РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Заміна охолоджуючої рідини

Перевірку рівня та стану охолоджувальної рідини слід проводити через кожні 10 тис. км пробігу або 1 рік експлуатації Вам будуть потрібні: охолоджуюча рідина, чиста ганчірка, ємність для сливаемой охолоджуючої рідини місткістю не менше 10 л

Попередження
Застосовуйте охолоджуючі рідини на основі етиленгліколю (антифриз). Замінюйте охолоджуючу рідину тільки на холодному двигуні. Охолоджуюча рідина токсична, тому будьте обережні при роботі з нею.
При пуску двигуна пробки розширювального бачка радіатора і повинні бути щільно закриті. Система охолодження при працюючому двигуні знаходиться під тиском, тому при слабо закритій пробці може потекти охолоджуюча рідина.


1. Встановіть автомобіль на рівну горизонтальну площадку.

2. Поверніть проти годинникової стрілки і зніміть пробку радіатора.

3. Відкрийте пробку розширювального бачка

4. Підставте ємність під штуцер крана зливного отвору радіатора системи охолодження, розташованого в нижній частині лівого бачка радіатора, виверніть на 2~3 обороту пробку зливного клапана і злийте рідину.

Для зручності зливу охолоджувальної рідини слід одягнути на штуцер зливного крана невеликий відрізок шланга.

Попередження
Антифриз отруйний і смертельно небезпечний для всього живого. Для того, щоб не забруднювати навколишнє середовище, зливайте його з радіатора через воронку (наприклад, виготовлену з пластикової пляшки для газованої води).

5. Затягніть рукою пробку зливного клапана.

Якщо розширювальний бачок сильно забруднений, то зніміть (див. «Зняття і установка розширювального бачка») і промийте його.


6. Промити систему охолодження, для чого повільно наповніть систему водою через заливну горловину радіатора до рівня пароотводной трубки.
7. Пустіть двигун і дайте йому попрацювати до моменту включення електровентилятора.
8. Заглушіть двигун і злийте воду.
9 Промивайте систему охолодження, поки не почне зливатися чиста вода.
10. Заповніть систему охолодження двигуна, повільно заливаючи охолодну рідину в радіатор до рівня пароотводной трубки.
11. Пустіть двигун і прогрійте його до робочої температури (до включення вентилятора). По мірі виходу повітря з системи доливайте охолодну рідину в радіатор. До моменту повного виходу повітря вентилятор вимикається 3-5 разів.

12. Загорніть пробку радіатора і долийте охолоджуючу рідину в розширювальний бачок до мітки «МАХ». Після цього зупиніть двигун і дайте йому охолонути.
13. Перевірте рівень охолоджуючої рідини, при необхідності долийте її в розширювальний бачок до мітки «МАХ».

При роботі двигуна слідкуйте за температурою охолоджувальної рідини за вказівником. Якщо стрілка дійшла до червоної зони, а вентилятор радіатора не заробив, дозволите обігрівач і перевірте повітря, що через нього проходить. Якщо обігрівач подає підігріте повітря, швидше за все, несправний вентилятор, а якщо подає холодне повітря, то в системі охолодження двигуна утворилася повітряна пробка. Для її видалення заглушіть двигун, дайте йому охолонути і викрутіть пробку радіатора. Пустіть двигун і дайте йому попрацювати протягом 3-5 хвилин, потім загорніть пробку радіатора.


Корисні поради
Для кращого заповнення системи (без повітряних пробок) періодично прожимайте шланги радіатора рукою. Через кілька днів після заміни охолоджуючої рідини проконтролюйте її рівень. При необхідності заповніть її.  Якщо через дуже короткий час колір свіжої рідини став коричневим, то ви залили підробку, яку виробник «забув» додати інгібітори корозії. Іншою ознакою підробки є різке повне знебарвлення рідини. Барвник якісної охолоджуючої рідини дуже стійок і з часом тільки темніє. Знебарвлюється рідина, підфарбована білизняний синькою. Такий «антифриз» необхідно якомога швидше замінити.

Зміст

.