РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Особливості конструкції системи опалення та вентиляції

Система опалення (кондиціонування) і вентиляція являє собою єдиний комплекс, що забезпечує максимально комфортні умови в салоні автомобіля незалежно від погодних умов та
режиму руху. Система включає в себе опалювач (повыьиает температуру повітря при будь-яких режимах роботи системи), кондиціонер (знижує температуру і вологість повітря), вентилятор і повітроводи з фільтром (забезпечують повітрообмін в салоні, очищають повітря від пилу), а також блок управління (керує всіма елементами
системи для отримання заданих параметрів комфорту).

Примітка

Систему кондиціонування повітря встановлюють на частину випуску автомобілів.

Рис. 12.1. Схема руху повітряних потоків у системі вентиляції, обігріву та кондиціонування повітря: 1 - дефлектори обдування лобового скла; 2 - заслінки розподілу повітряних потоків до дефлектора вітрового скла і до дефлектора панелі приладів; 3 - дефлектори  приладів; 4 - повітроводи обігріву зони ніг водія і пасажирів; 5 - заслінка розподілу повітряних потоків до дефлектора панелі при 0 С-> і до воздуховодам обігріву зони ніг водія і пасажирів; 6 - радіатор отопітеля; 7 - повітряний фільтр салонний; 8 - заслінка системи рециркуляції; 9 - короб воздухопритока; 10 - повітрозабірник в салоні автомобіля; 11 -крильчатка вентилятора; 12 - електродвигун вентилятора; 13 - регулятор кондиціонера; 14 - дренажний отвір для зливу конденсату; 15 - заслінка регулятора температури; 16 - корпус блоку системи опалення та кондиціонування

Зовнішнє повітря може надходити в салон через вікна дверей при опущених склі...

...і воздухонагнетатель, розташований перед вітровим склом. Повітря з воздухонагнетателя може надходити в салон автомобіля через сопла обдування вітрового скла, бічні і центральні сопла, а також через нижні сопла корпусу обігрівача.
Управління системою опалення та вентиляції салону виконано автономно від системи кондиціонування повітря при виконанні функції обігріву і вентиляції салону, видалення інею і конденсованої вологи з вітрового скла, а також обдування стекол дверей. У той же час основні елементи пічки працюють і при включенні кондиціонера. Вузли отопітеля і випарника кондиціонера виконані в одному блоці.

Рис. 12.2. Принципова схема руху холодоагенту в системі кондиціонування повітря:
1 - комбінований датчик тиску; 2 - ділянка трубопроводу високого тиску; 3 - ресивер-осушувач; 4 - сервісний клапан лінії високого тиску; 5 - конденсор (радіатор кондиціонера); 6 - вентилятор конденсора і радіатора системи охолодження; 7 - компресор кондиціонера; 8 - ділянка трубопроводу низького тиску; 9 - сервісний клапан лінії низького тиску; 10 - вентилятор отопітеля; 11 - випарник; 12 - терморегулюючий клапан

Для очищення подається в салон повітря від міститься у вуличному пилу в повітрі блоці нагрівника встановлений фільтр. Заміна паперового елемента фільтра описано в розд. 4 «Технічне обслуговування», (див. «Заміна салонного фільтра системи опалення та кондиціювання», с. 72).
На автомобілі встановлений обігрівач рідинного типу. Він об'єднаний з системою охолодження двигуна двома шлангами, що проходять в моторному відсіку.
Основні вузли нагрівника (рис.12.1):
- теплообмінник нагрівника 6 (радіатор), призначений для нагрівання надходить в салон повітря теплом охолоджуючої двигун рідини;
- вентилятор 11 з електричним приводом 12 (воздухонагнетатель), що забезпечує регульовану подачу зовнішнього повітря до заслонкам отопітеля і кондиціонера;
- заслінка 15 регулятора температури повітря, що надходить з отопітеля салону, від зміни її положення залежить кількість повітря, що проходить через теплообмінник опалення, і зовнішнього повітря, що проходить в обхід теплообмінника;
- заслінки 2 розподілу повітря, що надходить з нагрівника по воздуховодам в салон або для обдування вітрового скла.
На рис. 1.7 показана панель блоку керування опаленням (кондиціонуванням) і вентиляцією
салону автомобіля, встановлена на консолі панелі приладів. Призначення та робота органів управління опаленням описані в розд. 1 «Пристрій автомобіля», див. «Опалення (кондиціонування) і вентиляція салону», с. 21.
Перемикач 18 (див. рис. 1.7) інтенсивності подачі повітря в салон працює незалежно від положення регуляторів розподілу повітря і температури і управляє швидкістю вентилятора, змінюючи напругу в колі живлення електродвигуна.
Регулятор 16 розподілу потоків повітря і регулятор 27 температури керують заслінками отопітеля з допомогою тросових приводів
Системою кондиціонування повітря управляють за допомогою органів управління, розташованих на панелі, спільної з обігрівачем.
На автомобілі СЬегу "Пддо встановлена система кондиціонування компресорного типу (рис. 12.2).

Компресор встановлений на двигуні за допомогою спеціального кронштейна кріплення і приводиться в обертання полікліновий ремінь приводу допоміжних агрегатів. Компресор аксіально-поршневого типу змінної продуктивності. Вал компресора встановлений в алюмінієвому корпусі на двох голчастих підшипниках і ущільнений з боку шківа привода сальником В компресорі сім поршнів з тефлоновими ущільнювальними кільцями. Клапани пелюсткового типу. Регулятор продуктивності вбудований в корпус компресора.

Шків приводу встановлений на двухрядном кульковому підшипнику і при працюючому двигуні постійно обертається. При включенні кондиціонера крутний момент від а - ва до валу компресора передається через фрикційну муфту з електромагнітним приводом. Компресор забезпечує циркуляцію хладагента в системі і створює тиск, необхідний для перетікання хладдагента через отвір терморегулюючого клапана.

корисні поради

Якщо система справна, під час включення кондиціонера лунає клацання - це муфта під дію електромагніту входить у зачеплення зі шківом приводу, і починає обертатися ротор компресора.
Але в процесі експлуатації кондиціонера можуть виникнути наступні несправності компресора.
1. Якщо при вимкненому кондиціонері муфта під час обертання видає сторонні звуки, гріється або з'являється запах гару, то, ймовірно, почав руйнуватися її підшипник. У цьому випадку необхідно замінити підшипник (див. «Заміна підшипника шківа привода», с. 266). У деяких запущених випадках може знадобитися заміна муфти компресора або складових її частин.
2. Якщо після включення кондиціонера клацання не чути, то, можливо:
- стався витік холодоагенту, і електрична схема керування блокує включення компресора;
- вийшов з ладу датчик тиску в системі;
- порушена електросхема управління;
- згоріла котушка електромагнітної муфти;
- блок управління двигуном з якої-небудь причини заблокував включення компресора.
3. Якщо муфта обертається легко і вільно, але при включенні кондиціонера виразно чутні сторонні шуми або навіть глохне двигун, то, швидше за все, заклинило компресор. Внутрішня насосна частина компресора ремонту не підлягає, компресор доведеться замінити.
4. І останній, самий підступний варіант. Лунає клацання, муфта легко обертає вал компресора, а прохолоди в салоні немає. В цьому випадку, можливо, компресор тільки робить вигляд, що працює, а насправді він нічого не перекачує.
Встановити істину зможе тільки досвідчений фахівець за наявності контрольно-діагностичного обладнання. Якщо вашій компресора поставили діагноз «відсутність компресії», то ви повинні бути впевнені, що виявив несправність хороший спеціаліст. Якщо виникли сумніви, можна провести діагностику повторно і упевнитися, що витрати на придбання
і заміну компресора дійсно неминучі.
Точну причину несправності можна визначити лише в результаті повної діагностики в сервісному центрі з ремонту автомобільних кондиціонерів
.

У деяких варіантах виконання компресора на кришці 8 (див. рис. 12.4) блоку пелюсткових клапанів може бути встановлений клапан аварійного скидання тиску. У разі зростання тиску в системі при відмові датчика тиску чи інших нештатних ситуаціях, при перевищенні встановленого максимуму тиску мембрана клапана руйнується, і частина холодоагенту викидається на вулицю Як правило, після цього аварійний клапан не володіє достатньою герметичністю Тому після усунення причин, що викликали зростання тиску і скидання холодоагенту, клапан підлягає обов'язковій заміні.

Конденсор (радіатор кондиціонера)

Зміст

.