Генератор являє собою досить складний і високоточний агрегат. Для його розбирання, дефектування і складання потрібне спеціальне обладнання. Тому, якщо ви не маєте навичок виконання подібних робіт, при виході генератора з ладу рекомендуємо звернутися для його ремонту в спеціалізовану майстерню або замінити генератор в зборі
Вам будуть потрібні: торцеві головки або накидні ключі «на 12» і «на 24», викрутки
з плоским і хрестоподібним лезом, паяльник, тестер, съемникдля підшипника ротора, молоток.
1. Зніміть генератор з автомобіля (див. «Зняття і установка генератора»).
2. Затисніть в лещатах шків генератора через старий ремінь...
3. ...відверніть гайку кріплення шківа і зніміть шайбу.
4. Вийміть генератор з лещат і зніміть з валу ротора шків...
5. ...і дистанційну шайбу.
6. Оберіть будь-яким способом (наприклад, маркером) взаємне розташування статора і кришок генератора, щоб при зворотній збірці забезпечити співвісність отворів для кріплення генератора в лапах кришок.
7. Виверніть чотири стяжних болтів кришок генератора.
8. Підчепивши двома викрутками, відокремте статор від кришки з боку приводу і зніміть кришку.
9. Зніміть з валу ротора дистанційне кільце.
10. Зніміть вал ротора зі статора
11. Отпаяйте чотири виводу обмотки статора і вийміть статор з кришки з боку контактних кілець.
12. Для зняття щіткового вузла отпаяйте його висновок від випрямного блоку, виверніть два гвинти кріплення щіткового вузла...
13. ...зніміть кронштейн пластмасовий кріплення...
14. ...і зніміть щітковий вузол.
15. Для зняття випрямного блоку зніміть статор з задньої кришки...
16. ...зніміть кришку контактного болта...
17. ...відверніть гайку контактного болта...
18. ...і зніміть сболта ізоляційну втулку з контактної шпилькою.
19. Зсередини кришки з боку контактних кілець виверніть гвинт кріплення і зніміть випрямний блок.
20. Огляньте кришку генератора з боку приводу. Якщо при обертанні подшпника відчувається люфт між кільцями або перекат, або заклинювання, пошкоджені захисні кільця або имеились сліди підтікання мастила, замініть підшипник. Якщо виявлені тріщини в кришці, особливо в місцях кріплення , необхідно замінити кришку нової.
21. Для заміни переднього підшипника ротора зніміть чотири гвинти кріплення притискної пластини...
22. ...і зніміть пластину.
23. Выпрессуйте підшипник з кришки
24. Запрессуйте новий підшипник в кришку оправленням відповідного діаметру, докладаючи зусилля до зовнішньому кільцю
25. Перевірте легкість обертання підшипника з боку контактних кілець. Якщо при обертанні підшипника відчувається люфт між кільцями, перекат або заклинювання тіл кочення, пошкоджені захисні кільця або з'явилися сліди підтікання мастила, підшипник слід замінити. Для цього спрессуйте підшипник вала ротора і встановіть новий, докладаючи зусилля до внутрішнього кільця.
26. Перевірте тестером опір обмотки ротора, приєднавши його до контактним кільцям. Опір повинен становити приблизно 3-5 Ом. Якщо тестер покаже нескінченність, значить, в обмотках обрив і потрібно замінити ротор.
27. Перевірте замикання обмотки ротора на «масу». Для цього підключіть щупи тестера до полюса ротора і по черзі до контактним кільцям. Виміряний опір повинне бути нескінченно великим, в іншому випадку замініть ротор.
28. Перевірте обмотки статора на обрив, по черзі вимірюючи тестером опір між усіма висновками обмоток. Якщо виміряний опір буде прагнути кбес - кінцівки, то необхідно замінити статор.
29. Під'єднайте щупи тестера до корпусу статора і по черзі до кожного висновку обмоток. Виміряний опір повинне бути дуже великим (воно прагне до нескінченності). В іншому випадку замініть статор.
30. Перевірте випрямний блок. Для цього підключіть щупи тестера до висновку фазної обмотки статора і повітряного радіатора діодів. Змінюючи щупи тестера місцями, виміряйте опір. Якщо показання тестера однакові в обох випадках, випрямний блок несправний і вимагає заміни.
31. Аналогічно перевірте дві інші діодні ланцюга генератора.
32. Перевірте виступання щіток у вільному стані. Якщо розмір А виявиться менше 2 мм, замініть щітки або щіткотримач в зборі.
33. Зберіть генератор в порядку, зворотному зняттю, зорієнтувавши кришки генератора і корпус статора з раніше зробленою ним. Перед установкою кришки з боку контактних кілець втопіть щітки і зафіксуйте їх в такому положенні, вставивши в отвір кришки штифт (наприклад, розігнуту велику канцелярську скріпку). Після складання вийміть штифт. Гайку кріплення шківа затягніть моментом (189+19) Н-м.