РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Перегрів двигуна

При роботі двигуна справна система охолодження підтримує оптимальний температурний режим. Порушення в роботі системи охолодження можуть призвести до перегріву двигуна Якщо пропустити цей момент, можуть виникнути неприємні наслідки: пробій прокладки головки блоку, викривлення головки і, як наслідок, складний ремонт двигуна.

В комбінації приладів будь-якого автомобіля знаходиться покажчик температури охолоджуючої рідини. Якщо двигун перегрівається, стрілка покажчика наближається до червоної зони.

При перших ознаках перегрівання, якщо стрілка покажчика температури пішла в червону зону, але з-під капота не вириваються клуби пари, увімкніть максимальний режим опалення салону, див. «Опалення(кондиціонування) і вентиляція салону». Це необхідно для того, щоб знизити температуру охолоджуючої рідини в системі охолодження двигуна.
Увімкніть аварійну сигналізацію, вичавіть педаль зчеплення і, використовуючи інерцію автомобіля, постарайтеся обережно переміститися до краю проїзної частини та зупинитися якомога правіше біля узбіччя, а якщо можливо - за межами проїзної частини. Дайте двигуну попрацювати кілька хвилин при нормальній частоті обертання колінчастого вала на холостому ходу з включеним на повну потужність опалювачем

Попередження
Не зупиняйте двигун відразу! Єдина умова - збереження герметичності системи охолодження. Якщо тріснув або зіскочив шланг або утворилося інше місце витоку, крім викиду рідини з-під пробки розширювального бачка, двигун доведеться зупинити негайно.

Після зупинки перегрітого двигуна починається місцевий перегрів охолоджуючої рідини в місцях її контакту з найбільш теплонапряженными деталями двигуна і утворення парових пробок. Це явище називається тепловим ударом.
1. Зупиніть двигун.

2. Відкрийте капот і огляньте підкапотний простір. Визначте, звідки виривається пар. При огляді двигуна зверніть увагу на наявність охолоджувальної рідини в розширювальному бачку, на цілість гумових шлангів, радіатора, термостата.

Попередження

Ніколи не відкривайте відразу пробку радіатора. Рідина в системі охолодження знаходиться під тиском, при відкриванні пробки тиск різко впаде, рідина закипить і її бризки можуть вас обшпарити. Якщо ви хочете відкрити пробку радіатора на гарячому двигуні, попередньо накиньте зверху щільну товсту ганчірку і тільки після цього обережно повертайте пробку.

3. Загляньте під панель приладів з боку переднього пасажира - немає ній течі або слідів охолоджуючої рідини, яка витікає з радіатора нагрівника. Якщо виявлена витік охолоджуючої рідини, що лопнув шланг треба тимчасово відновити за допомогою липкої стрічки.


Корисні поради
Особливо добре для цієї мети підходить армована (наприклад, сріблястого кольору) липка стрічка, яку можна придбати в автомагазинах.


Текти радіатора, термостата або нагрівника досить складно усунути на місці, тому в такій ситуації необхідно долити в систему охолодження воду і при русі уважно стежити за покажчиком температури, періодично відновлюючи рівень в системі охолодження.

Попередження
Тривале використання води замість антифризу призводить до утворення накипу в системі охолодження двигуна, погіршення його охолодження і, як наслідок, до скорочення ресурсу. Ніколи не доливайте холодну воду у перегрітий двигун. Він повинен остигати з відкритим капотом не менше 30 хв.

4. Двигун може перегрітися у разі виходу з ладу термостата, який регулює проходження потоку рідини в системі охолодження через радіатор або повз нього (для прискорення прогрівання холодного двигуна).

Для перевірки термостата потрібно на прогрітому двигуні перевірити на дотик температуру шланга, що з'єднує термостат з радіатором. Якщо шланг радіатора холодний, несправний термостат, циркуляції через радіатор немає.

5. Дуже часто причиною перегріву двигуна, система охолодження якого оснащена електричним вентилятором, є вихід вентилятора з ладу Пустіть двигун, стежте за температурою і зверніть увагу, чи включається при перегріві двигуна вентилятор системи охолодження. Причинами включення вентилятора можуть бути перегорів запобіжник (плавка вставка), несправне реле включення. .

...окислилися контакти в колодці джгута проводів або згорілий електродвигун вентилятора.

6. Перевірте і при необхідності замініть запобіжники 1 (Р5) і 7 (Р19), плавкі вставки 4 (Р7) і 5 (Р8), а також реле 2 (К1), 3 (КЗ), 6 (К7) та 8 (К12) в монтажному блоці запобіжників і реле, встановленому в підкапотному просторі. Якщо після заміни запобіжника і реле вентилятор не почав працювати, перевірте електродвигун, для чого візьміть два додаткові дроти і подайте на нього живлення безпосередньо від акумуляторної батареї. Проводи повинні бути надійно закріплені і ізольовані

Попередження
Не допускайте замикання дротів між собою!
Зверніть увагу на полярність підключення: електродвигун повинен обертатися так, щоб вентилятор нагнітав повітря через радіатор на двигун, а напрямки утвореного потоку і набігаючого (шляхового) потоку повітря збігалися.


Якщо електродвигун почав працювати, несправна електропроводка, запобіжники або реле включення вентилятора системи охолодження, якщо ні - також несправна електропроводка або власне електродвигун Реле, запобіжники і електродвигун неремонтопригодны, замініть їх (див. розд. 10 «Електрообладнання»).

Корисні поради
В пробці радіатора встановлені два клапани: впускний і випускний. Випускний клапан відіграє велику роль у забезпеченні оптимального температурного режиму двигуна. Він підтримує в системі надлишковий тиск не менше 0,07-0,10 МПа (0,7-1,0 кгс/см2), забезпечуючи підвищення температури початку закипання охолоджуючої рідини і попереджаючи інтенсивне пароутворення. На жаль, при заклинюванні клапана в закритому положенні при перегріві виникає значне перевищення надлишкового тиску - більше 0,2 МПа (2 кгс/см2), що може призвести до пошкодження радіатора або зриву одного з шлангів. У свою чергу, заклинювання клапана у відкритому положенні призводить до передчасного закипанню охолоджуючої рідини.

Тому раз на рік промивайте пробку радіатора проточною водою. Якщо з'явилися сумніви, замініть пробку. Очевидно, що якщо на перегрітому двигуні зняти пробку радіатора і по часу це дія співпаде з тепловим ударом, то скипання рідини і утворення повітряних пробок в системі охолодження буде гарантовано.
Раз в рік продувайте осередку радіатора струменем стисненого повітря (наприклад, від компресора), направляючи струмінь спочатку назустріч набігаючого повітряного потоку, а потім за його спрямуванням для видалення з поверхні радіатора бруду, налиплих комах та дорожнього сміття. Так можна частково відновити ефективність радіатора.

Зміст

.