При виявленні слідів підтікання масла через сальники колінчастого вала спочатку перевірте, чи не засмічена система вентиляції картера і не пережаті шланги системи вентиляції картера, при наявності несправностей усуньте їх. Якщо протікання масла не припиниться, замініть сальники.
Ознакою необхідності заміни переднього сальника колінчастого вала є протікання масла через його кромку. При цьому масло розбризкується обертовим шківом колінчастого вала, внаслідок чого замасленою виявляються вся передня частина двигуна і ремінь приводу газорозподільного механізму.
Вам будуть потрібні: всі інструменти, необхідні для зняття приводу газорозподільного механізму (див. «Заміна ременя приводу газорозподільного механізму і його натяжного ролика»), викрутка, молоток.
Для заміни переднього сальника колінчастого вала виконайте наступне.
1. Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.
2. Встановіть поршень 1-го циліндра в положення ВМТ такту стиснення (див. «Установка поршня першого циліндра в положення ВМТ такту стиснення»).
3. Зніміть ремінь приводу газорозподільного механізму (див. «Заміна ременя приводу газорозподільного механізму і його натяжного ролика»).
4. Зніміть зубчастий шків колінчастого вала ...
5. ... і дистанційне кільце.
6. Підчепивши викруткою, вийміть сальник з гнізда масляного насоса.
7. Перед установкою нового сальника огляньте його робочу крайку. Вона повинна бути рівною, без виривів, вм'ятин і напливів гуми. Пружина сальника повинна бути цілою і нерозтягнутою. Змастіть робочу кромку моторним маслом.
8. Встановіть сальник всередину гнізда, акуратно заправте робочу кромку на колінчастий вал (наприклад, за допомогою дерев'яної палички) і запресуйте до упору за допомогою відповідної оправки.
9. Встановіть всі зняті деталі і вузли в порядку, зворотному зняттю.
10. Налаштуйте натяг ременів приводу генератора і компресора кондиціонера (див. «Перевірка натягу ременя приводу генератора і компресора кондиціонера»), а також насоса гідропідсилювача рульового управління (див. «Перевірка і регулювання натягу ременя приводу насоса гідропідсилювача рульового управління»).
Причиною замаслювання дисків зчеплення може бути протікання сальника первинного вала коробки передач або заднього сальника колінчастого вала.
Моторне і трансмісійне масла мають різний запах, тому при певному навику можна по запаху визначити, який з сальників дефектний.
Корисна порада
Є ще один спосіб визначення типу масла. Капніть масло в воду, налиту в посудину тонким шаром (можна в калюжу). Трансмісійне масло розтечеться по всій поверхні води у вигляді райдужної плівки, а моторне залишиться у вигляді краплі, схожої на зерно сочевиці.
Для заміни заднього сальника виконайте наступне.
1. Зніміть коробку передач (див. «Зняття і установка коробки передач»).
2. Зніміть зчеплення (див. «Зняття і установка зчеплення»).
3. Зніміть маховик (див. «Зняття, дефектовка і установка маховика»).
4. Огляньте сальник: якщо він втратив герметичність, в його нижній частині буде видно потік масла.
5. Зніміть масляний картер двигуна (см. «Заміна ущільнення масляного картера»).
Примітка
Оригінальний задній сальник колінчастого вала замінюють в зборі з тримачем.
б. Виверніть чотири болти кріплення ...
7. ... і зніміть тримач в зборі з заднім сальником.
8. Встановіть зняті вузли в порядку, зворотному зняттю.
Примітка
Сальник неоригінального виконання не має тримача, і при певних навичках сальник можна замінити, не знімаючи його тримач з автомобіля.
Підчепивши викруткою, вийміть сальник з гнізда тримача. Перед установкою змастіть робочу кромку сальника моторним маслом.
Встановіть сальник всередину гнізда, акуратно заправте робочу кромку на колінчастий вал (наприклад, за допомогою дерев'яної палички) і запресуйте до упору за допомогою відповідної оправки.
Рекомендація
При установці маховика змастіть різьбову частину болтів його кріплення анаеробним фіксатором різьби.