РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Шини

Шина - складний, високотехнологічний виріб. Від конструкції та якості встановлених на автомобіль шин багато в чому залежать комфорт та безпека дорожнього руху.
В даний час у продажу представлені сотні моделей шин від десятків виробників. Цей розділ покликаний допомогти автовласникам розібратися в основних особливостях конструкції шин і зробити правильний вибір при покупці.
Конструкція пневматичної шини показана на рис. 14.3.
Каркас 2 (див. рис. 14.3) - найважливіша силова частина шини, що забезпечує її міцність, сприймає внутрішній тиск повітря і передавальна навантаження від зовнішніх сил, діючих на колесо з боку дороги.

Рис. 14.3. Елементи конструкції шини: 1 - боковина; 2 - каркас; 3 - плечова зона; 4 - брекер; 5 - протектор; 6 - камера; 7 - ободная стрічка; 8 - обід колеса; 9 - борт.

Каркас складається з одного або декількох, накладених один на одного шарів обрезиненного корду. В сучасних шинах з радіальної конструкцією каркаса (з написом «КА01АБ» на боковині) корд натягнутий від одного борту до іншого без перехлеста ниток Таке розташування шарів корду знижує напруга в нитках, що дозволяє зменшити число шарів, додає каркасу еластичність, знижує теплоутворення і опір коченню.
Брекер 4 - частина шини, що складається з шарів корду і розташована між каркасом і протектором шини. Брекер служить для поліпшення зв'язків каркаса з протектором, запобігає його відшаровуванню під дією зовнішніх і відцентрових сил, амортизує ударні навантаження і підвищує опір каркаса механічним пошкодженням.
В залежності від матеріалу корду шини поділяються на шини з текстильним бре - кером, шини з металевим брекером і цельнометаллокордные шини (при використанні металокорду як у брекері, так і в каркасі). На боковини шин з металевим брекером іноді наносять маркування «5ТЕЕБ ВЕБТЕБ» (опоясана сталлю).
Протектор 5 - зовнішня частина покришки, що представляє собою масивний шар гуми З зовнішньої поверхні протектора виконаний рельєфний малюнок у вигляді виступів і канавок (ламелей), так звану " бігову доріжку. Малюнок рельєфної частини визначає пристосованість шини для роботи в різних дорожніх умовах. Від якості протектора залежить зносостійкість шини і зчеплення колеса з дорогою, а також рівень шуму і вібрацій.
Плечова зона 3 - частина протектора, розташована між біговою доріжкою і боковиною шини. Вона збільшує бічну жорсткість шини, сприймає частину бічних навантажень, передаваних біговою доріжкою і покращує з'єднання протектора з каркасом.
Боковина 1 - частина шини, розташована між плечовою зоною і бортом. Боковина являє собою відносно тонкий шар еластичної гуми, що є продовженням протектора на бічних стінках каркаса і що оберігає його від вологи і механічних пошкоджень На боковини нанесені позначення і маркіровки шин.
Борт 9 - жорстка частина шини, службовка для її кріплення і герметизації (якщо безкамерна шина) на ободі колеса.
Основою борту є нерозтяжної кільце, сплетене із сталевого обрезинен - ної дроту. Борт складається з шару корду, загорнутого навколо дротяного кільця, і круглого або профільованого гумового наповнювального шнура.
Сталеве кільце додає борту необхідну жорсткість і міцність, а наповнювальний шнур - монолітність і еластичний перехід отжесткого кільця до гуми боковини.
Із зовнішнього боку борту розташована бортова стрічка з прогумованої тканини, або корду, що оберігає борт від стирання об обід і пошкодження при монтажі і демонтажі.
Абсолютна більшість сучасних шин для легкових автомобілів безкамерні. У них герметичність внутрішньої порожнини досягається особливою будовою самої шини і обода колеса.
У камерних шинах з'єднання бортів з ободом негерметичное, в конструкції таких шин використовується гумова камера б і ободная стрічка 7
В експлуатації безкамерні шини вважаються більш надійними, ніж шини з камерою, тому що при проколі шини повітря покидає її тільки через отвір проколу, в той час як в шинах з камерою повітря витікає з порожнини шини по всій окружності монтажного отвору. З цієї причини безкамерна шина залишає більше часу для маневру до того моменту, коли їзда на пошкодженому колесі стане небезпечною. Крім того, безкамерні шини легше своїх аналогів з камерою На борту безкамерної шини можна зустріти позначення «TUBELESS», «TB», на борту камерної - «TUBED TIRE».

 


Зміст

.