На автомобілі застосована система розподіленого уприскування палива зі зворотним зв'язком. Розподілене впорскування називається тому, що паливо впорскується в кожен циліндр окремої форсункою. Система вприскування палива дає змогу знизити токсичність відпрацьованих газів за поліпшення ходових якостей автомобіля.
У цьому розділі коротко описані несправності системи упорскування, викликані відмовою тих чи інших датчиків. Порядок зняття та встановлення вузлів систем живлення і керування двигуном наведено в підрозділах «Система живлення двигуна» і «Система управління двигуном» .
У системі упорскування зі зворотним зв'язком встановлюють каталітичний нейтралізатор від працювали газів і датчик концентрації кисню у відпрацьованих газах (на автомобілі Chery Tiggo послідовно один за одним встановлені два нейтралізатора і два датчика концентрації кисню), який і забезпечує обраную зв'язок. Датчики відстежують конценцентрацию кисню у відпрацьованих газах. Електронний блок управління за їх сигналами підтримує таке співвідношення повітря та палива, при якому нейтралізатори працюють найбільш ефективно. Причому основним керуючим датчиком служить датчик, встановлений на вході в катколлектор, а датчик, встановлений на його виході, - діагностичний, він визначає якість роботи всієї системи управління двигуном в цілому. Якщо блок управління двигуном за інформацією діагностичного датчика виявить перевищення концентрації кисню у відпрацьованих газах, не устраняемое тарировкой системи керуючого сигналами датчика і означає якусь несправність системи, він включить в комбінації приладів сигнальну лампу несправності двигуна і введе в пам'ять код помилки для подальшої діагностики.
Попередження
Перш ніж знімати будь-які вузли системи вприскування палива, від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.
Акумуляторну батарею відключайте тільки при вимкненому запаленні.
Не пускайте двигун, якщо наконечники проводів на акумуляторної батареї погано затягнуті.
Ніколи не від'єднуйте акумуляторну батарею від бортової мережі автомобіля при працюючому двигуні. При зарядці акумуляторної батареї від'єднуйте її від бортової мережі автомобіля, так як підвищений струм при зарядці може вивести з ладу елементи електроніки.
Не допускайте нагрівання електронного блоку управління (ЕБУ) вище 65 °С в робочому стані і вище 80 X в неробочому (наприклад, в сушильній камері). Треба знімати з ЕБУ автомобіля, якщо ця температура буде перевищена.
Не від'єднуйте від ЕБУ і не приєднуйте до нього роз'єми джгута проводів при включеному запалюванні.
Перед виконанням електродугового зварювання на автомобілі від'єднайте дроти від акумуляторної батареї та роз'єми проводів від ЕБУ.
Всі вимірювання напруги виконуйте цифровим вольтметром з внутрішнім опором не менше 10 МОм. Електронні вузли, які застосовуються в системі упорскування, розраховані на дуже малу напругу, тому їх легко може пошкодити електростатичний розряд. Для того щоб не допустити ушкоджень ЕБУ електростатичним розрядом:
- не торкайтеся руками штекерам ЕБУ або електронних компонентів на його платах;
- при роботі з програмованим постійним запам'ятовуючим пристроєм (ППЗП) блоку управління не доторкайтеся до висновків мікросхеми. Не допускається робота двигуна з нейтралізатором на этилированном бензині. Це приведе до швидкого виходу з ладу нейтралізаторів і датчиків концентрації кисню.
При роботі в дощову погоду не допускайте попадання води на електронні компоненти системи упорскування
палива.
Перевірку системи упорскування проводите в такій послідовності.
1. Перевірте з'єднання з «масою» двигуна і акумуляторної батареї.
2. Перевірте паливний насос та паливний фільтр.
В. Перевірте запобіжники і реле включення елементів системи упорскування.
4. Перевірте надійність контактів у колодках з проводами елементів системи упорскування.
5. Перевірте датчики системи упорскування.
Переважна більшість несправностей системи вприскування палива викликається відмовою таких датчиків:
- датчик положення колінчастого валу - повна відмова системи упорскування, двигун не пускається;
- датчик положення дросельної заслінки (встановлений в кришці дросельного вузла) - втрата потужності, ривки і провали при розгоні, нестійка робота в режимі холостого ходу;
- датчик температури охолоджуючої рідини - труднощі з пуском в мороз: доводиться прогрівати двигун, підтримуючи обороти педаллю акселератора, при русі можливий перегрів двигуна з істотним зниженням потужності і появою детонації;
- комбінований датчик масової витрати і температури повітря, що поступає - при відмові функції вимірювання температури збільшення витрати палива, підвищення рівня токсичності відпрацьованих газів, а при відмові функції вимірювання витрати збільшення витрати палива, значне погіршення динаміки, проблеми з пуском двигуна;
- датчик детонації (встановлений з лівого боку блоку циліндрів під впускним колектором в районі 2-го і 3-го циліндрів) - двигун дуже чутливий до якості бензину, підвищена схильність до детонації, зниження потужності;
- датчик концентрації кисню у відпрацьованих газах (лямбда-зонд) - збільшення витрати палива, зниження потужності двигуна, нестійка робота на холостому ходу. Можливо пошкодження каталітичного нейтралізатора відпрацьованих газів;
- датчик фази - зниження потужності, збільшення витрати топплива
- датчик швидкості встановлений на картері коробки передач) - можливе погіршення динамічних якостей автомобіля і збільшення витрати палива.