РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Перевірка, промивка і заміна гыдрокомпенсаторыв зазорів в механізмі приводу клапанів

Гидрокомпенсаторы зазорів в механізмі приводу клапанів служать для усунення зазорів в приводі. Робота гидрокомпенсатора заснована на принципі нестисливості моторного масла, постійно заповнює при роботі двигуна внутрішню порожнину гидрокомпенсатора і що його переміщує плунжер при появі зазору в приводі клапана, забезпечуючи постійний контакт ролика коромисла приводу клапана з кулачком розподільного валу без зазору. Завдяки цьому відсутня необхідність регулювання клапанів при технічному обслуговуванні.
Гидрокомпенсаторы являють собою компактні нерозбірні пристрою, вставлені в гнізда в плечах коромисел клапанів.

Примітка
Стукіт клапанів працюючого двигуна може бути викликаний:
- потраплянням повітря в надплунжер - ві порожнини гідрокомпенсаторів при надто низькому чи надто високому рівні масла в картері, а також при тривалій стоянці автомобіля на ухилі;
- забрудненням прецизійних поверхонь гідрокомпенсаторів шламом з низькоякісного моторного масла (або при його несвоєчасної заміни, а також при пошкодженні масляного фільтра);
- зносом гідрокомпенсаторів.

Попередження
При занадто низькому рівні масла в картері масляний насос захоплює разом з маслом повітря, при занадто високому рівні масло збовтується і піниться противагами колінчастого вала. При тривалій стоянці автомобіля на ухилі масло витікає з порожнин гідрокомпенсаторів і масляних каналів, а підведення масла до гидрокомпенсаторам після пуску двигуна вимагає деякого часу, за який в порожнину гидрокомпенсатора встигає потрапити повітря. У всіх цих випадках при попаданні масла разом з повітрям в надплунжерную порожнину гидрокомпенсатора повітря всередині цієї порожнини при відкритті клапана буде стискатися і гідрокомпенсатор буде недожат, що призведе до появи характерного стуку роботи клапанного механізму з збільшеними зазорами.

Для видалення повітря з гідрокомпенсаторів без зняття їх з автомобіля ви
повні наступні операції.
1. Перевірте рівень масла в картері двигуна і, при необхідності, доведіть його до норми (див. «Перевірка рівня і заміна масла в двигуні»),
2. Пустіть двигун і прогрійте його на холостому ходу протягом 1~3 хв
3. Підвищіть частоту обертання колінчастого валу до 3000 хв-1, потім різко знизьте її до частоти холостого ходу і дайте попрацювати двигуну на холостому ходу 15 секунд.
4. Повторіть цикл і перевірте, чи зник шум механізму привода клапанів.
5. Після зникнення шуму повторіть цикл видалення повітря ще 5 разів.
6. Дайте двигуну попрацювати на холостому ходу 1-3 хв і переконайтеся, що шум механізму привода клапанів зник.
Для виявлення несправних гідрокомпенсаторів виконайте наступні операції.

1. Зупиніть двигун і відразу після його зупинки зніміть кришку головки блоку циліндрів.
2, Встановіть поршень 1-го циліндра у ВМТ такту стиснення (див. «Установка поршня першого циліндра в положення ВМТ такту стиснення»,

Натисніть на плечі А коромисел впускних клапанів. Якщо при натисканні на плече коромисла, коли профіль кулачка знаходиться в положенні закритого клапана (потиличної частиною до ролика коромисла), коромисло легко повертається, гідрокомпенсатор несправний. Перевірити гидрокомпенсаторы випускних клапанів описаним способом неможливо, так як вильчатое коромисло приводу обох клапанів повернути при справності хоча б тільки одного гидрокомпенсатора буде не можна. Перевірте справність гідрокомпенсаторів непрямим чином. Повільно, без ривків проворачивайте колінчастий вал до початку відкриття випускних клапанів і уважно спостерігайте за переміщенням тарілок Б пружин обох клапанів: тарілка пружини клапана, гідрокомпенсатор якого несправний, почне переміщуватись з деяким запізненням щодо другої тарілки.
4. Аналогічно перевірте стан гідрокомпенсаторів клапанів інших циліндрів (порядок роботи циліндрів 1-3-4-2).
Промивання гідрокомпенсаторів проводите в наступному порядку.

Примітка
Вам будуть потрібні відрізок загартованої дроту діаметром 0,5 мм, довжиною приблизно 100 мм і три ємності (місткістю приблизно 3-5 л кожна) таких розмірів, щоб гідрокомпенсатор, опущений на дно ємності вертикально, був повністю занурений у рідину. Позначте ємності будь-яким способом (наприклад, 1, 2 і 3), щоб використовувати кожну з них тільки для своєї мети: першу тільки для попередньої промивки, другу тільки для остаточної промивання, третю тільки для заправки гідрокомпенсаторів. Заповніть ємності чистим дизельним паливом.

Зніміть кришку головки блоку циліндрів.

2. Виверніть болти кріплення осей коромисел клапанів.

Попередження
На болтах кріплення осей коромисел встановлені сухарі. Не втратьте їх і встановіть на колишні місця при складанні головки блоку
.

4. При потребі зніміть з осей коромисла впускних....і випускних клапанів.

Попередження
Не перевертайте зняті разом з віссю коромисла плунжерами гідрокомпенсаторів вниз, щоб з порожнин справних гідрокомпенсаторів не витекло масло.

Рекомендація
Якщо не передбачається заміна коромисел, не знімайте їх з осей, щоб залишити на своїх місцях, так як ролики коромисел підлаштовуються кожен на своєму кулачку розподільного валу.

6. Вийміть несправний гідрокомпенсатор з гнізда коромисла клапана.

Примітка
Операція для наочності показана на знятому коромислі. Знімати коромисло з осі для вилучення гидрокомпенсатора не потрібно.

7. Помістіть гідрокомпенсатор в першу ємність і очистіть його зовнішню поверхню.

Примітка
Для зовнішньої очищення гидрокомпенсатора застосовуйте тільки полімерну (нейлонову) щітку. Металевою щіткою можна подряпати прецизійно оброблену поверхню плунжера.

8. Занурте гідрокомпенсатор в другу ємність наполовину, плунжера вниз. Легким натисканням дротом через отвір А в плунжере відіжміть кулька клапана і, утримуючи кулька віджатим, переміщайте плунжер гидрокомпенсатора 5—10 разів до тих пір, поки переміщення плунжера не стане абсолютно вільним Якщо не вдається домогтися легкого переміщення плунжера, замініть гідрокомпенсатор.

Попередження
Пружина клапана гидрокомпенсатора дуже слабка, сильним натисканням на кульку клапана її можна пошкодити
.

9. Вийміть гідрокомпенсатор з ємності і, віджавши кулька клапана, переміщайте плунжер до повного припинення витікання дизельного палива з гидрокомпенсатора
10. Знову помістіть гідрокомпенсатор в другу ємність і повторіть операцію 9.
11. Помістіть гідрокомпенсатор на дно третьої ємності вертикально, плунжера вгору і відіжміть дротом шарикего клапана.

Попередження
Третю ємність з дизельним паливом використовуйте тільки для заправки гідрокомпенсаторів. Використовувати її для промивання заборонено
.

12. Утримуючи кулька клапана віджатим, перемістіть плунжер до упору вниз і потім повільно поверніть вгору, щоб над - плунжерна порожнину гидрокомпенсатора заповнилася дизельним паливом.
13. Вийміть гідрокомпенсатор з ємності і, утримуючи його плунжера вгору, з невеликим зусиллям натисніть на плунжер і переконайтеся, що він при цьому залишається нерухомим. Одночасно перевірте загальну висоту гидрокомпенсатора, порівнявши його з новим гідрокомпенсатором.

Попередження
Якщо плунжер гидрокомпенсатора при перевірці вдалося перемістити, повторіть операції 9-10 до повного заповнення порожнини гидрокомпенсатора дизельним паливом. Якщо і після цього гідрокомпенсатор не досягне робочого стану або його загальна висота буде менше висоти нового гидрокомпенсатора, замініть його.

Корисні поради
До збірки механізму привода клапанів зберігайте заправлені гидрокомпенсаторы тільки в положенні плунжерами вертикально вгору. Уникайте потрапляння в гидрокомпенсаторы бруду. Встановлюйте гидрокомпенсаторы на двигун як можна швидше після заправки, щоб виключити можливу втрату дизельного палива.

14. Встановіть гидрокомпенсаторы і всі зняті деталі в порядку, зворотному зняттю.
15. Пустіть двигун і дайте йому попрацювати 1-3 хв на холостому ходу. При необхідності видаліть повітря з гідрокомпенсаторів, як описано вище у даному підрозділі.

Зміст

.