РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Система подачі палива

 До складу системи живлення входять елементи таких систем:
- подачі палива, що включає в себе паливний бак паливний модуль, паливний фільтр, регулятор тиску палива (входить до складу паливного модуля), трубопроводи та паливну рампу з форсунками,
- повітроподача, в яку входять повітряний фільтр, дросельний вузол, регулятор холостого ходу,
- уловлювання парів палива, що складається з адсорбера, клапана продувки адсорбера і з'єднувальних трубопроводів.

Примітка
Система уловлювання парів палива описана в окремому підрозділі (див. «Система уловлювання парів палива»), так як вона служить тільки для виконання екологічних вимог по зниженню токсичності.

Функціональне призначення системи подачі палива - забезпечення подачі необхідної кількості палива в двигун на всіх робочих режимах. Двигун обладнаний електронною системою управління з розподіленим уприскуванням палива. В системі розподіленого уприскування функції сумішоутворення і дозування подачі паливоповітряної суміші в циліндри двигуна розділені: повітря подається системою повітроподача, що складається з дросельного вузла і регулятора холостого ходу, а необхідне в кожен момент роботи двигуна кількість палива впорскується форсунками у впускний колектор. Такий спосіб управління дає можливість забезпечувати оптимальний склад горючої суміші в кожен конкретний момент роботи двигуна, що дозволяє отримати максимальну потужність при мінімально можливому витраті палива і низької токсичності відпрацьованих газів. Керує системою вприскування палива (а також системою запалювання) електронний блок, безперервно контролює за допомогою відповідних датчиків навантаження двигуна, швидкість руху автомобіля, тепловий стан двигуна, оптимальність процесу згоряння в циліндрах двигуна.
Особливістю системи упорскування автомобіля СЬегу Лддо є синхронність спрацьовування форсунок згідно з фазами газорозподілу (блок управління двигуном отримує інформацію від датчика фази). Блок управління включає форсунки послідовно, а не попарно, як в системах асинхронного уприскування. Кожна форсунка включається через 720° повороту колінчастого валу. Однак на режимах пуску і динамічних режимах роботи двигуна використовується асинхронний метод подачі палива без синхронізації з обертанням колінчастого валу.

Основним датчиком для забезпечення оптимального процесу згоряння є керуючий датчик концентрації кисню у відпрацьованих газах (лямбда-зонд) Він встановлений у випускному колекторі системи випуску відпрацьованих газів і спільно з блоком управління двигуном і форсунками утворює контур управління складом паливоповітряної суміші, що подається в двигун. За сигналами датчика блок управління двигуном визначає кількість незгорілого кисню у відпрацьованих газах відповідно оце - н і розповідає про пті малий ь н ость соста ва то пл і під повітряної суміші, що надходить у циліндри двигуна в кожен момент часу. Зафіксувавши відхилення від оптимального складу 1:14 (паливо/повітря), що забезпечує найбільш ефективну роботу каталітичного нейтралізатора відпрацьованих газів, блок управління з допомогою форсунок змінює склад суміші Так як датчик концентрації кисню включений в ланцюг зворотного зв'язку блоку управління двигуном, контур управління складом паливоповітряної суміші є замкнутим.

Особливість системи керування двигуном автомобіля Втікаю Лддо полягає у наявності, крім керуючого датчика, другого діагностичного датчика концентрації кисню, встановленого в приймальні труби системи випуску відпрацьованих газів. За складом газів, що пройшли через нейтралізатор, він визначає ефективність роботи системи управління двигуном Якщо блок управління двигуном за інформацією, отриманою від діагностичного датчика концентрації кисню, фіксує перевищення норми токсичності відпрацьованих газів, не устраняемое тарировкой системи управління, то він включає в комбінації приладів сигнальну лампу несправності двигуна і заносить в пам'ять код помилки для подальшої діагностики.

Паливний бак пластмасовий, штампований, встановлений під підлогою кузова задній частині. Для того щоб пари палива не попадалии в атмосферу, бак з'єднаний трубопроводом з адсорбера. Під фланцеве отвір у верхній частині бака встановлено електричний паливний насос. З нього паливо подається в паливний фільтр, встановлений в кронштейні на паливному баку, і звідти надходить в паливну рампу двигуна, закріплену на впускний трубі. З паливної рампи паливо впорскується форсунками у впускний колектор.
Паливопроводи системи живлення являють собою трубки, що з'єднують між собою різні елементи системи.

Попередження
Шланги системи харчування виготовлені за особливою технологією з маслобензостійких матеріалів. Застосування шлангів, що відрізняються по конструкції від рекомендованих, може призвести до відмови системи живлення, а в деяких випадках і до пожежі.

Паливний модуль включає в себе електричний насос, регулятор тиску палива й датчик покажчика рівня палива.
Паливний модуль забезпечує подачу палива і встановлений в паливному баці, що знижує вірогідність утворення парових пробок, так як паливо подається під тиском, а не за рахунок розрідження. Крім цього поліпшується змазування і охолодження деталей паливного насоса.
Паливний насос занурювальний, роторного типу, з електроприводом.
Регулятор тиску палива встановлений в паливному модулі і призначений для підтримки постійного тиску палива в паливній рампі. Регулятор підключений початок подаючої магістралі (відразу ж після паливного фільтра) і являє собою перепускний клапан з пружиною, зусилля якої строго калибровано.

Паливний фільтр тонкого очищення полнопоточный, закріплений на кронштейні, встановленому на підставі кузова поряд з правою передньою частиною паливного бака. Фільтр нерозбірний, складається із сталевого корпусу з паперовим фільтруючим елементом

Рис. 5.14. Паливна рампа: 1 - форсунка; 2 - рампа; 3 - фіксатор форсунки; 4 - штуцер контролю тиску

Паливна рампа (рис. 5.14) представляє собою пустотіле деталь з отворами для форсунок 1, зі штуцером для приєднання паливопроводу високого тиску, штуцером контролю тиску 4 і з кронштейнами кріплення до впускного колектора Форсунки ущільнені в отворах рампи і в гніздах впускний труби гумовими кільцями і закріплені пружинними фіксаторами 3. Рампа в зборі з форсунками вставлена хвостовиками форсунок в отвори впускного колектора і закріплена двома болтами.

Рис. 5.15. Форсунка системи вприскування палива: 1 - нижній ущільнювальне кільце; 2 - штекерні висновки обмотки електромагніту; 3 - верхнє кільце

Форсунки (рис. 5.15) прикріплені до рампи, з якою до них подається паливо, а своїми розпилювачами входять в отвори впускної труби. В отворах рампи і впускний труби форсунки ущільнені кільцями 1 і 3. Форсунка призначена для дозованого упорскування палива в циліндр двигуна і являє собою високоточний електромеханічний клапан. Паливо під тиском надходить з рампи по каналах усередині корпуса форсунки до запірного клапану. Пружина підтискає голку запірного клапана до конусних отвору пластини розпилювача, утримуючи клапан у закритому положенні. Напруга, що подається від блоку управління двигуном через штекерні висновки 2 на обмотку електромагніта форсунки, створює в ній магнітне поле, втягуюче сердечник разом з голкою запірного клапана всередину електромагніту. Конусне кільцевий отвір в пластині розпилювача відкривається, і паливо впорскується через дифузор корпуса розпилювача у впускний канал головки блоку циліндрів і далі в циліндр двигуна Після припинення надходження електричного імпульсу пружина повертає сердечник і голку запірного клапана в початковий стан - клапан закривається. Кількість палива, уприскуваного форсункою, залежить від тривалості електричного імпульсу.

Повітряний фільтр встановлений в правій передній частині моторного відсіку на бризковики двигуна. Нижній патрубок фільтра вставлений в повітропровід глушника шуму впуску, встановленого під правим переднім крилом.

Фільтр з'єднаний гумовим гофрованим повітропідвідному рукавом з дросельним вузлом

Фільтруючий елемент повітряного фільтра паперовий, плоский, з великою площею фільтруючої поверхні.

Рис. 5.16. Дросельний вузол: А - роз'єм датчика положення дросельної заслінки і крокового електродвигуна управління дросельною заслінкою; Б - дросельна заслінка; - корпус дросельного вузла


Зміст

.