РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Перевірка компресії в циліндрах

Компресія (тиск в кінці такту стиснення) в циліндрах - найважливіший показник для діагностики стану двигуна без його розбирання. По її середньому значенню і по різниці значень в окремих циліндрах можна з достатнім ступенем точності визначити ступінь загального зносу деталей шатунно-поршневої групи двигуна і виявити несправності цієї групи та деталей клапанного механізму.
Перевіряють компресію спеціальним приладом - компрессометром, який в даний час можна вільно придбати у великих магазинах автозапчастин

Так виглядає компрессометр, використаний для ілюстрування книги. Існують варіанти компрессометров, у яких замість різьбового штуцера для вворачивания замість свічки запалювання встановлений гумовий наконечник. Такі компресометри при перевірці компресії просто сильно притискають до свічкового отвору.

Попередження
Важливою умовою правильності показань при перевірці компресії є справність стартера та його електричних ланцюгів, а також повна зоря - відданість акумуляторної батаре

3. Зніміть наконечники проводів зі свічок запалювання і виверніть всі свічки (див. «Заміна та обслуговування свічок запалювання»).
4. Від'єднайте колодку джгута низьковольтних проводів від котушки запалювання, вимкнувши тим самим систему запалювання.
1. Пустіть двигун і прогрійте його до робочої температури.
2. Знизьте тиск в системі живлення двигуна (див. «Зниження тиску в системі живлення двигуна»). Запобіжник паливного насоса в монтажний блок моторного відсіку не встановлюйте.

3. Зніміть наконечники проводів зі свічок запалювання і виверніть всі свічки (див. «Заміна та обслуговування свічок запалювання»

4. Від'єднайте колодку джгута низьковольтних проводів від котушки запалювання, вимкнувши тим самим систему запалювання.

5. Укрутіть компрессометр в свічковий отвір перевіряється циліндра.
6 Натисніть на педаль акселератора до упору, щоб при провертанні колінчастого вала стартером дросельна заслінка повністю відкрилася в режимі продувки циліндрів двигуна.
7. Увімкніть стартер і проворачивайте їм колінчастий вал двигуна до тих пір, поки тиск в циліндрі не перестане збільшуватися. Це відповідає приблизно чотирьох тактів стиснення.

Примітка
Для отримання правильних показань компрессометра колінчастий вал повинен обертатися зі швидкістю 180-200 хв-1 або вище, але не більш 350 хв-1.

8. Записавши свідчення компрессометра...

9. ...встановіть його стрілку на нуль, натиснувши на клапан випуску повітря.

Примітка
У компрессометров іншої конструкції показання можуть скидатися іншими способами (згідно з інструкцією до приладу).

10. Повторіть операції 5-9 для інших циліндрів. Номінальний тиск має бути 1,0 МПа. Тиск повинен бути не нижче 0,98 МПа і не повинно відрізнятися в різних циліндрах більш ніж на 0,02 МПа. Знижена компресія в окремих циліндрах може виникнути в результаті нещільної посадки клапанів в сідлах, пошкодження прокладки голівки блоку циліндрів, поломки або пригорання поршневих кілець. Знижена компресія у всіх циліндрах вказує на знос поршневих кілець.

11. Для з'ясування причин недостатньої компресії залийте в циліндр із зниженою компресією близько 20 мл чистого моторного масла і знову виміряйте компресію. Якщо показання компрессометра підвищилися, найбільш імовірна несправність поршневих кілець Якщо значення компресії залишилося незмінним, отже, тарілки клапанів нещільно прилягають до їх седдам або пошкоджена прокладка головки блоку циліндрів.

Корисні поради
Причину недостатньої компресії можна з'ясувати також подачею стисненого повітря в циліндр, в якому поршень попередньо встановлений у ВМТ такту стиснення. Для цього зніміть з компрессометра наконечник і приєднайте до нього шланг компресора. Вставте наконечник в свічковий отвір і подайте в циліндр повітря під тиском 0,2-0,3 МПа. Щоб колінчастий вал двигуна не провернувся, включіть вищу передачу і загальмуєте автомобіль стоянковим гальмом. Вихід (витікання) повітря через дросельний вузол свідчить про негерметичності впускного клапана, а через глушник - про негерметичності випускного клапана. При пошкодженні прокладки головки блоку циліндрів повітря буде виходити через горловину розширювального бачка у вигляді бульбашок або в сусідній циліндр, що виявляється по характерному шипящему звуку.

Зміст

.