РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Антикорозійний захист кузова

При повсякденній експлуатації автомобіля на лакофарбове і антикорозійне покриття кузова впливає агресивне середовище: протиожеледні реагенти (у зимовий період), пісок, дрібні камінці, вібрація і перепади температури, які викликають появу мікротріщин на захисному покритті кузова, через які вода і кисень проникають до поверхні металу. В результаті впливу на кузов агресивного середовища починається процес окислення металу (корозія), який призводить до втрати ним міцнісних властивостей, а наявність у воді великої кількості солей і кислот тільки прискорює процес окислення.

Корозії найбільше схильні пустотілі профілі кузова, днище, нижні частини дверей і стійок, а також з'єднання деталей кузова, в тому числі місця точкового зварювання.

Найбільш швидко корозія розвивається в прихованих порожнинах і нижніх частинах кузова при попаданні вологи, бруду, солей, кислот. У зв'язку з цим у процесі експлуатації автомобіля для додаткового захисту внутрішніх поверхонь і прихованих порожнин кузова наносять спеціальний антикорозійний склад, а в з'єднання деталей - ущільнювальні мастики.

Антикорозійний склад, яким обробляють внутрішні порожнини кузова і днище, повинен відповідати наступним вимогам:

– містити інгібітори корозії;

– рівномірно розподілятися по всій оброблюваній поверхні і утворювати захисну плівку, стійку до вібрацій і перепаду температури;

– мати добру адгезію з елементами кузова або раніше нанесеними покриттями;

– бути сумісним з нанесеними раніше лакофарбовими покриттями і антикорозійними складами;

– зберігати свої фізичні і хімічні властивості тривалий час під впливом зовнішніх факторів;

– містити матеріали, які при обробці автомобіля відповідають нормам пожежної та екологічної безпеки.

Автоконсервант «Мовіль» чи «Мовіль-2» використовують для обробки схованих порожнин. Рекомендується обробляти порожнини через кожні 1–1,5 року. Автоконсервант допускає обробку поверхонь, раніше покритих нігрол або іншими маслами, а також іржавих поверхонь.

Захисний мастильний матеріал НГМ-МЛ застосовують для обробки схованих порожнин. Цим матеріалом оброблені приховані порожнини нових автомобілів. Захисне плівкове покриття НГ-216Б використовують для покриття частин автомобіля під кузовом. Мастику протишумну бітумну БПМ-1 застосовують для захисту днища кузова від корозії та для зменшення шуму. Товщина покриття 1,0-1,5 мм.

Пластизоль Д-11А використовують для захисту днища кузова від корозії, абразивного зносу і для шумоізоляції. Товщина покриття 1,0–1,2 мм. Пластизолем Д-11А оброблені днища нових автомобілів.

Пластизоль Д-4А призначений для герметизації зварних швів. Невисихаюча мастика 51-Г-7 рекомендується для герметизації зчленувань кузова.

У внутрішні порожнини антикорозійні речовини напилюють способом повітряного і безповітряного розпилення.

При повітряному розпиленні потрібно стиснене повітря під тиском 0,5–0,8 МПа, пістолет-розпилювач з бачком, шланги і подовжувальні насадки для пістолета. Краща якість покриття досягається при безповітряному розпиленні під тиском 4–12 МПа, що дозволяє розпилювати матеріали значної в'язкості.

Для механічного захисту арок коліс від дрібних каменів і піску використовують підкрилки з пластмаси, додатково встановлені на автомобіль. Основні недоліки підкрилків - свердління в крилі додаткових отворів для їх кріплення, погіршення вентиляції колісних арок, скупчення бруду й солі в місцях виступання підкрилка над відбортовкою крила. Для захисту лакофарбового покриття передньої частини капота і нижній частині дверей застосовують спеціальні антигравійні прозорі самоклеючі плівки.

Зміст

.