РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Дефектовка деталей двигуна

Вам будуть потрібні: переносна лампа, набір плоских щупів, лінійка, штангенциркуль, нутромер, мікрометр, шабер. Після розбирання ретельно вимийте деталі гасом, продміть і просушіть їх стисненим повітрям (особливо масляні канали деталей).

1. Огляньте блок, особливо уважно опори колінчастого вала. Тріщини в будь-яких місцях блоку не допускаються.

Корисна порада
Якщо є підозра на наявність тріщин в блоці (потрапляння охолоджувальної рідини в картер або масла в охолоджуючу рідину), перевірте герметичність блоку на спеціальному стенді. Перевірку проводьте в ремонтних майстернях, які мають відповідне обладнання.

2. Огляньте циліндри з обох сторін. Подряпини, задираки і тріщини не допускаються.

Корисна порада
При огляді циліндрів рекомендуємо висвітлювати дзеркала циліндрів переносною лампою — так дефекти видно значно краще.

3. Визначте нутромером фактичні діаметри циліндрів. Діаметр циліндра вимірюйте в трьох поясах (рис. 5.8). У кожному поясі діаметр вимірюють в двох взаємно перпендикулярних напрямках (поздовжньому і поперечному). У зоні над поясом А (на відстані 5 мм від площини роз'єму з головкою блоку) циліндри практично не зношуються. За різницею розмірів в цій зоні і в інших поясах можна судити про знос циліндрів. Номінальні розміри циліндрів наведені в табл. 5.9. Овальність і конусність не повинні перевищувати 0,065 мм. Якщо максимальне значення зносу більше 0,15 мм або овальність перевищує вказане значення, розточити циліндри до найближчого ремонтного розміру поршнів, залишивши припуск 0,03 мм на діаметр під хонінговання. Потім відхонінгуйте циліндри, витримуючи такий діаметр, щоб при установці обраного ремонтного поршня розрахунковий зазор між ним і циліндром був 0,03 мм. Дефектовку, розточення і хонінгування блоку проводьте в майстернях, які мають спеціальне обладнанням.

Рис. 5. 8. Схема вимірювання циліндрів

Рис. 5. 8. Схема вимірювання циліндрів: А - пояс найбільшого зносу; Б - зона вимірювання після розточування і хонінгування; В - пояс найменшого зносу

4. Перевірте відхилення від площинності поверхні роз'єму блоку з головкою блоку циліндрів. Прикладіть штангенциркуль (або лінійку) до площини:
- в середині блоку;
- в поперечному і поздовжньому напрямках;
- по діагоналях площини. У кожному положенні плоским щупом визначте зазор між штангенциркулем і площиною. Це і буде відхилення від площинності. Якщо відхилення перевищує 0,1 мм, замініть блок.

5. Очистіть від нагару днище поршня шабером (можна виготовити з старого напилка).

6. Очистіть від нагару канавки під поршневі кільця старим кільцем, вставивши його в канавку зовнішньою стороною і перекочуючи по канавці.

Огляньте поршні, шатуни, кришки

7. Огляньте поршні, шатуни, кришки: на них не повинно бути тріщин.

Огляньте вкладиші

8. Огляньте вкладиші: якщо на робочій поверхні виявите риски, задираки і відшарування антифрикційнного шару, замініть вкладиші новими. Всі шатунні вкладиші однакові і взаємозамінні.

Виміряйте діаметр поршнів в площині

9. Виміряйте діаметр поршнів в площині, перпендикулярній осі поршневого пальця, на відстані 19 мм від кромки спідниці. Діаметри поршнів номінального розміру наведені в табл. 5.10, діаметри ремонтних поршнів збільшені на 0,29 і 0,50 мм. За результатами вимірювань визначте зазор між поршнем і циліндром, при необхідності підберіть нові поршні до циліндрів. Розрахунковий зазор між поршнем і циліндром (для нових деталей) становить 0,03 мм. Його визначають проміром циліндрів і поршнів і забезпечують установкою поршнів номінального або ремонтних розмірів. Максимально допустимий зазор (при зносі деталей) - 0,15 мм. Якщо у двигуна, що був в експлуатації, зазор перевищує 0,15 мм, необхідно підібрати поршні номінального розміру до циліндрів або встановити поршні ремонтного розміру з розточкою і хонінгуванням циліндрів: зазор повинен бути максимально наближений до розрахункового.

Таблиця 5.9. Номінальні і ремонтні розміри циліндрів

Група циліндрів Діаметр циліндрів, мм
Основна група:  
1-я 79,94-79,95
2-я 79,95-79,96
3-тя 79,96-79,97
4-я 79,97-79,98
Ремонтна група:  
A 80,23-80,24
B 80,24-80,25
C 80,25-80,26
Для подальшої ремонтної:  
номінальний 79,965-79,975
1-й ремонтний 0,29 80,245-80,255
2-й ремонтний 0,5 80,466-80,475

Таблиця 5.10. Номінальні і ремонтні розміри поршнів

Група циліндрів Діаметр поршнів, мм
Основна група:  
1-я 79,915-79,925
2-я 79,925-79,935
3-тя 79,935-79,945
4-я 79,945-79,955
Ремонтна група:  
A 80,205-80,215
B 80,215-80,225
C 80,225-80,235
Для подальшої ремонтної:  
номінальний 79,965-79,975
1-й ремонтний 0,29 80,245-80,255
2-й ремонтний 0,5 80,465-80,475

Перевірте плоским щупом зазор по висоті між канавками в поршні і кільцями

10. Перевірте плоским щупом зазор по висоті між канавками в поршні і кільцями, вставляючи кільце в відповідну канавку. Номінальний (розрахунковий) зазор для обох компресійних кілець становить 0,020 мм. Якщо кільце велике по висоті і зазор малий, доведіть висоту кільця до потрібного значення, шліфуючи його наждачним папером, покладеним на скляну пластину.

Перевірте плоским щупом зазор в замку кілець

11. Перевірте плоским щупом зазор в замку кілець, встановивши кільце в циліндр на глибину близько 50 мм.

Корисна порада
Для того щоб встановити кільце без перекосу, просуньте кільце вглиб циліндра поршнем.

Зазор повинен становити 0,30 ~ 0,50 мм для обох компресійних кілець і 0,40-1,40 мм для маслозйомного кільця. Якщо зазор недостатній, спиляйте стикові поверхні кільця. Якщо зазор перевищує допустимий, замініть кільце.

12. Всі поршні номінального і ремонтного розмірів виготовлені з високим ступенем точності і не вимагають попереднього сортування і підбору по масі. При необхідності можна встановити в окремі циліндри, що були у вжитку поршні, якщо вони в хорошому стані. Балансування двигуна в цьому випадку не порушиться.

13. Очистіть поверхні поршневих пальців від лакових відкладень, попередньо розм'якшивши їх в розчиннику. Огляньте пальці. Якщо на них виявлені тріщини, надмірний знос в місці контакту з бобишками поршня і сліди від провертання у верхній голівці шатуна, замініть пальці. Перевірте сполучення поршневого пальця і ​​поршня, вставляючи попередньо змащений моторним маслом палець в отвір бобишки поршня. При температурі навколишнього середовища 20" З палець повинен входити в отвір при натисканні великого пальця руки і не випадати з бобишки в вертикальному положенні поршня з поршневим пальцем. Випадаючий з бобишки палець слід замінити іншим. Якщо палець знову випадає, замініть поршень з пальцем (табл. 5.11).

Таблиця 5.11. Класи поршневих пальців і шатунів

Колір маркування Діаметр поршневого пальця, мм Діаметр отвору в шатуні, мм
Білий 20,622-20,625 20,630-20,633
Червоний 20,625-20,628 20,633-20,636
Синій 20,628-20,631 20,636-20,639

Виміряйте нутромером внутрішній діаметр

14. Виміряйте нутромером внутрішній діаметр DB посадкового місця шатуна в зборі з кришкою.

Примітка
Перед вимірюванням затягніть шатунні болти номінальним моментом.

Виміряйте мікрометром товщину Т шатунних вкладишів

15. Виміряйте мікрометром товщину Т шатунних вкладишів.

Корисна порада
При відсутності спеціальної насадки на мікрометрі для вимірювання увігнутої поверхні вкладиша можна скористатися невеликою кулькою. Після вимірювання вкладиша необхідно буде відняти з отриманого розміру діаметр кульки.

16. Виміряйте мікрометром діаметр DH шатунних шийок.

17. Розрахуйте зазор z між шатунними вкладишами і шийками колінчастого вала за формулою z = DB - 2T - DH. Номінальний розрахунковий зазор складає 0,011-0,058 мм.

Якщо фактичний розрахунковий зазор менше граничного, можна знову використовувати вкладиші, які були встановлені. Якщо зазор більше граничного, замініть вкладиші на цих шийках новими (номінальної товщини).

Якщо шийки колінчастого вала зношені і перешліфовані до ремонтного розміру, зменшеного на 0,25 мм, замініть вкладиші ремонтними (збільшеної товщини).

Шийки шліфують крім наявності загального зносу, якщо на них є забоїни і риски або овальність становить понад 0,004 мм, а конусність - більше 0,005 мм.

18. Огляньте верхні і нижні вкладиші корінних підшипників. Вкладиші центрального (третього) корінного підшипника відрізняються від інших більшою шириною. Крім того, на їх бічних торцях виконані широкі буртики, які відіграють роль опорних півкілець опорного ​​підшипника колінчастого вала. Якщо на робочій поверхні вкладишів з'явилися риски, задираки, відшарування антифрикційнного шару, замініть вкладиші новими.

Попередження
Забороняється проводити будь-які підганяльні операції на вкладках.

19. Огляньте колінчастий вал. Тріщини не допускаються. На поверхнях, що сполучаються з робочими крайками сальників, не повинно бути подряпин, забоїн, рисок. При виявленні їх замініть вал.

20. Виміряйте мікрометром зовнішній діаметр DH корінних шийок. Фактичний зазор між вкладишами корінних підшипників і корінними шийками колінчастого вала визначають за методикою, викладеною для шатунних вкладишів. Номінальний розрахунковий зазор становить 0,005 мм. Якщо фактичний розрахунковий зазор менше граничного, можна знову використовувати вкладиші, які були встановлені. Якщо зазор більше граничного, замініть на цих шийках вкладиші новими (номінальної товщини).

Якщо шийки колінчастого вала зношені і перешліфовані до ремонтного розміру зі зменшенням діаметра на 0,25 мм, замініть вкладиші ремонтними (збільшеної товщини).

Шийки шліфують крім наявності зносу, якщо на них є забоїни і риски або овальність становить понад 0,004 мм, а конусність - більше 0,005 мм, зменшуючи діаметр на 0,25 мм (табл. 5.12).

21. Огляньте ліжко колінчастого вала. Тріщини, подряпини, забої та риски не допускаються. Встановіть на місце кришки корінних підшипників і виміряйте нутромером внутрішній діаметр (см. Табл. 5.12).

22. Перевірте паралельність опорних буртиків середньої корінної шийки: якщо вони непаралельні, колінчастий вал погнутий і повинен бути замінений.

Таблиця 5.12. Номінальні і ремонтні розміри колінчастого вала

Розмір Діаметр шийок корінних підшипників, мм Діаметр ліжка колінчастого вала, мм Товщина вкладишів корінних підшипників, мм
Номінальний 57,98-58,00 62,2935±0,0065 2,131-2,138
Збільшення діаметра ліжка колінчастого вала на 0,4 мм 57,98-58,00 62,6935±0,0065 2,331-2,338
Зменшення діаметра шийки на 0,2 мм 57,98-58,00 62,2935±0,0065 2,141-2,148
Зменшення діаметра шийки на 0,25 мм 57,73-57,75 62,2935±0,0065 2,256-2,263
Зменшення діаметра шийки на 0,50 мм 57,48-57,50 62,2935±0,0065 2,381-2,388
Зменшення діаметра шийки на 0,75 мм 57,23-57,25 62,2935±0,0065 2,506-2,513
Зменшення діаметра шийки на 0,25 мм і збільшення діаметра ліжка колінчастого вала на 0,4 мм 57,73-57,75 62,6935±0,0065 2,456-2,463
Зменшення діаметра шийки на 0,50 мм і збільшення діаметра ліжка колінчастого вала на 0,4 мм 57,48-57,50 62,6935±0,0065 2,518-2,558
Зменшення діаметра шийки на 0,75 мм і збільшення діаметра ліжка колінчастого вала на 0,4 мм 57,23-57,25 62,6935±0,0065 2,706-2,713

Зміст

Запчастини

Поршень з пальцем STD (480EF-1004020)

Поршень 4шт комплект + пальці STD (CDN) 1.6L A15 480EF-1004020 (CDN4080) 1276 грн.
Поршень с пальцем STD (ком-кт 4 шт) PREMIUM (480ef-1004020) 1220 грн.
Поршень с пальцем STD (ком-кт 4 шт) PREMIUM (480ef-1004020) 1220 грн.

Палець поршневий (480E-1004031)

Палець поршневий Chery Amulet (480E-1004031) 88 грн.
Палець поршневий A15 (480E-1004031) 86 грн.

Кільця поршневі STD (480EF-1004030)

Кільця поршневі STD Chery Amulet/Karry (480EF-1004030) 457 грн.
Кільця поршневі STD (Германія, MOGEN) A15 480EF-1004030 (MPR1500) 890 грн.
Кільця поршневі STD PREMIUM (480ef-1004030) 488 грн.
Кільця поршневі STD PREMIUM (480ef-1004030) 488 грн.
Кільця поршневі STD Chery Amulet/Karry KIMIKO (480EF-1004030-KM) 587 грн.
Кільця поршневі STD A15 (480EF-1004030) 402 грн.
Кільця поршневі (стандарт) (480ef-1004030) 463 грн.
Кольца поршневые STD INA-FOR (480ef-1004030) 723 грн.
Кольца поршневые STD INA-FOR (480ef-1004030) 723 грн.

Шатун (480-1004110)

Шатун Chery Amulet/Karry (480-1004110) 268 грн.
Шатун 1.6L A15 (480-1004110) 278 грн.
Шатун двигуна (480-1004110) 337 грн.
Шатун Chery Amulet/Karry (480-1004110) 453 грн.
Шатун, Оригінал (480-1004110) 441 грн.

Вкладиші шатунні STD (480-BJ1004121)

Вкладиші шатунні STD Chery Amulet/Karry (480-BJ1004121) 208 грн.
Вкладиш шатуна STD A15 (480-BJ1004121) 211 грн.
Вкладыши шатунные STD PREMIUM (480-bj1004121) 218 грн.
Вкладиш шатуна STD (оригінал) A15 (480-BJ1004121) 352 грн.
Вкладиші шатунні STD INA-FOR (480-bj1004121) 278 грн.
Вкладиші шатунні STD INA-FOR (480-bj1004121) 278 грн.
Вкладиші шатунні STD Chery Amulet/Karry KIMIKO (480-BJ1004121-KM) 245 грн.
Вкладыши шатунные STD PREMIUM (480-bj1004121) 218 грн.
Вкладиш шатуна (комплект, стандарт) (480-bj1004121) 272 грн.
.