Якщо вам здалося, що при роботі двигуна з'явилися звуки, яких не було раніше, негайно переконайтеся, чи все в порядку з двигуном. Найчастіше стукіт в двигуні пов'язаний з серйозними несправностями, для діагностування і усунення яких доведеться розбирати двигун в умовах сервісу або гаража. Однак можна спробувати самостійно визначити причину стуку, щоб вирішити, їхати в автосервіс своїм ходом або на буксирі.
Попередження
Якщо у вас з'являться найменші сумніви в самостійній діагностицй, діставайте буксирний трос. Серйозний ремонт пошкодженого двигуна буде коштувати дорожче, ніж послуги буксировщика.
Стук корінних підшипників (прослуховується в самій нижній частині блоку циліндрів) - дуже небезпечний; зупиніть негайно двигун, в автосервіс або гараж доведеться їхати на буксирі. Стук низького тону, помітно посилюється під навантаженням і при збільшенні частоти обертання колінчастого вала. Часто його поява супроводжується падінням тиску масла (сигнальна лампа аварійного падіння тиску масла горить практично постійно).
Стук шатунних підшипників (прослуховується в середній частині блоку циліндрів) - дуже небезпечний; негайно зупиніть двигун, в автосервіс або гараж доведеться їхати на буксирі. Звук ритмічний, дзвінкий, металевий, середнього тону. Значно зростає при збільшенні навантаження і повністю пропадає при відключенні свічки запалювання.
Стук поршневих пальців (прослуховує ся у верхній частині блоку циліндрів) - небезпечний; не навантажуючи двигун, можна доїхати до автосервісу або гаража самостійно. Ритмічний, високого тону з різким металевим відтінком, чути на всіх режимах роботи двигуна, посилюється при збільшенні навантаження на двигун. Повністю пропадає при відключенні свічки запалювання.
Стук зношених поршнів і циліндрів (прослуховується в тій же частині двигуна, що і стукіт поршневих пальців) - безпечний, не навантажуючи сильно двигун, можна доїхати до автосервісу або гаража самостійно. Звук, що нагадує стукіт глиняного посуду. Особливо добре чути на непрогрітому двигуні, у міру прогріву зменшується або зникає.
Стук клапанів (прослуховується у верхній частині двигуна в районі кришки головки блоку) - безпечний; можна доїхати до автосервісу або гаража самостійно. Металевий стук на тлі загального глухого шуму. Добре прослуховується на малій і середній частоті обертання колінчастого вала з боку головки блоку циліндрів над місцями розташування клапанів.
Детонаційні стуки небезпечні, але, як правило, усуваються заміною датчика детонації або заправкою якісним паливом. Уникаючи сильного навантаження двигуна, можна доїхати до автосервісу або гаража самостійно. Дзвінкі металеві стуки, що виникають, як правило, при розгоні автомобіля. Причина - відмова датчика детонації, застосування низькооктанового палива, перевантаження двигуна при занадто ранньому включенні підвищеної передачі, значне нагароутворення в камерах згоряння. Необхідно застосувати спеціальну присадку до палива для видалення нагару на клапанах і камерах згоряння.
Датчик детонації Chery QQ (480ED-1002060) | 275 грн. | |
Датчик детонації (оригінал) A15 A18 S11 S12 S21 (480ED-1002060) | 1129 грн. | |
Датчик детонації A15 A18 S11 S12 S21 (480ED-1002060) | 576 грн. |