РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Розділ 10. Електрообладнання

На автомобілі застосовують електрообладнання постійного струму номінальною напругою 12 В. Електрообладнання автомобіля виконано по однопровідній схемі: негативні висновки джерел і споживачів електроенергії з'єднані з «масою», яка виконує функцію другого проводу. У свою чергу, роль «маси» виконує кузов автомобіля. Живлення споживачів здійснюється від акумуляторної батареї (при непрацюючому двигуні) і генератора (при працюючому двигуні).
Особливістю схеми електрообладнання автомобіля Сһегу Tiggo є підключення ряду елементів (плафони освітлення салону, замки дверей, електросклопідйомники, обігрівачі дзеркал, вітрового і заднього скла, задні протитуманні ліхтарі, задні лампи габаритного вогню тощо) через електронний блок керування електрообладнанням салону і протиугінною сигналізацією (ISU).
Електронний блок ISU встановлений під консоллю панелі приладів. Він дозволяє затримувати включення і відключення електричних приладів, а також змінювати тривалість паузи в їх роботі в залежності від обраного алгоритму управління. Крім того, у разі спроби несанкціонованого доступу в автомобіль блок ISU) подає сигнал тривоги з допомогою встановленої під капотом сирени.
Схеми електрообладнання автомобіля наведені в кінці книги.

Попередження
Будь-які роботи з електрообладнанням автомобіля проводите тільки при відключеній акумуляторної батареї. Від'єднувати або приєднувати акумуляторну батарею можна тільки при вимкненому запаленні.
При перевірці ланцюгів електроустаткування забороняється замикати на «масу» дроти (перевіряти справність ланцюгів «на іскру»), так як це може призвести до виходу з ладу елементів електрообладнання.
Забороняється застосовувати запобіжники, які не передбачені конструкцією автомобіля або розраховані на більший струм, а також використовувати замість запобіжників дріт. При заміні запобіжників забороняється застосовувати викрутки і металеві інструменти -це може викликати коротке замикання в ланцюгах електрообладнання.
Забороняється від'єднувати акумуляторну батарею при працюючому двигуні, за порушення цього правила стане причиною виходу з ладу регулятора напруги і елементів електронного обладнання автомобіля.
Щоб уникнути виходу з ладу діодів випрямного блоку генератора забороняється перевіряти їх мегомметром або контрольної лампою, що живиться напругою більше 12 В, і перевіряти такими приладами ланцюга електрообладнання на автомобілі без від'єднання проводів від генератора. Перевіряти підвищеним напругою опір ізоляції обмотки статора генератора необхідно на генераторі, знятому з автомобіля, при від'єднаних від випрямного блоку виводах обмотки статора.
При проведенні електрозварювальних робіт на автомобілі необхідно від'єднувати дроти від клем акумуляторної батареї та генератора, а також колодки з проводами від електронного блоку управління двигуном.
Не торкайтеся елементів системи запалювання і високовольтних проводів на працюючому двигуні.
Не прокладайте провід низької напруги в одному джгуті з високовольтними проводами.
Регулярно очищайте клеми акумуляторної батареї і наконечники проводів від окислів і бруду.
При зарядці акумуляторної батареї за допомогою зарядного пристрою відключіть дроти від клем акумулятора.


Зміст

.