РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Система охолодження

рідинна Система охолодження двигуна (з примусовою циркуляцією рідини), герметична, з розширювальним бачком.
Систему заповнюють рідиною на основі етиленгліколю (антифризом), що не замерзає при температурі навколишнього середовища до -40 °C

Примітка
Порядок заміни охолоджуючої рідини описаний у підрозділі «Заміна охолоджуючої рідини».

Попередження
Не рекомендується заповнювати систему охолодження водою, так як до складу антифризу входять антикорозійні та антивспенивающие присадки, а також присадки, що перешкоджають відкладенню накипу.
Охолоджуюча рідина токсична! Уникайте вдихання парів і попадання на шкіру.
Своєчасно усувайте порушення герметичності системи охолодження, щоб уникнути попадання парів охолоджуючої рідини в салон автомобіля при його експлуатації. Ваше здоров'я дорожче, ніж новий патрубок системи охолодження або тюбик герметика!

Рис. 5.11. Термостат в зборі

 

Рис. 5.12. Електровентилятор радіатора системи охолодження

В систему охолодження двигуна вхог розширювальний бачок, радіатор, водяний насос і виконана в литві трубка охолодження двигуна, навколишнє  циліндрів в блоці, камери згоряння, газові канали в головці блоку, а також радіатор отопітеля салону. В систему включено також теплообмінник для охолодження масла двигуна, встановлений на двигун зі сторони радіатора.
Нормальний тепловий режим двигуна визначається температурою охолоджуючої рідини, яка підтримується автоматично за допомогою термостата в діапазоні 90-100 °C
Радіатор (рис. 5.9) з вертикальним потоком рідини, з трубчасто-стрічкової алюмінієвої серцевиною і пластмасовими бачками В лівій частині нижнього бачка знаходиться пробка зливного отвору. В бачках виконані підвідний і відвідний патрубки шлангів до водяній сорочці двигуна, патрубки шлангів, що сполучають радіатор з розширювальним бачком.
У верхній частині радіатора знаходиться наливна горловина з патрубком парового шланга, що з'єднує радіатор з розширювальним бачком. Горловина герметично закрита пробкою з двома клапанами: впускним і випускним. Випускний клапан відкривається при тиску 83-110 кПа (0,83-1,10 кгс/см’), забезпечуючи підвищення температури початку закипання охолоджуючої рідини і попереджаючи інтенсивне пароутворення. При охолодженні її об'єм рідини зменшується і в системі створюється розрідження. Впускний клапан в пробці відкривається при розрідженні близько 7 кПа (0,07 кгс/см2) і пропускає охолодну рідина з розширювального бачка в радіатор.

Примітка
Справність клапанів пробки радіатора дуже важлива для нормальної роботи системи охолодження. Однак при виникненні проблем (наприклад, закипання охолоджуючої рідини) автолюбителі звертають увагу тільки на роботу термостата і забувають перевірити клапани. Негерметичність випускного клапана приводить до зниження температури закипання охолоджуючої рідини, а його заклинювання в закритому стані - до аварійного підвищення тиску в системі, що може викликати пошкодження радіатора і шлангів.

Розширювальний бачок служить для компенсації мінливого обсягу охолоджуючої рідини в залежності від її тем ператури. Бачок виготовлений з напівпрозорого пластмаси. На його стінки нанесені мітки «МАХ» і «МIN» для контролю рівня охолоджуючої рідини, зверху розташована наливна горловина, закрита пластмасовою пробкою.
Водяний насос (рис. 5.10) відцентрового типу забезпечує примусову циркуляцію рідини в системі охолодження, встановлений в передній частині блока циліндрів і приводиться в обертання зубчастим ременем приводу газорозподільного механізму. Вісь обертання шківа насоса виконана ексцентрично осі його корпусу, що дозволяє поворотом корпусу навколо осі регулювати натяг ременя. В насосі встановлені закриті підшипники, що не потребують поповнення мастила. Насос ремонту не підлягає, при відмові (текти рідини або пошкодження підшипників) його замінюють в зборі.
Термостат (рис. 5.11) з твердим термочутливим наповнювачем підтримує нормальну робочу температуру охолоджуючої рідини і скорочує час прогріву двигуна.
Він встановлений на голівці блоку циліндрів в її задній частині в алюмінієвому розбірному корпусі. При температурі охолодної рідини до 87 °С термостат повністю закритий, рідина циркулює по малому контуру, минаючи радіатор, що прискорює прогрів двигуна При температурі 87 °С термостат починає відкриватися, а при 102 °З відривається повністю, забезпечуючи циркуляцію рідини через радіатор.
Електровентилятор (рис. 5.12) з пластмасовою п'ятилопасний асиметричної крильчаткою забезпечує продувку радіатора повітрям при невеликих швидкостях руху автомобіля в основному в міських умовах або на гірських дорогах, коли зустрічний потік повітря недостатній для охолодження радіатора.
Для підвищення ефективності роботи вентилятор встановлений в кожусі і прикріплений до нього в трьох точках через гумові подушки. Кожух, в свою чергу, прикріплений у чотирьох точках до радіатора.
Керує електровентилятором блок управління двигуном, який отримує інформацію про температуру охолоджуючої рідини від датчика температури охолоджуючої рідини, розташованого у водяній сорочці головки блоку циліндрів. Коли температура охолоджуючої рідини досягне 95 °З вентилятор включається з малою швидкістю обертання. При температурі рідини 99 °З блокуправления через термореле включає велику швидкість обертання вентилятора. При зниженні температури охолоджуючої рідини до 87 °З електровентилятор вимикається.
На автомобілях з кондиціонером встановлений додатковий електровентилятор, призначений для обдування теплообмінника кондиціонера. В цьому випадку для включення електровентиляторів блок управління двигуном додатково використовує інформацію від датчиків високого і низького тиску кондиціонера. При включеному кондиціонері додатковий електровентилятор радіатора системи охолодження включається з малою швидкістю до моменту досягнення рідиною температури 99 °С або до моменту досягнення певного тиску на виході компресора кондиціонера. Після досягнення зазначених умов блокуправления включає велику швидкість електровентилятора.

 


Зміст

.