РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Особливості конструкції двигунів 4G63S4M і 4G64S4M

Частина випуску автомобілів Chery Tiggo оснащують поперечно розташованими двигунами 4G63S4М (2,0 л) і 4G64S4М (2,4 л), які виготовляють за ліцензією Mitsubishi Motors Зі. Обидва двигуни подібні за конструкцією, але відрізняються діаметром циліндрів і ходом поршнів.
Бензинові двигуни серій 4G63 (2,0 л) і 4G64 (2,4 л) рядні, чотирициліндрові, з верхнім розташуванням розподільного валу.
Двигуни мають чавунний блок циліндрів і головка блоку з алюмінієвого сплаву.
Колінчастий вал пятиопорный. Для збільшення жорсткості блоку циліндрів двигуна 4G64 кришки корінних підшипників виконані в єдиному блоці.
Поршні з плаваючими поршневими пальцями відлиті з алюмінієвого сплаву. Поршневі кільця чавунні.
Литий розподільний вал спирається на п'ять опор, розташовані в тунелі головки блоку. На валу закріплено ротор датчика розподільного валу.
Вал приводиться в обертання від колінчастого валу зубчастим ременем. Натяг ременя регулюється автоматично.

 

Привід клапанів двигуна осущществляется від распределительноговала з допомогою коромисел, на одному плечі яких виконані ролики, що контактують з кулачками розподільного вала, а на іншому - гидрокомпенсаторы зазорів, впливають своїми плунжерами на торці стержнів клапанів. Кожне коромисло випускних клапанів здвоєною вильчатой форми впливає на два клапана, коромисла впускних клапанів одинарні, кожне з них впливає тільки на один клапан.
Впускні і випускні клапани сталеві.
Для уменыиения вібрацій двигун обладнаний двома балансирними валами.Технічні характеристики двигунів вказані в табл. 5,1.

Блок циліндрів (рис. 5.17) двигуна являє собою єдину форму, що утворить циліндри, рубаьику охолодження, верхню частину картера і п'ять опор колінчастого
вала, виконані у вигляді перегородок картера. Блок виготовлений із спеціального високоміцного чавуну з циліндрами, расточенными безпосередньо в тілі блоку. Двигун 4G63 має окремі кришки 17 корінних підшипників, а у двигуна 4G64 вони об'єднані у спільну раму. 
В блоці циліндрів двигуна, крім іншого, виконані ліжку підшипників для двох балансирних валів.
Головки блоків циліндрів виготовлені з алюмінієвого сплаву за поперечною схемою продувки циліндрів (впускні і випускні канали розташовані на протилежних сторонах головки). У головки запресовано сідла 2 і 15 (рис. 5.18) і напрямні втулки 3 клапанів. Впускні 1 і випускні 16 клапани мають по одній пружині 6, зафіксованої через тарілку 7 двома сухарями 8.
На верхній поверхні головки блоку двигуна болтами прикріплені осі 10 і 14 коромисел відповідно впускних і випускних клапанів. В гнізда В плечах коромисел, що спираються на торці стрижнів клапанів, встановлені гидрокомпенсаторы 9 зазорів в механізмі приводу клапанів.
Площина роз'єму головки і блоку циліндрів ущільнена прокладкою 18 з двох відформованих із тонколистового металу і зварених між собою точкової зварюванням пластин.


Колінчастий вал 15 (див. рис. 5.17) обертається в корінних підшипниках, що мають сталеві тонкостінні вкладиші 14 і 16 з антифрикційним шаром. Осьове переміщення колінчастого вала двигуна 4G63 обмежено спеціальними фланцями, виконаними на середній корінній шийці і спираються на буртики збільшених по ширині вкладишів середнього корінного підшипника. Колінчастий вал двигуна 4G64 зафіксований
від осьових переміщень двома півкільцями, встановленими в проточки ліжку середнього корінного підшипника.
Маховик 9, відлитий з чавуну, встановлений на задньому кінці колінчастого вала через установчу втулку 7 і закріплений болтами 11 через шайбу 10. На маховик напрессован обід зубчастий для пуску двигуна стартером. У зв'язку з тим, що маховик виконаний досить тонким, для його посилення служить дистанційна шайба 8, а замість різьбових отворів для кріплення кожуха натискного диска зчеплення на тильній поверхні маховика для цієї мети приварені гайки.
Поршні виготовлені з алюмінієвого сплаву. На циліндричній поверхні головки поршня виконані кільцеві канавки для маслосъемного і двох компресійних кілець. Поршні додатково охолоджується маслом, подається через отвір у верхній головці шатуна і разбрызгиваемым на днище поршня.
Поршневі пальці встановлені в бобышках поршнів з зазором і запресовані з натягом у верхні головки шатунів, які своїми нижніми головками з'єднані з шатунными шийками колінчастого вала через тонкостінні вкладиші, за конструкцією аналогічні корінним.
Шатуни сталеві, ковані, зі стрижнем двотаврового перетину.
Балансирні вали двигуна служать для зрівноважування сил інерції при обертанні колінчастого валу і зниження тим самим вібрації при роботі двигуна. Лівий вал приводиться в обертання через шестерний привід від шестерні масляного насоса, правий вал - зубчастим ременем від колінчастого вала. Натяг ременя здійснюється роликом з пружиною.
Система змащення комбінованого типу.
Система вентиляції картера закритого типу не повідомляється безпосередньо з атмосферою, тому одночасно з відсмоктуванням газів в картері утворюється розрідження при всіх режимах роботи двигуна, що підвищує надійність різних ущільнень двигуна та зменшує викид токсичних речовин в атмосферу.
Система складається з двох гілок, великої і малої.
При роботі двигуна на холостому ходу і на режимах малих навантажень, коли розрідження у впускний трубі велике, картерні гази через клапан системи вентиляції картера двигуна, встановлений на кришці головки блоку циліндрів, по малій гілки системи всмоктуються у впускний колектор. Клапан відкривається в залежності від розрідження у впускний трубі і таким чином регулює потік картерних газів
На режимах повних навантажень, коли дросельна заслінка відкрита на великий кут, розрідження у впускному колекторі знижується, а в воздухоподводящем рукаві зростає, і картерні гази через шланг великий гілки, приєднаний до штуцера на кришці головки блоку, в основному надходять в повітропідвідному рукав, а потім через дросельний вузол - у впускну трубу і в циліндри двигуна.
Система охолодження герметична, з розширювальним бачком, складається з сорочки охолодження, виконаної в лиття і навколишнього циліндри в блоці, камери згоряння та газові канали в головці блоку циліндрів. Примусову циркуляцію рідини, що охолоджує, забезпечує відцентровий водяний насос з приводом від колінчастого вала полікліновий ременем, одночасно приводить генератор Для підтримки нормальної робочої температури охолоджуючої рідини в системі охолодження встановлений термостат, перекриває великий круг системи при непрогрітому двигуні і низькій температурі охолоджуючої рідини
Система живлення складається з електричного паливного насоса, встановленого в паливному баку, фільтра тонкого очищення палива, розташованого під днищем автомобіля, регулятора тиску палива, дросельного вузла, форсунок і паливопроводів, а також включає в себе повітряний фільтр.
Система запалювання мікропроцесорна, складається з котушок запалювання, високовольтних проводів і свічок запалювання. Котушками запалювання керує електронний блок системи управління двигуном. Система запалювання при експлуатації не вимагає обслуговування і регулювання.
Силовий агрегат (двигун з коробкою редач, зчепленням і головною передачею встановлений на опорах з еластичними гумовими елементами, що сприймають основну масу силового агрегату і компенсуючих крутний момент від трансмісії і навантажень, що виникають при рушанні автомобіля з місця, розгін і гальмування.


Зміст

.