РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Класифікація шин

В залежності від рекомендованих умов експлуатації розрізняють наступні класи шин.

1. Літні шини призначені для експлуатації в літній період переважно на шосейних дорогах. Малюнок протектора складається з шашок або ребер, розділених канавками (як правило, неширокими).
2. Всесезонні шини типів М+5 (Міб + 5пол/ - грязь і сніг) і К+Л/ (Коаб + А/тБег - дорожня і зимова) - призначені для експлуатації як в зимовий, так і літній час. Забезпечують прийнятну реалізацію характеристик експлуатації при цілорічному використанні по шосейним і ґрунтовим дорогам. Малюнок більш розріджене, ніж у літніх шин, і може бути з микроканавками (ламелями), що забезпечують зчеплення з зледенілою і засніженою дорогою
3. Зимові шини - служать для експлуатації на зимових дорогах і бувають:
- нешипуемыми - виготовлені з м'яких сортів гуми, найчастіше з направленим малюнком з великою кількістю ламелей і призначені в основному для експлуатації на очищуваних дорогах;
- шипованими або з можливістю ши - пования - виконані з гуми середньої жорсткості, з шипами або размеченными місцями для монтажу шипів Малюнок протектора розріджене, з розвиненою мережею ламелей. Забезпечують непогану прохідність на глибокому снігу і добре видаляють снігову шугу. Шиповані шини відрізняються кращим зчепленням з льодом і вкатаним снігом порівняно з зимовими нешипуемыми. Однак шипи погіршують зчеплення на твердому дорожньому покритті і створюють підвищений шум.
В залежності від розташування елементів малюнок протектора шини може бути ненаправленим, спрямованим або асиметричним (рис. 14.4):
- ненаправлений малюнок - симмет ковий щодо радіальної площини колеса (що проходить через його вісь обертання). Є найбільш універсальним, тому більша частина шин випускається саме з цим малюнком;
- спрямований рисунок - симетричний відносно центральної площини обертання колеса (що проходить через середину протектора). Він володіє покращеною здатністю відведення води з плями контакту з дорогою і зниженою гучністю. Запасне колесо збігається з напрямом обертання тільки з колесами однієї сторони автомобіля, але тимчасова установка його на іншу сторону допустима за умови руху на невеликих швидкостях;


- асиметричний малюнок - несиметричний щодо центральній площині обертання колеса. Його використовують для реалізації різних властивостей в одній шині. Наприклад, зовнішня сторона шини краще працює на сухому покритті, а внутрішня - на мокрому.
Шини розрізняють також за способом герметизації порожнини. Шини бувають з камерою або без камери.
Безкамерні шини в основному вважаються більш надійними, ніж шини з камерою, тому що при проколі шини повітря покидає її тільки через отвір проколу, в той час як в шинах з камерою повітря витікає з порожнини шини по всій окружності монтажного отвору, оскільки герметичність цього з'єднання порушена. Тому безкамерна шина залишає більше часу для маневру до того моменту, коли їзда на пошкодженому колесі стане небезпечною. Крім того, шини у безкамерному виконанні легше своїх аналогів з камерою.
На борту безкамерної шини можна зустріти позначення «TUBELESS», «TL», на борту камерної - «ТІВЕТУРЕ», «TUBED TIRE».
За розташуванням ниток у каркасі і брекері шини поділяють на такі види (рис. 14.5):
- діагональні шини, каркас яких складається з однієї або кількох пар кордних шарів, розташованих так, що нитки сусідніх шарів перехрещуються.
Вам, швидше за все, не доведеться вибирати шини за цією ознакою, оскільки діагональні вже майже повністю витіснені з ринку радіальними шинами. Конструкція діагональних шин застаріла, але їх продовжують випускати в невеликих кількостях, тому що вони відносно дешеві у виробництві. Єдина перевага цих шин полягає в тому, що у них міцніше боковина;

Рис. 14.5  Види каркасних шин: А -  шина діагональної конструкції; Б - шина радіальної конструкції; ції; 1 - посадкові поверхні; 2 - обід; 3 - нитки корду; 4 - брекер; 5 - боковина; 6 - протектор


- радіальні шини, в яких корд каркаса натягнутий від одного борту до іншого без перехлеста ниток. Напрямок натягу ниток випливає з назви.
Тонка м'яка оболонка каркаса по зовнішній поверхні обтягнута могутнім гнучким брекером - поясом з високоміцного нерозтяжного корду, як правило, сталевого. Тому до напису «radial» (радіальна) на боковинах шин часто додають «belted» (опоясана) або «steel belted» (опоясана сталлю).
Таке розташування шарів корду знижує напруга в нитках, що дозволяє зменшити число шарів, додає каркасу еластичність, знижує теплоутворення і опір коченню.
Радіальні шини мають багато переваг, вони більш комфортні, довговічні, стійкі, мають більш низький опір коченню. Діагональні шини краще на бездоріжжі і при високих ударних навантаженнях на колесо.

Зміст

.