РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Робота системи упорскування палива

Кількість палива, що подається форсунками, регулюється імпульсним електричним сигналом від ЕБУ. Він відстежує дані про стан двигуна, розраховує потребу в паливі і визначає необхідну тривалість подачі палива форсунками (тривалість імпульсу - шпаруватість). Для збільшення кількості подаваного палива ЕБУ збільшує тривалість імпульсу, а для зменшення подачі палива - скорочує.

ЕБУ володіє здатністю оцінювати результати своїх розрахунків і команд, запам'ятовувати режими недавньої роботи і діяти у відповідності з ними. «Самонавчання» або адаптація ЕБУ є безперервним процесом, але відповідні налаштування зберігаються в оперативній пам'яті електронного блоку і відповідно до першого відключення живлення ЕБК.

Паливо подається по одному з двох різних методів: синхронного, тобто при визначеному положенні колінчастого вала, або асинхронному, тобто незалежно або без синхронізації з обертанням колінчастого вала. Синхронне впорскування палива - найбільш часто застосовуваний метод. Асинхронне впорскування палива застосовується в основному в режимі пуску двигуна. ЕБУ включає форсунки послідовно. Кожна з форсунок включається через кожні 720° повороту колінчастого валу. Такий метод дозволяє більш точно дозувати паливо по циліндрах і знизити рівень токсичності відпрацьованих газів.

Кількість подаваного палива визначається станом двигуна, тобто режимом його роботи. Ці режими забезпечуються ЕБУ і описані нижче.

Коли колінчастий вал двигуна починає прокручуватися стартером, перший імпульс від датчика положення колінчастого валу викликає імпульс від ЕБУ на включення відразу всіх форсунок, що дозволяє прискорити пуск двигуна.

Початкове впорскування палива відбувається кожного разу при пуску двигуна. Тривалість імпульсу упорскування залежить від температури. На холодному двигуні імпульс упорскування збільшується для збільшення кількості палива, на прогрітому - тривалість імпульсу зменшується. Після первісного уприскування ЕБУ переключається на відповідний режим керування форсунками.

Режим пуску. При включенні запалювання ЕБУ включає реле електробензонасоса, який створює тиск в магістралі подачі палива до паливної рампи.

ЕБУ перевіряє сигнал від датчика температури охолоджуючої рідини і визначає необхідну для пуску кількість палива і повітря.

Коли колінчастий вал двигуна починає провертатися, ЕБУ формує фазований імпульс включення форсунок, тривалість якого залежить від сигналів датчика температури охолоджуючої рідини. На холодному двигуні тривалість імпульсу більше (для збільшення кількості подаваного палива), а на прогрітому - менше.

Режим збагачення при прискоренні. ЕБУ стежить за різкими змінами положення дросельної заслінки (по сигналу датчика положення дросельної заслінки), а також за сигналом датчика масової витрати повітря і забезпечує подачу додаткової кількості палива за рахунок збільшення тривалості імпульсу упорскування. Режим збагачення при прискоренні застосовується тільки для керування паливоподачею в перехідних умовах (при переміщенні дросельної заслінки).

Режим відключення подачі палива при гальмуванні двигуном. При гальмуванні двигуном з включеною передачею і зчепленням ЕБУ може на короткі періоди часу повністю відключити імпульси вприскування палива. Відключення і включення подачі палива в цьому режимі відбувається при створенні певних умов по температурі охолоджуючої рідини, частоти обертання колінчастого вала, швидкості автомобіля й кута відкриття дросельної заслінки.

Компенсація напруги живлення. При падінні напруги живлення, система запалювання може давати слабку іскру, а механічний рух «відкриття» форсунки може займати більше часу. ЕБУ компенсує це шляхом збільшення часу накопичення енергії в котушках запалювання і тривалості імпульсу упорскування.

Відповідно при збільшенні напруги акумуляторної батареї (або напруги в бортовій мережі автомобіля) ЕБУ зменшує час накопичення енергії в котушках запалювання і тривалість уприскування.

Режим відключення подачі палива. При зупинці двигуна (вимкненому запаленні) паливо не подається форсункою, внаслідок чого виключається мимовільне займання суміші в перегрітому двигуні. Крім того, імпульси на відкриття форсунок не подаються у разі, якщо ЕБУ не отримує опорні імпульси від датчика положення колінчастого валу, тобто це означає, що двигун не працює.

Відключення подачі палива відбувається і при перевищенні гранично допустимої частоти обертання колінчастого вала двигуна для захисту двигуна від роботи на неприпустимо високих обертах.

Зміст

.