РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Приводи передніх коліс

Приводи передніх коліс (рис. 6.3) складаються з зовнішніх 10 і внутрішніх 1 шарнірів рівних кутових швидкостей (ШРУС), сполучених валами 5 Зовнішній шарнір забезпечує можливість тільки кутових переміщень з'єднуються валів. Внутрішній шарнір додатково до кутовим забезпечує осьові зміщення валів при повороті передніх коліс і роботі підвіски.
Зовнішній шарнір типу Бирфильд складається з корпусу, сепаратора, обойми і шести кульок. У корпусі шарніра і в обоймі виконані канавки для розміщення кульок. Канавки в поздовжній площині виконані по радіусу, що забезпечує необхідний кут повороту зовнішнього шарніра. Шліцьовий наконечник корпусу зовнішнього шарніра встановлений в маточини переднього колеса і прикріплений до неї гайкою.
Обойма зовнішнього шарніра встановлена на шліцах валу 5 і зафіксована на валу стопорним кільцем.
Внутрішній шарнір типу Трипод складається з корпусу і трьох роликів на голчастих підшипниках, надягнутих на цапфи трехшиповой маточини. У корпусі шарніра виконані пази для роликів Трехшиповая маточина зафіксована на валу стопорним кільцем, ролики дозволяють маточині переміщатися в пазах корпуса шарніра в осьовому напрямку, завдяки чому привід може збільшуватися або зменшуватися для компенсації взаємних переміщень підвіски силового агрегату. Шліцьовий наконечник корпусу внутрішнього шарніра закріплений у полуосевой шестерні диференціала пружинним стопорним кільцем
У зовнішньому шарнірі встановлені кульки одного сортувальної групи. Всі деталі шарніра селективно підібрані один до одного, тому ремонтувати шарнір заміною окремих деталей не можна. В запасні частини постачають тільки шарнір в зборі, а також малий ремкомплект, що включає в себе стопорне кільце, чохол і хомути його кріплення чохла, а в деяких випадках і мастило.

Рис. 6.3. Приводи передніх коліс: А - привід правого переднього колеса; Б - привід лівого переднього колеса; 1 - внутрішній шарнір рівних кутових швидкостей; 2 - великий хомут кріплення чохла внутрішнього шарніра; 3 - чохол внутрішнього шарніра; 4 - малий хомут кріплення чохла шарніра; 5 - вал привода; 6 - динамічний демпфер; 7 - малий хомут кріплення чохла шарніра; 8 - чохол зовнішнього шарніра; 9 - великий хомут кріплення зовнішнього чохла  шарніра рівних кутових швидкостей.

Внутрішній шарнір поставляють запасні частини у вигляді двох ремкомплектів: великий, що включає в себе всі деталі шарніра, і малий, аналогічний ремкомплекту зовнішнього шарніра.
Для змащення шарнірів застосовують спеціальну змазку з дисульфідом молібдену (вітчизняний аналог - ШРУС-4). Порожнини всіх шарнірів захищені від попадання дорожньої грязі і води гумовими гофрованими чохлами 3 і 8, закріпленими на корпусах шарнірів і на валах приводів хомутами.
Вали приводів лівого і правого колеса виконані різної довжини (правий довше), що обумовлено компонування моторного відсіку автомобіля (головна передача зміщена вліво відносно поздовжньої осі автомобіля), і тому вони невзаємозамінні. Шарніри рівних кутових швидкостей обох приводів однакові. Для зниження вібрацій в трансмісії на валу приводу правого колеса хомутами закріплений динамічний демпфер 6.

корисні поради
Шарніри приводів дуже довговічні, їх розрахунковий ресурс майже дорівнює ресурсу автомобіля. Проте в експлуатації їх змінюють або ремонтують досить часто із-за пошкодження захисних чохлів. Така робота досить дорога і трудомістка. Для того щоб серйозно заощадити, регулярно перевіряйте стан захисних чохлів шарнірів і негайно замінюйте їх при найменших пошкодженнях. Якщо у шарнір через пошкоджений чохол потрапить вода або пил, що він вийде з ладу через кілька сотень кілометрів пробігу. Герметичний шарнір зношується надзвичайно повільно.


Зміст

.