На автомобілі два джерела струму - акумуляторна батарея і генератор. Акумуляторна батарея використовується при пуску двигуна і для живлення електричним струмом напряжением12 В стартера та інших споживачів при непрацюючому двигуні. Коли двигун працює, основне джерело струму - генератор - забезпечує електричним струмом всі споживачі, включаючи систему запалювання, і заряджає акумуляторну батарею.
Якщо в комбінації приладів горить червона сигнальна лампа розряду акумуляторної батареї, отже, струм не надходить від генератора в бортову мережу і витрачається запас енергії акумуляторної батареї. Експлуатація автомобіля з палаючої сигнальною лампою розрядки акумуляторної батареї неприпустима, так як іноді причиною загоряння лампи може бути коротке замикання проводки, що приводить до пожежі в моторному відсіку автомобіля. Зупиніть автомобіль, заглушіть двигун і встановіть, яка несправність призвела до загоряння лампи. Якщо причиною несправності стало коротке замикання, а акумуляторна батарея була заряджена повністю, можна доїхати до гаража і без генератора, але краще спробувати усунути несправність на місці.
1. Перевірте, не обірваний ремінь приводу генератора. Якщо стався обрив, замініть ремінь (див. «Перевірка і заміна ременя приводу допоміжних агрегатів»).
2. Якщо ремінь цілий, перевірте його натяг. При необхідності замініть автоматичне натяжний пристрій (див. «Заміна і регулювання натягу ременя приводу газорозподільного механізму»).
3. Якщо і після натягу ременя сигнальна лампа все одно горить, перевірте дроти, під'єднані до «плюсовій» клеми акумуляторної батареї...
4. ...і до генератора. Дроти можуть бути обірвані, зламали всередині ізоляції або з окисленими або ненадійними контактами. Усуньте несправність і пустіть двигун Якщо з'явився струм зарядки, можна продовжувати рух.
5. Якщо ремінь натягнутий нормально, перевірте, чи не перегорів запобіжник Е16 (показаний стрілкою) в монтажному блоці запобіжників і реле, встановленому в підкапотному просторі. Якщо запобіжник перегорів, замініть його, пустіть двигун і перевірте, згасла чи лампа розряду акумуляторної батареї. Якщо лампа погасла, можна продовжувати рух.
Попередження
Не встановлюйте запобіжники, розраховані на більший номінальний струм. Це може призвести до пошкодження електрообладнання і навіть до пожежі.
Якщо після прийнятих заходів лампа розряду продовжує горіти при працюючому двигуні, то можлива причина несправності криється в самому генераторі. Причин може бути декілька, усувати їх краще в умовах автосервісу або гаража, а вам залишається сподіватися, що запасу енергії акумуляторної батареї вистачить, щоб до них дістатися.
Корисні поради
Для того щоб знизити споживання струму при русі автомобіля з несправним генератором, за можливості, вимкніть магнітолу, зайві прилади освітлення, вентилятор отопітеля, обігрів вітрового скла та скла дверей задка і т. д.