигуном, виверніть гвинт кріплення датчика...

4. ..і зніміть датчик детонації.
5. Встановіть датчик детонації у зворотному порядку.

Зміст

.