РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Розділ 9. Гальмівна система

Автомобіль Chery Amulet обладнаний двома незалежними гальмовими системами: робочою і стоянковою. Перша система, оснащена гідравлічним приводом з вакуумним підсилювачем і антиблокувальною системою, що забезпечує гальмування при русі автомобіля, друга - загальмовує автомобіль на стоянці.

На автомобілі застосовують робочу гальмову систему з діагональним розподіленням контурів, що значно підвищує безпеку водіння автомобіля. Один контур забезпечує роботу правого переднього і лівого заднього гальмівних механізмів, інший - лівого переднього і правого заднього. При відмові одного з контурів робочої гальмівної системи використовується другий контур, що забезпечує зупинку автомобіля, хоча і з меншою ефективністю. У гідравлічний привід, крім педалі гальма, включені вакуумний підсилювач, головний гальмівний циліндр, гальмівні механізми передніх і задніх коліс разом з робочими циліндрами і трубопроводи.

Привід стоянкової гальмівної системи здійснюється на гальмівні механізми задніх коліс.

Гальмівні механізми передніх коліс дискові, з автоматичним регулюванням зазору між гальмівними колодками 5 (рис. 9.1) і диском 7, з плаваючою скобою. Рухома скоба утворюється супортом 1 з однопоршневим робочим циліндром. Напрямна скоба 6 колодок прикріплена болтами до поворотного кулака передньої підвіски. Рухома скоба прикріплена болтами до напрямних пальців 4, які встановлені в отворах напрямних колодок. Напрямні втулки змащені консистентним мастилом і захищені гумовими пиляками 8. В порожнині колісного циліндра встановлений поршень з ущільнювальним кільцем. За рахунок пружності цього кільця підтримується оптимальний зазор між колодками і гальмівним диском, поверхня якого захищена щитом гальма. При гальмуванні поршень під дією тиску рідини притискає внутрішню колодку до диска, в результаті сили реакції супорт переміщується на пальцях і зовнішня колодка теж притискається до диска, причому сила притиснення колодок виявляється однаковою. При розгальмовуванні поршень за рахунок пружності ущільнювального кільця відводиться від колодки, між колодками і диском утворюється невеликий зазор.

Рис. 9.1. Гальмівний механізм переднього колеса

Рис. 9.1. Гальмівний механізм переднього колеса: 1 - супорт гальмового механізму; 2 - гальмівний шланг; 3 - перепускний клапан; 4 - направляючий палець; 5 - гальмівні колодки; 6 - напрямна скоба колодок; 7 - гальмівний диск; 8 - підсилювач направляючого пальця

Гальмівні механізми задніх коліс барабанні, з автоматичним регулюванням зазору між колодками і барабаном. Гальмівні колодки 1 і 5 (рис. 9.2) приводяться в дію одним гідравлічним робочим циліндром 2 з двома поршнями.

Вакуумний підсилювач

Вакуумний підсилювач, встановлений між механізмом педалі гальма і головним гальмівним циліндром, при гальмуванні за рахунок розрідження в ресивері двигуна через шток і поршень першої камери головного циліндра створює додаткове зусилля, пропорційне зусиллю від педалі.

В шлангу, що з'єднує вакуумний підсилювач з ресивером, встановлений зворотний клапан. Він утримує в підсилювачі розрідження при його падінні у впускній трубі і перешкоджає попаданню паливоповітряної суміші в вакуумний підсилювач.

Головний гальмівний циліндр

Головний гальмівний циліндр гідравлічного привода гальм складається з двох окремих камер, сполучених з незалежними гідравлічними контурами. Одна з камер пов'язана з правим лівим переднім і заднім гальмівними механізмами, інша - з лівим переднім правим заднім.

Головний циліндр забезпечений бачком, внутрішня порожнина якого розділена перегородкою на два відсіки. Кожен відсік живить одну з камер головного циліндра.

При натисканні на педаль гальма поршні головного циліндра починають переміщатися, робочими крайками манжет перекривають компенсаційні отвори, камери і бачок розєднуються і починається витіснення гальмівної рідини.

Рис. 9.2. Гальмівний механізм заднього колеса

Рис. 9.2. Гальмівний механізм заднього колеса: 1 , 5 - гальмівні колодки; 2 - гальмівний циліндр; 3 - верхня стяжна пружина колодок; 4 , 8 - опорні стійки колодок; 6 - щиток; 7 - нижня стяжна пружина колодок

Стоянкове гальмо, що приводиться в дію механічно, складається з важеля, встановленого на основі кузова між передніми сидіннями, тяги з регулювальним механізмом, до якого приєднані два задніх троса, а також розжимних важелів, встановлених в гальмівних механізмах задніх коліс.

Стоянкове гальмо не вимагає особливого догляду. При поточному ремонті перевірте ступінь зносу його деталей, переконайтеся в справності зубів сектора і собачки. Надмірно зношені деталі замініть.

Антиблокувальна система гальм

Антиблокувальна система гальм (ABS) складається з датчиків частоти обертання коліс, гідравлічного блоку, контрольної лампи і датчика прискорення. Крім того, антиблокувальна система обладнана системою самодіагностики, що виявляє несправності компонентів.

Примітка
Електронний блок управління і гідравлічний блок ABS, об'єднані в єдиний модуль, встановлені в моторному відсіку під вакуумним підсилювачем гальм і закріплені на правому бризговику.

ABS служить для регулювання тиску в гальмівних механізмах всіх коліс при гальмуванні в складних дорожніх умовах, запобігаючи блокуванню коліс, зберігаючи задану траєкторію напрямку руху і курсову стійкість.

Під час гальмування автомобіля електронний блок управління ABS отримує сигнал від всіх датчиків швидкості обертання коліс і визначає, яке колесо в даний момент знаходиться на межі блокування. На підставі отриманих сигналів електронний блок приводить в дію відповідний електромагнітний клапан в гідравлічному блоці для забезпечення необхідного тиску в трубопроводі відповідного колеса.

Антиблокувальна система забезпечує наступні переваги:

- об'їзд перешкод з більш високим ступенем безпеки, в тому числі і при екстреному гальмуванні;

- скорочення гальмівного шляху при екстреному гальмуванні зі збереженням курсової стійкості і керованості автомобіля, в тому числі і в повороті.

У разі несправності системи передбачені функції самодіагностики і підтримки роботи при відмовах системи.

Гідроелектронний блок керування одержує інформацію про швидкість руху автомобіля, напрямку руху і дорожніх умовах від датчиків частоти обертання коліс.

На основі цієї інформації блок управління визначає оптимальний режим гальмування коліс.

Розрізняють такі режими роботи антиблокувальної системи:

- режим нормального гальмування. При нормальному гальмуванні електромагнітний клапан знеструмлений, вхідний клапан відкритий, вихідний клапан закритий. При натисканні на педаль гальма гальмівна рідина під тиском подається в робочий циліндр через електромагнітний клапан і приводить у дію гальмові механізми коліс. При відпусканні педалі гальма гальмівна рідина повертається в головний гальмівний циліндр через вхідний і зворотний клапани;

- режим екстреного гальмування. Якщо при екстреному гальмуванні починається блокування коліс, гідроелектронний блок керування видає на електронний клапан команду на зменшення подачі гальмівної рідини, потім напруга подається на кожний електромагнітний клапан. Вхідний клапан закривається, і подача гальмівної рідини з головного гальмового циліндра перекривається; вихідний клапан відкривається, і гальмівна рідина надходить з робочого циліндра в головний, а потім в бачок, що викликає зниження тиску;

- режим підтримки тиску. При максимальному зниженні тиску в робочому циліндрі гідроелектронний блок керування видає на електромагнітний клапан команду на підтримання тиску гальмівної рідини, напруга подається на вхідний клапан і не подається на вихідний клапан. При цьому вхідний і вихідний клапани закриті і гальмівна рідина із робочих циліндрів не йде;

- режим підвищення тиску. Якщо гідроелектронний блок управління визначає, що колесо не заблоковано, то він знеструмлює електромагнітний клапан. Напруга не подається на електромагнітні клапани, гальмівна рідина надходить через вхідний клапан в робочі циліндри, тиск зростає.

Гідравлічна система гальм об'єднана в єдине ціле металевими трубками і шлангами. Система заповнена спеціальною гальмівною рідиною, яку необхідно періодично замінювати. Порядок заміни гальмівної рідини описаний в розд. 4 «Технічне обслуговування» (див. «Заміна гальмівної рідини в гідроприводі гальм»). Перевірка гальмівної системи описана в підрозділі «Регламентне технічне обслуговування».

Корисні поради
Деякі водії, щоб менше зношувався трос стоянкового гальма, намагаються якомога рідше користуватися ним. Така «економія» призводить до зворотного результату: трос, рідко переміщаючись в оболонці, поступово втрачає рухливість, його заклинює, в результаті трос обривається. Тому користуйтеся стоянковим гальмом у всіх випадках, коли це необхідно. Вільний хід педалі гальма при непрацюючому двигуні повинен бути приблизно 3-6 мм Занадто малий вільний хід свідчить про заїдання робочого циліндра, обумовлює підвищену витрату палива і прискорений знос гальмівних колодок. Занадто великий вільний хід - ознака наднормативних зазорів в механізмі педалі або порушення герметичності гідроприводу гальмівної системи. Якщо вільний хід зменшується при багаторазовому натисканні на педаль, тобто вона стає «жорсткіше», - в системі повітря. Якщо повний хід педалі починає збільшуватися, система негерметична.
Якщо при гальмуванні педаль гальма починає вібрувати, найімовірніше, покороблені гальмівні диски.
На жаль, в такій ситуації їх треба тільки міняти, причому відразу обидва.
Якщо при гальмуванні машину починає тягнути в бік, перевірте робочі циліндри: можливо, буде потрібно їх ремонт або заміна.
Якщо в передній підвісці з'явився стукіт, пропадає при гальмуванні, перевірте затяжку болтів кріплення супорта.
Після заміни гальмівних колодок до початку руху обов'язково кілька разів натисніть на педаль гальма
- поршні в робочих циліндрах повинні встати на місце.

Можливі несправності гальмівної системи, їх причини та способи усунення

Причина несправності Спосіб усунення
Збільшений робочий хід педалі гальма
Витік гальмівної рідини з робочих гальмівних циліндрів Замініть вийшовші з ладу робочі гальмівні циліндри, промийте і просушіть колодки, диски та барабани
Повітря в гальмівній системі Видаліть повітря, прокачавши систему
Пошкоджені гумові ущільнювальні кільця в головному гальмівному циліндрі Замініть кільця (якщо циліндр розбірної конструкції) або замініть циліндр в зборі
Пошкоджені гумові шланги гідроприводу гальм Замініть шланги і прокачайте систему
Підвищене биття гальмівного диска (більш 0,05 мм) Прошліфуйте або замініть диск, якщо його товщина менше 11 мм
Недостатня ефективність гальмування
Замаслювання накладок колодок гальмівних механізмів Обезжирьте і просушіть колодки
Заклинювання поршнів в робочих циліндрах Усуньте причини заклинювання, замініть пошкоджені деталі
Повний знос накладок гальмівних колодок Замініть гальмівні колодки
Перегрів гальмівних механізмів Негайно зупиніться і дайте охолонути гальмівним механізмам
Застосування низькоякісних колодок Застосовуйте оригінальні колодки або продукцію фірм, що спеціалізуються на випуску деталей гальмівних систем
Порушення герметичності одного з контурів (супроводжується провалом педалі гальма) Замініть пошкоджені деталі, прокачайте систему
Неповне розгальмовування всіх коліс
Відсутній вільний хід педалі гальма Відрегулювати вільний хід педалі
Порушене регулювання штовхача педалі гальма Відрегулюйте довжину штовхача
Розбухання гумових ущільнювачів головного циліндра внаслідок потрапляння в рідину бензину, мінеральних масел і т. п. Промийте і прокачайте гідропривід, замініть гумові деталі
Заклинювання поршня головного циліндра Перевірте і при необхідності замініть головний циліндр
Пригальмовування одного колеса при відпущеній педалі
Злам або ослаблення стяжної пружини колодок заднього гальма Замініть пружину
Заїдання поршня в робочому циліндрі внаслідок забруднення або корозії корпусу Замініть робочий циліндр і прокачайте систему гідроприводу гальм
Розбухання ущільнювальних кілець робочого циліндра із-за попадання в рідину сторонніх домішок Замініть робочий циліндр і прокачайте гідропривід гальм
Порушення положення супорта щодо гальмового диска при ослабленні болтів кріплення до поворотного кулака Затягніть болти кріплення, при необхідності замініть пошкоджені деталі
Неправильне регулювання стоянкової гальмівної системи Відрегулюйте стояночну гальмівну систему
Занос або відведення автомобіля убік при гальмуванні
Заклинювання поршня робочого циліндра Перевірити і усунути заїдання поршня в циліндрі
Закупорювання якої-небудь сталевої трубки внаслідок вм'ятини або засмічення Замініть або прочистіть трубку
Забруднення або замаслювання дисків, барабанів і накладок гальмівних колодок Очистіть деталі гальмівних механізмів
Несправні регулятори тиску Замініть регулятори тиску
Порушені кути установки коліс Відрегулюйте кути установки коліс
Різний тиск в шинах Встановіть необхідний тиск в шинах
Не працює один з контурів гальмівної системи (супроводжується зниженням ефективності гальмування) Замініть пошкоджені деталі і прокачайте систему
Збільшене зусилля на педалі гальма при гальмуванні
Несправний вакуумний підсилювач Замініть підсилювач
Пошкоджений шланг, що з'єднує вакуумний підсилювач і впускну трубу двигуна (ресивер), або ослаблене його кріплення Замініть шланг
Розбухання гумових ущільнювачів циліндрів через потрапляння в рідину бензину, мінеральних масел і т. п. Замініть гумові деталі, промийте і прокачайте систему
Писк або вібрація гальм
Ослаблення стяжних пружин гальмівних колодок заднього гальма Перевірте і при необхідності замініть стяжні пружини
Освіта овальності гальмівних барабанів Розточіть барабани. Якщо діаметр гальмівного барабана перевищує 201 мм, барабани необхідно замінити
Замаслювання фрикційних накладок Зачистіть накладки металевою щіткою із застосуванням теплої води з миючим засобом. Усуньте причини потрапляння рідини або мастила на гальмівні колодки
Знос накладок або сторонні включення в них Замініть колодки
Надмірне биття або нерівномірний знос (відчувається по вібрації педалі гальма) гальмівного диска Прошлифуйте або замініть диск, якщо його товщина менше 11 мм

Зміст

Запчастини

Супорт передній правий (A11-3501060AB)

Ремкомплект супорта переднього (без АБС) (пильники) (Іспания, ERT) CK CK2 3501202180 (A11-3501060AB) 160 грн.
Ремкомплект супорта переднього (без АБС) (направляючі пильники) A15 CK CK2 3501102180 3501202180 (A11-3501060AB) 196 грн.

Супорт передній лівий (A11-6GN3501050AB)

Супорт передній лівий PREMIUM (a11-6gn3501050ab) 1100 грн.
Супорт передній лівий (a11-6gn3501050ab) 1121 грн.
Супорт передній лівий Chery Amulet (A11-6GN3501050AB) 941 грн.
Супорт передній L Chery Amulet (A11-6GN3501050AB) 1122 грн.

Супорт передній правий (A11-6GN3501060AB)

Супорт передній правий (оригінал) 6GN A15 (A11-6GN3501060AB) 2027 грн.
Супорт передній правий PREMIUM (a11-6gn3501060ab) 1100 грн.
Супорт передній правий (a11-6gn3501060ab) 1168 грн.
Супорт передній R Chery Amulet (A11-6GN3501060AB) 1015 грн.
Супорт передній R Chery Amulet (A11-6GN3501060AB) 1199 грн.

Скоба супорта (A11-6GN3501054)

Скоба супорта (оригінал) A15 (A11-6GN3501054) 168 грн.
Пружина переднього супорта 6GN ASIAN (a11-6gn3501054) 101 грн.
Пружина переднього супорта 6GN ASIAN (a11-6gn3501054) 101 грн.

Направляюча супорта (A11-6GN3501057)

Направляюча супорта (оригінал) A15 (A11-6GN3501057) 127 грн.
Направляюча супорта переднього з пильником (ком-кт 2 шт) (a11-6gn3501057) 112 грн.
Направляюча супорта з ABS (1шт) Chery Amulet (A11-6GN3501057-01) 73 грн.
Направляюча супорта з ABS (2шт) Chery Amulet АП Україна (A11-6GN3501057-UA) 171 грн.
Направляюча переднього супорта A11-6GN3501057 (A11-6GN3501057) 75 грн.
Направляюча переднього супорта A11-6GN3501057 (A11-6GN3501057) 75 грн.
Направляюча переднього супорта A11-6GN3501057 (A11-6GN3501057) 75 грн.
Направляюча переднього супорта A11-6GN3501057 (A11-6GN3501057) 75 грн.
Направляюча переднього супорта A11-6GN3501057 (A11-6GN3501057) 75 грн.
Направляюча переднього супорта A11-6GN3501057 (A11-6GN3501057) 75 грн.
Направляюча супорта переднього без пильника (ком-кт 2 шт) (A11-6GN3501057-02) 58 грн.
Направляюча супорта переднього з ABS (компл. 2 шт) Chery Amulet (A11-A15) (A11-6GN3501057) 121 грн.

Колодки гальмівні передні з вушком (A11-3501080)

Колодки гальмівні передні з вушком Chery Amulet (A11-3501080) 220 грн.
Колодки гальмівні передні з вушком Chery Amulet KIMIKO (A11-3501080-KM) 264 грн.
Колодки гальмівні передні з вушком KONNER (a11-3501080) 494 грн.
Колодки гальмівні передні з вушком Chery Amulet INTELLI (A11-3501080-INTELLI) 268 грн.
Колодки гальмівні передні з вусиками (підходять на Geely СК без ABS) A11-3501080 (A11-3501080) 230 грн.
Колодки гальмівні передні з вусиками (підходять на Geely СК без ABS) A11-3501080 (A11-3501080) 230 грн.
Колодки гальмівні передні з вусиками (підходять на Geely СК без ABS) A11-3501080 (A11-3501080) 230 грн.
Колодки гальмівні передні з вушком (a11-3501080) 254 грн.
Колодки гальмівні передні з вушком INA-FOR (a11-3501080) 363 грн.
Колодки гальмівні передні з вушком Chery Amulet EEP (A11-3501080-EEP) 481 грн.
Колодки гальмівні передні з вушком Chery Amulet (A11-3501080) 231 грн.

Колодки гальмівні задні (A11-3502170)

Колодки гальмівні задні Chery Amulet (A11-3502170) 263 грн.
Колодки гальмівні задні KONNER (a11-3502170) 349 грн.
Колодки гальмівні задні ABE (a11-3502170) 448 грн.
Колодки гальмівні задні INA-FOR (a11-3502170) 341 грн.
Колодки гальмівні задні Chery Amulet (A11-3502170) 348 грн.
Колодки гальмівні задні PREMIUM (a11-3502170) 260 грн.
Колодки гальмівні задні (в зборі с встан.ремкомплектом) Chery Amulet RIDER (A11-3502170-01-RIDER) 655 грн.
Колодки гальмівні задні Chery Amulet LPR (A11-3502170-LPR) 503 грн.

Колодки гальмівні передні без вушка (A11-6GN3501080)

Колодки гальмівня передні без вушка Chery Amulet KIMIKO (A11-6GN3501080-KM) 271 грн.
Колодки гальмівні передні без вушка (a11-6gn3501080) 240 грн.
Колодки гальмівні передні без вушка KONNER (a11-6gn3501080) 374 грн.
Колодки гальмівні передні без вушка Chery Amulet EEP (A11-6GN3501080-EEP) 465 грн.
Колодки гальмівні передні A11-6GN3501080 (A11-6GN3501080) 189 грн.
Колодки гальмівні передні (Германія, MOGEN) A15 A11-6GN3501080 (A11-6GN3501080) 370 грн.
Колодки гальмівні передні без вушка Chery Amulet (A11-6GN3501080) 235 грн.
Колодки гальмівні передні без вушка Chery Amulet INTELLI (A11-6GN3501080-INTELLI) 213 грн.
Колодки гальмівні передні без вушка INTELLI (a11-6gn3501080) 271 грн.

Диск гальмівний передній (A11-3501075)

Диск гальмівний передній MEYLE (a11-3501075) 556 грн.
Диск гальмівний передній LPR (a11-3501075) 477 грн.
Диск гальмівний передній Chery Amulet KLM (A11-3501075) 509 грн.

Диск гальмівний передній (A11-6GN3501075)

Диск гальмівний передній (Польща, ROTINGER) A15 A11-3501075 (A11-6GN3501075) 628 грн.
Диск гальмівний передній A11-6GN3501075 (A11-6GN3501075) 421 грн.
Диск гальмівний передній Chery Amulet (A11-6GN3501075) 509 грн.
Диск гальмівний передній (2шт) (Германія, MOGEN) A15 A11-3501075 (A11-6GN3501075) 1460 грн.
Диск гальмівний передній (Performance) (Польща, ROTINGER) A15 A11-3501075 (A11-6GN3501075) 1219 грн.
Диск гальмівний передній з покриттям (Польща, ROTINGER) A15 A11-3501075 (A11-6GN3501075) 568 грн.

Циліндр гальмівний головний з ABS (A11-3505010AC)

Циліндр гальмівний головний з ABS (a11-3505010ac) 1117 грн.
Циліндр гальмівний головний (без АБС) (CDN) A15 A11-3505010 (A11-3505010AC) 802 грн.

Циліндр гальмівний задній (A11-3502190)

Циліндр гальмівний задній Chery Amulet (A11-3502190) 105 грн.
Циліндр гальмівний задній (CDN) A15 A11-3502190 (A11-3502190) 149 грн.
Циліндр гальмівний задній A11-3502190 (A11-3502190) 103 грн.
Циліндр гальмівний задній Chery Amulet LPR (A11-3502190-LPR) 135 грн.
Циліндр гальмівний задній лівий LPR (a11-3502190) 121 грн.
Циліндр гальмівний задній Chery Amulet (A11-3502190) 119 грн.
Циліндр гальмівний задній A15 (A11-3502190) 140 грн.

Барабан гальмівний задній (A11-3502031BB)

Барабан гальмівний Chery Amulet (с ABS) (A11-3502031BB) 539 грн.
Барабан гальмівний задній PREMIUM (a11-3502031bb) 480 грн.
Гальмівний барабан (Польща, ROTINGER) A15 A11-3502031BB (A11-3502031BB) 742 грн.
.