РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Заміна і регулювання натягу ременя приводу газорозподільного механізму

Рекомендація
Згідно рекомендації заводу-виго - товителя ремінь приводу газорозподільного механізму необхідно замінювати через 40 тис. км пробігу або кожні 4 роки експлуатації (залежно від того, що настане раніше). Також замініть ремінь, якщо при огляді ви знайдете:
- сліди масла на будь-якій поверхні ременя;
- сліди зносу зубчастої поверхні, тріщини, підрізи, складки і відшарування тканини від гуми;
- тріщини, складки, заглиблення або опуклості на зовнішній поверхні ременя;
- разлохмачивание ниток корду або розшарування на торцевих поверхнях ременя.

Попередження
Ремінь зі слідами моторного масла на будь-якій його поверхні треба обов'язково замінити, так як масло швидко руйнує гуму. Причину попадання масла на ремінь (зазвичай це порушення герметичності сальників колінчастого і розподільного вала) треба усунути негайно.

Примітка
Роботу проводите на оглядовій канаві, естакаді або по можливості на підйомнику.

1. Зніміть декоративний кожух двигуна
2. Зніміть ремінь приводу допоміжних агрегатів (див. «Перевірка натягу і заміна ременя приводу допоміжних агрегатів двигуна з автоматичним натягувачем»).
3. Встановіть поршень 1-го циліндра в положення ВМТ такту стиснення (див. «Установка поршня першого циліндра в положення ВМТ такту стиснення»).

4. Виверніть болт кріплення шківа приводу допоміжних агрегатів і зніміть шків з колінчастого валу.

корисні поради
Болт кріплення шківа приводу допоміжних агрегатів затягнуть великим моментом. Для того щоб зафіксувати колінчастий вал від провертання, увімкніть V передачу і натисніть на педаль гальма (це повинен зробити помічник).

5 Виверніть болт 10 (рис. 5.23) кріплення проміжного ролика ременя приводу допоміжних агрегатів і зніміть ролик.
6 Виверніть болти 1 і 13 кріплення верхньої і нижньої кришок приводу газорозподільного механізму і зніміть кришки 2 і 12.
7. Виверніть два болта 7 кріплення автоматичного натяжителя ременя приводу газорозподільного механізму і зніміть натягувач 8.

8. Зніміть ремінь 9 з зубчастого шківа колінчастого вала, з натяжної 4 і проміжного 11 роликів, шківа розподільного валу.

Попередження
Після зняття ременя приводу газорозподільного механізму забороняється провертати розподільний і колінчастий вали, так як поршні можуть пошкодити клапани.

9. Огляньте зубчасті шківи колінчастого і розподільного валів. Не допускаються задирки, забоїни, викришування робочої поверхні зубів. Перевірте натяжна і проміжний ролики на відсутність механічних пошкоджень і легкість обертання. При необхідності замінити дефектні деталі.
0
натягувач на відсутність витоків травні лу.рв-
10. Візуально перевірте автоматичний натягувач на відсутність витоків масла. Перевірте шток натяжителя на відсутність извноса і пошкодження.
11. Виміряйте виступ штока натяжителя. Якщо виступання А (рис. 5.24) менше 12 мм, натягувач замініть.

Рис. 5.23. Привід газорозподільного механізму: 1 - болти кріплення верхньої кришки приводу; 2 - кришка приводу газорозподільного механізму; 3 - болт кріплення натяжного ролика; 4 - натяжний ролик; 5 - важіль автоматичного натяжителя; 6 - болт осі важеля; 7 - болт кріплення роликів; 8 - автоматичний натягувач; 9 - ремінь приводу газорозподільного механізму; 10 - болт кріплення проміжного ролика; 11 - проміжний ролик; 12 - нижня кришка приводу; 13 - болти кріплення нижньої кришки приводу; 14 - болти кріплення автоматичного натяжителя приводу допоміжних агрегатів; 15 - автоматичний натягувач приводу допоміжних агрегатів; 16 - болт кріплення шківа; 17 - шків водяного насоса.

12. Упріть корпус натяжителя в жорстку опору і натисніть на шток (рис. 5.25) із зусиллям 100-200 М. Виміряйте хід штока А. Хід штока справного рухомого повинен бути не більше 1 мм. Цю перевірку можна виконати за допомогою лещат. Якщо шток легко топиться, замініть натягувач. Якщо стискання потребує значних зусиль, автоматичний натягувач справний.
13. Повільно стискаючи натягувач в лещатах з накладками з мякого матеріалу, втопіть шток автоматичного натяжителя до збігу отвори А (рис. 5.26) в штоку з отвором Б в корпусі, після чого вставте в поєднані отвори підходящий штифт або дріт (досить жорстку) діаметром 2 мм

Попередження
Якщо стискати натягувач дуже швидко, він може бути погнутий або пошкоджений.

14. Встановіть натягувач на двигун і затягніть два болти його кріплення моментом 20-27 Н-м.
15. Перевірте збіг настановних міток колінчастого і розподільного валів (див. «Установка поршня першого циліндра в положення ВМТ такту стиснення», с. 132) і надіньте новий ремінь на шківи в наступному порядку: зубчастий шків колінчастого валу, шків масляного насоса, проміжний ролик, зубчастий шків розподільного валу, натяжний ролик.

Примітка
Якщо на новому ремені є стрілки, при установці вони повинні показувати напрям руху ременя при роботі двигуна.

16. Вийміть фіксуючий стержень з отвору натяжителя.
17. Укрутіть у хвостовик колінчастого вала болт кріплення шківа і проверніть через болт колінчастий вал на два оберти. Перевірте збіг настановних міток колінчастого і розподільного валів. При розбіжності повторіть установку ременя.
18. Перевірте натяг ременя приводу газорозподільного механізму. Якщо ремінь натягнутий правильно, плунжер натяжителя повинен виступати з корпусу на 7-9 мм
19. Встановіть всі зняті деталі в порядку, зворотному зняттю.

Зміст

.