РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Розділ 9. Гальмівна система

ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ
Автомобіль Chery Tiggo обладнаний двома незалежними гальмовими системами: робочою і стоянкової Перша, оснащена гідравлічним приводом, що забезпечує гальмування при русі автомобіля, друга загальмовує автомобіль на стоянці.
Робоча гальмівна система-двоконтурна, з діагональним розподіленням, що значно підвищує безпеку водіння автомобіля. Один контур гідроприводу забезпечує роботу правого переднього і лівого заднього гальмівних механізмів, іншого - лівого переднього і правого заднього.
При відмові одного з контурів робочої гальмівної системи використовується другий контур, що забезпечує зупинку автомобіля з достатньою ефективністю.
У гідравлічний привід включені: вакуумний підсилювач і чотирьохканальна антиблокувальна система (ABS).
Стоянкова гальмівна система має тросовий привід на гальмівні механізми задніх коліс.

Рис. 9.1. Вакуумний підсилювач: 1 - корпус підсилювача; 2 - ущільнювальна прокладка корпусу; 3 - захисний чохол корпусу керуючого клапана; 4 - вилка штовхача

Вакуумний підсилювач (рис. 9.1) діафрагмового типу. Гумова діафрагма разом з корпусом керуючого клапана ділять внутрішню порожнину корпусу підсилювача на дві камери: вакуумну і атмосферну. Підсилювач працює за рахунок перепаду тиску в вакуумної та атмосферної камерах, внаслідок чого при натисканні на педаль гальма створюється додаткове зусилля на поршень головного гальмівного циліндра.
В шлангу, що з'єднує вакуумний підсилювач з впускним колектором, встановлений зворотний клапан. Він утримує розрідження в підсилювачі при збільшенні тиску у впускний трубі.

Рис. 9.2. Головний гальмівний циліндр: 1 - штовхач; 2 - корпус циліндра з фланцем кріплення; 3 - бачок головного гальмівного циліндра; 4 - датчик рівня рідини; 5 - пробка бачка; 6 - колодка джгута проводів датчика; 7, 9 - з'єднувальні муфти; 8 - фіксатор кріплення бачка; 10 - ущільнювальне кільце

Головний гальмівний циліндр (рис 9 2) двосекційний, з послідовним розташуванням поршнів складається з двох окремих камер, сполучених з незалежними гідравлічними контурами. На корпусі головного циліндра через гумові втулки 7 і 9 установлено бачок 3, внутрішня порожнина якого розділена перегородками на три відсіки. Кожен відсік живить одну з камер головного гальмівного циліндра і головний циліндр приводу вимикання зчеплення. У нижній половині корпусу бачка встановлений датчик 4 рівня гальмівної рідини.
Гальмівний механізм переднього колеса дисковий, вентильований, з автоматичним регулюванням зазору між колодками і диском, з плаваючою скобою. Скоба утворюється супортом 8 (рис. 9.3) і колісним циліндром 11. Рухома скоба прикріплена болтами 3 до напрямних пальцях, які встановлені в отворах направляючої б колодок. У ці отвори закладена мастило, між пальцями і направляє колодок встановлені гумові чохли 4
До пазам направляючої підібгані пружинами гальмівні колодки 5.
В порожнині циліндра 11 встановлений поршень з ущільнювальним кільцем. За рахунок пружності цього кільця підтримується оптимальний зазор між колодками і диском. При гальмуванні поршень під дією тиску рідини притискає внутрішню колодку до диска, в результаті сили реакції супорт переміщується на пальцях і зовнішня колодка теж притискається до диска, причому сила притиснення колодок виявляється однаковою. При растормаживании поршень за рахунок пружності ущільнювального кільця відводиться від колодки - між колодками і диском утворюється невеликий зазор
Гальмівний механізм заднього колеса (рис. 9.4) дисковий, з автоматичним регулюванням зазору між колодками і диском, з плаваючою скобою. Скоба утворюється держателем 8 зовнішньої колодки і заднім гальмівним циліндром 7. Скоба збирається на пальці, які болтами  закріплені на кулаці підвіски. Виступаючі з отворів

Рис. 9.3. Гальмівний механізм переднього колеса: 1 - гальмівний шланг; 2 - клапан випуску повітря; 3 - болт направляючого пальця; 4 - захисний чохол направляючого пальця; 5 - гальмівні колодки; 6 - напрямна колодок; 7 - гальмівний диск; 8 - супорт; 9 - захисний кожух; 10 - джгутик датчика зносу колодок; 11 - робочий циліндр

скоби частини пальців закриті гумовими чохлами. В направляючі отвори скоби закладена змазка. В скобі на напрямних штифтах встановлені гальмівні колодки 9.
В порожнині циліндра встановлений поршень з ущільнювальним кільцем. За рахунок пружності цього кільця підтримується оптимальний зазор між колодками і диском.
Дисковий робочий гальмівний механізм заднього колеса поєднаний з барабанним механізмом стоянкового гальма. Порожнину гальмівного диска одночасно служить гальмівним барабаном стоянкового гальма.
Стоянкова гальмівна система, що приводиться в дію механічно, складається з важеля, встановленого на підставі кузова між передніми сидіннями, переднього троса з регулювальним пристроєм і зрівнювачем, до якого приєднані два задніх троса і барабанні гальмівні механізми (рис. 9.5), встановлені в задніх колесах.
Стоянкове гальмо не вимагає особливого догляду При поточному ремонті перевірте ступінь зносу зубів сектора і собачки. Надмірно замініть зношені деталі
При виявленні заклинювання, обриву оболонок або зволікань тросів їх слід замінити новими.
Гідравлічна система гальм об'єднана в єдине ціле металевими трубками і гнучкими шлангами. Система заповнена спеціальною гальмівною рідиною класу не нижче ООТ-3, яку необхідно періодично замінювати. Порядок заміни гальмівної рідини описаний в розд. 4 «Технічне обслуговування» (див. «Заміна гальмівної рідини в гідроприводах гальм і виключення зчеплення»).
Перевірка гальмівної системи описано в розд. 4 «Технічне обслуговування» (див. «Регламентне технічне обслуговування»).

Рис. 9.4. Гальмівний механізм заднього колеса: 1 - решіток щиток; 2 - клапан випуску повітря; 3 - стяжні болти скоби; 4 - гальмовий шланг; 5 - болти направляючих пальців; 6 - чохли направляючих пальців; 7 - робочий гальмівний циліндр; 8 - тримач зовнішньої колодки; 9 - гальмівна колодка

Рис. 9.5. Гальмо гальмівний механізм заднього колеса: 1 - опорний щит стоянкового гальма; 2 - передня колодка стоянкового гальма; 3 - стяжна пружина передньої колодки; 4 - розпірна планка; 5 - стяжна пружина задньої колодки; 6 - задня колодка стоянкового гальма; 7, 11 - опорні стійки колодок; 8 - трос приводу ручного гальма; 9 - регулювальне пристрій; 10 - нижня стяжна пружина колодок

Датчик аварійного рівня гальмівної рідини поплавкового типу. Корпус датчика нерозбірний.
При зниженні рівня гальмівної рідини в бачку до гранично допустимого, рухливий контакт на поплавці датчика опускається на нерухомі контакти на корпусі датчика і замикає ланцюг лампи аварійної сигналізації в комбінації приладів.
Антиблокувальна система гальм (ABS) складається з датчиків частоти обертання коліс, вимикача стоп-сигналів, гидроэлектронного блоку і сигнальної лампи. Крім того, антиблокувальна система обладнана системою самодіагностики, выявляющей несправності компонентів.
АВ5 служить для регулювання тиску в гальмівних механізмах всіх коліс при гальмуванні в складних дорожніх умовах, що запобігає блокуванню коліс.
Система АВ5 забезпечує наступні переваги:
- об'їзд перешкод з більш високим ступенем безпеки, в тому числі і при екстреному гальмуванні;
- скорочення гальмівного шляху при екстреному гальмуванні зі збереженням курсової стійкості і керованості автомобіля, в тому числі і в повороті.
У разі несправності системи передбачені функції діагностики та підтримки роботи при відмовах системи.
Розташування елементів, принцип дії та можливі несправності системи АВ5 розглянуті в розд. 14 «Системи безпеки».

ПРОКАЧУВАННЯ ГІДРОПРИВОДУ ГАЛЬМІВНОЇ СИСТЕМИ
Гідропривід гальм прокачують для видалення повітря, що потрапила туди при заповненні рідиною після її заміни або після ремонту вузлів гідроприводу, пов'язаного цього розгерметизацією.
Ознаки наявності повітря в гідроприводі:
- збільшення ходу педалі, її «м'якість» при одноразовому натисканні на педаль;
- поступове зменшення ходу педалі з одночасним збільшенням її «жорсткості» при повторних натисканні на педаль.
Перед прокачуванням гідроприводу необхідно виявити і усунути причину розгерметизації.

корисні поради
Якщо прокачування гідроприводу пов'язана з ремонтом якого-небудь одного контуру і свідомо відома справність іншого контуру, то допустима прокачування тільки ремонтованого контуру.
Дії при прокачування гідроприводу такі ж, як і при заміні гальмівної рідини описано в розд. 4 «Регламентне технічне обслуговування» (див. «Заміна гальмівної рідини в гідроприводах гальм). Відмінність полягає лише в тому, що критерієм закінчування прокачування робочого циліндра є припинення виходу бульбашок біля гальмівного шланга, а не поява свіжої гальмівний рідини.


Зміст

.