РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Обігрівач і кондиціонер

На автомобілі Chery Amulet управління системою опалення та вентиляції салону здійснюється автономно від системи кондиціонування повітря при виконанні функції обігріву і вентиляції салону, видалення інею і конденсованої вологи з вітрового скла, а також обдування стекол дверей. У той же час основні елементи пічки працюють і при включенні кондиціонера. Вузли обігрівача і теплообмінник випарника кондиціонера знаходяться в одному блоці.

Основні вузли нагрівника:

- теплообмінник нагрівника (радіатор), призначений для нагрівання повітря, що надходить в салон теплом охолоджуючої двигун рідини;

- вентилятор з електричним приводом (нагнітач), що забезпечує регульовану подачу зовнішнього повітря до заслонок обігрівача і кондиціонера;

- заслінка регулятора температури повітря, що надходить з обігрівача салону; від зміни її положення залежить кількість повітря, що проходить через теплообмінник опалення, і зовнішнього повітря, що проходить в обхід теплообмінника;

- заслінки розподілу повітря, що надходить з нагрівника по повітропроводам в салон або для обдування вітрового скла.

Рис. 11.2. Панель керування опаленням і кондиціонуванням

Рис. 11.2. Панель керування опаленням і кондиціонуванням: 1 - перемикач режимів роботи вентилятора повітронагнітача; 2 - регулятор температури повітря, що надходить в салон; 3 - регулятор розподілу потоків повітря; 4 - вимикач режиму рециркуляції; 5 - вимикач кондиціонера

На рис. 11.2 показана панель керування опаленням і кондиціонуванням повітря в салоні автомобіля, встановлена на консолі панелі приладів. Призначення та робота органів управління кондиціонером описані в розд. 1 «Пристрій автомобіля», див. «Опалення (кондиціонування) і вентиляція салону».

Перемикач 1 режимів вентилятора повітронагнітача працює незалежно від положення регулятора 3 розподілу повітря і регулятора температури 2 та керує швидкістю вентилятора, змінюючи напругу в колі живлення електродвигуна.

Регулятор 3 розподілу потоків повітря, регулятор температури 2 і вимикач 4 режиму рециркуляції керують заслінками обігрівача з допомогою тросового приводу і електроприводу.

Системою кондиціонування повітря управляють за допомогою органів управління, розташованих на панелі, спільної з нагрівником (див. рис. 11.2).

У систему кондиціонування повітря входять наступні елементи.

Компресор з ремінним приводом від шківа колінчастого вала двигуна. У шків компресора вбудована фрикційна електромагнітна муфта, яка відключає вал компресора від шківа або з'єднує їх при роботі кондиціонера по сигналу електронного блоку управління двигуном. При роботі компресор стискає до високого тиску пари холодагента, що надходять до нього з теплообмінника випарника. Температура парів холодоагенту на виході компресора значно вище, ніж на вході.

Редукційний клапан вбудований в компресор і виконує захисну функцію, спрацьовуючи при збільшенні тиску більше допустимого значення на виході компресора. Причиною спрацювання редукційного клапана може бути відмова клапана високого тиску, електричного вентилятора та ін

Теплообмінник (радіатор) конденсатора розташований спереду радіатора системи охолодження двигуна і має змійовик з розвиненими ребрами для швидкого охолодження і конденсації стислих компресором високого тиску парів холодоагенту.

Дросельний патрубок (редуктор) з сітчастими фільтрами на вході і виході встановлений в трубопроводі, що підводить рідкий холодоагент до теплообмінника випарника. Дросельний отвір в патрубку обмежує витрату рідкого холодоагенту і знижує тиск у випарнику. Після зупинки двигуна рідкий холодоагент продовжує деякий час перетікати через дросельний патрубок із зони підвищеного тиску в зону низького тиску. Протікання рідини через дросельний отвір супроводжується характерним шиплячим звуком, який прослуховується протягом 30-60 с після зупинки двигуна і не свідчить про несправність.

Теплообмінник (радіатор) випарника. Рідкий холодоагент теплообмінника конденсатора через дросельний патрубок надходить у теплообмінник випарника, розташований у блоці нагрівника. В теплообміннику рідина переходить у газоподібний стан, поглинаючи тепло. Волога, що міститься в повітрі, що надходить до теплообмінника, конденсується на ньому, стікає з випарника і видаляється з блоку нагрівника. З теплообмінника випарника газоподібний холодоагент з домішкою невеликої кількості рідкої фракції холодагента і крапель холодильної олії надходить у ресивер, який підключений до вихідного трубопроводу випарника.
Ресивер-осушувач. У нижній частині корпусу ресівера знаходиться ємність з поглиначем парів води з парів холодоагента, які, звільняючись від вологи через спеціальний отвір у забірній трубці, змішуються з холодильним маслом. У верхній частині корпусу ресивера розташовані штуцера для приєднання трубопроводів. Ресивер піддається ремонту, замінювати його потрібно тільки в зборі.

Крім перелічених елементів, у систему входять клапани високого і низького тиску, а також датчики тиску.

Принципова схема руху холодоагенту в системі кондиціонування повітря наведена на рис. 11.3.

Рис. 11.3. Принципова схема руху холодоагенту в системі кондиціонування повітря

Рис. 11.3. Принципова схема руху холодоагенту в системі кондиціонування повітря: 1 - компресор кондиціонера; 2 - теплообмінник конденсатора; 3 - дросельний патрубок (редуктор); 4 - теплообмінник випарника; 5 - ресивер-осушувач; 6 - поглинач вологи в ресивері; 7 - отвір для змішування парів холодоагенту з холодильним маслом; 8 - редукційний клапан в компресорі; А - рідкий холодоагент під високим тиском; В - рідкий холодоагент під низьким тиском; З - газоподібний холодоагент під високим тиском; D - газоподібний холодоагент під низьким тиском

Попередження
Всі роботи по ремонту системи кондиціонування слід виконувати тільки при повністю розрядженій системі.
Оскільки пари холодоагенту токсичні, ремонтуйте систему з використанням спеціального обладнання, наявного в спеціалізованих сервісах з обслуговування систем кондиціонування.

Примітка
У зв'язку зі специфічними особливостями ремонту системи кондиціонування (див. попередження вище) в даному підрозділі описані тільки роботи по зняттю і установці блоку управління системою опалення та кондиціювання, так як для зняття решти елементів вузла опалення та кондиціонування (в тому числі і радіатора опалення) вимагається повне зняття вузла з автомобіля з розгерметизацією системи кондиціонування.


Зміст

Запчастини

Радіатор кондиціонера (A15-8105010)

Радіатор кондиціонера A15 (A15-8105010) 2279 грн.
Радіатор кондиціонера (a15-8105010) 1717 грн.
Радіатор кондиціонера Chery Amulet (A15-8105010) 1606 грн.
Радіатор кондиціонера (a15-8105010) 1691 грн.

Радіатор пічки (A11-8107023)

Радіатор пічки A13 A15 TIGGO 2 (A11-8107023) 487 грн.
Радіатор пічки (a11-8107023) 536 грн.
Радіатор пічки FEBI (a11-8107023) 750 грн.
Радіатор пічки FEBI (a11-8107023) 750 грн.
Радіатор пічки Chery KIMIKO (A11-8107023-KM) 500 грн.
Радіатор пічки (a11-8107023) 536 грн.
Радіатор пічки Chery FEBI (A11-8107023-FEBI) 782 грн.
Радіатор пічки (a11-8107023) 536 грн.
Радіатор пічки FEBI (a11-8107023) 750 грн.
Радіатор пічки Chery (A11-8107023) 452 грн.
Радіатор пічки (a11-8107023) 536 грн.
Радіатор пічки FEBI (a11-8107023) 750 грн.
Радіатор пічки Chery FITSHI (A11-8107023-FITSHI) 557 грн.
Радіатор пічки Chery SWAG (A11-8107023-SWAG) 774 грн.
Радіатор пічки Chery JP GROUP (A11-8107023-JPGROUP) 637 грн.
Радіатор пічки Chery NISSENS (A11-8107023-NISSENS) 878 грн.

Клапан компресора кондиціонера (A11-8111059)

Клапан компресора кондиціонера PREMIUM (a11-8111059) 162 грн.
.