РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Обслуговування акумуляторної батареї

При використанні обслуговуваної акумуляторної батареї не рідше одного разу на два тижні видаляйте сухою ганчіркою пил і бруд з поверхні моноблока і кришки батареї. Якщо на кришці випадково опинився електроліт, видаліть його чистою ганчіркою, змоченою 10%-ним розчином нашатирного спирту або соди. Потім насухо протріть поверхню кришки.

Попередження
Витріть поверхню кришки тільки при щільно загорнутих пробках щоб уникнути забруднення електроліту.

Слідкуйте за тим, щоб пробки завжди були щільно загорнуті в горловині банок. Не рідше одного разу на два тижні перевіряйте чистоту отворів для виходу газу в пробках (якщо вони в них виконані) або бічних стінках кришки, так як засмічення цих отворів викличе підвищення тиску газу всередині батареї, що може привести до її пошкодження.

Для запобігання окислення полюсних висновків батареї і наконечників проводів регулярно очищайте виходи і наконечники, змащуйте їх технічним вазеліном або змазкою. Слідкуйте за щільністю з'єднання наконечників проводів і виходів.

Корисна порада
Замість технічного вазеліну або звичайних консистентних мастил для захисту від окислення виходів і наконечників найкраще застосовувати наявні в продажу струмопровідні мідноскладові мастила.

Періодично перевіряйте правильність встановлення батареї на автомобілі, при необхідності підтягуйте його, щоб уникнути появи тріщин на моноблоці.

Корисна порада
Для зменшення вібрацій, що передаються на моноблок батареї, і щоб уникнути пошкодження лакофарбового покриття в разі витікання електроліту з акумуляторної батареї встановлюйте батарею на килимок з вулканізованої гуми.

Проводи повинні бути приєднані до виходів батареї зі слабким місцем, так як натяг проводів може призвести до розхитування виходів в кришці і течі електроліту.

Періодично, не рідше одного разу на два тижні, перевіряйте рівень електроліту в елементах батареї.

Примітка
У батарей із загальною для всіх елементів кришкою, оснащеною конденсаторною порожниною, допускається перевіряти рівень електроліту один раз в два місяці.

Рівень електроліту в усіх елементах повинен бути на 5—10 мм вище верхньої кромки сепараторів, що відповідає знаходженню рівня між мітками «Мin» і «МАХ» на стінці напівпрозорого корпусу батареї.

Корисна порада
Перевіряти рівень електроліту над верхньою кромкою сепараторів зручно скляною трубочкою: опустіть її в елемент до упору в сепаратор і, закривши вільний кінець трубочки пальцем, вийміть з елемента.

Для відновлення рівня електроліту доливайте тільки дистильовану воду. Якщо точно встановлено, що причиною низького рівня є вихлюпування, то доливайте електроліт тієї ж щільності, що і залишився в елементі батареї. Якщо рівень вище норми, відкачайте електроліт гумовою грушею з ебонітовим наконечником.

Попередження
Доливати в акумуляторну батарею концентровану кислоту категорично забороняється!

Якщо в процесі експлуатації з'явилися труднощі з пуском двигуна, перевірте ступінь зарядженості акумуляторної батареї по щільності електроліту або напрузі на її висновках в ненавантаженому стані (табл. 4.4). Для перевірки щільності електроліту користуйтеся ареометром або наявним у продажу поплавця індикатором щільності електроліту. Напруга на виходах батареї можна виміряти будь-яким вольтметром постійного струму з межею вимірювання 20 В (подібний вольтметр входить до складу всіх наявних у продажу автотестерів).

Якщо ступінь зарядженості батареї 75% або нижче, необхідно зняти її з автомобіля і зарядити за допомогою зарядного пристрою (див. «Зарядка акумуляторної батареї»).

Таблиця 4.4. Параметри для перевірки ступеня зарядженості акумуляторної батареї

Напруга на виходах, В 12,65 12,45 12,24 12,06 11,80
Щільність електроліту, г/см3 1,27 1,23 1,20 1,17 1,12
Ступінь зарядженості,% 100 75 50 25 0

Зміст

.