Передня підвіска (рис. 7.1) незалежна, важільно-пружинна, типу Макферсон, з телескопічними амортизаторными стійками, витими пружинами, нижніми поперечними важелями і стабілізатором поперечної стійкості.
Рис. 7.1. Передня підвіска (ліва сторона): 1 - пружина передньої підвіски; 2 - нижня тарілка пружини; 3 - телескопічний амортизатор; 4 - поворотний кулак; 5 - опора; 6 - стійка стабілізатора поперечної стійкості; 7 - важіль передньої підвіски; 8 - втулка задньої опори важеля; 9 - скоба кріплення штанги стабілізатора поперечної стійкості; 10 - сайлентблок важеля передньої підвіски; 11 - штанга стабілізатора поперечної стійкості; 12 - поперечка передньої підвіски
Основним елементом передньої підвіски є амортизаторна стійка телескопічна, що поєднує функції направляючого механізму і демпфуючого елемента вертикальних коливань колеса відносно кузова. На амортизаторній стійці зібрані вита циліндрична пружина 4 (рис. 7.2)...
Рис. 7.2. Амортизаторна стійка передньої підвіски: 1 - верхня опора амортизаторной стійки; 2 - буфер стиску; 3 - захисний чохол; 4 - пружина; 5 - телескопічний амортизатор
...верхня опора 1 в зборі з підшипником, через яку передається навантаження на кузов автомобіля...
...буфер стиску 2 в зборі з гумовим захисним чохлом 3.
Демпфуючим елементом стійки служить телескопічний амортизатор подвійної дії.
Амортизаторна стійка з'єднана з нижнім важелем 7 (див. рис. 7.1) підвіски кульовою опорою 5. Нижні важелі прикріплені до поперечки 12 передньої підвіски за допомогою сайлентблоків 10 і гумових втулок 8 задньої опори. Поперечка, в свою чергу, прикріплена до лонжерона кузова.
Штанга 11 стабілізатора поперечної стійкості з встановленими на ній гумовими втулками з'єднана з поперечкою 12 передньої підвіски автомобіля двома скобами 9, а з важелями 7 передньої підвіски - стійками 6 стабілізатора.
Кути поперечного нахилу осей повороту коліс (кути розвалу) в експлуатації регулюють переміщенням поворотних кулаків щодо амортизаторних стійок при ослаблених гайках болтів кріплення кулаків до стійок, а сходження передніх коліс - зміною довжини тяг рульового управління. Кути поздовжнього нахилу осей повороту коліс задані конструктивно і не регулюються.
Можливі несправності передньої підвіски, їх причини та способи усунення
Причина несправності | Спосіб усунення |
Шум і стукіт при русі автомобіля | |
Ослаблення кріплення до кузова скоб стабілізатора поперечної стійкості автомобіля і його стійок до нижнього важеля підвіски | Підтягніть ослаблені різьбові з'єднання |
Знос гумових елементів стабілізатора і його стійок | Замініть зношені деталі |
Зношеність гумового елемента верхньої опори амортизаторної стійки | Замініть верхню опору амортизаторної стійки |
Знос нижнього кульового шарніра або шарнірів рульових тяг | Замініть зношені шарніри |
Знос підшипників ступиць передніх коліс або ослаблення кріплення гайки ступиці | Замініть підшипник або підтягніть гайку |
Поломка пружини передньої підвіски | Замініть пружину |
Руйнування буфера стиску амортизаторної стійки | Замініть буфер стиснення |
Неприпустимий дисбаланс передніх коліс | Відбалансуйте колеса |
Відведення автомобіля від прямолінійного руху по горизонтальній дорозі | |
Неоднаковий тиск повітря в шинах | Встановіть нормальний тиск повітря в шинах |
Порушення кутів поздовжнього нахилу осі повороту передніх коліс | Регулювання кутів поздовжнього нахилу осі повороту передніх коліс конструкцією автомобіля не передбачена. Якщо значення кутів не вкладаються в допустимі діапазони, потрібно підтягти всі кріпильні деталі передньої підвіски, замінити пошкоджені або зношені деталі, пошкоджений кузов відремонтуйте |
Порушення кутів розвалу передніх коліс | Відрегулюйте кути розвалу передніх коліс |
Неоднакова осадка пружин | Замініть просівшу пружину |
Значна різниця в зносі протектора шин | Замініть зношену шину |
Нерівномірна жорсткість борту шини | Переставте шину на іншу сторону |
Підвищений або нерівномірний знос протектора шин | |
Порушені сходження і кути установки передніх коліс | Відрегулюйте сходження і усуньте причини порушення кутів установки коліс |
Підвищений знос нижніх кульових шарнірів, шарнірів рульових тяг і сайлентблоків підвіски | Замініть зношені деталі |
Неприпустимий дисбаланс коліс | Відбалансуйте колеса |
Деформований кузов або пошкоджені деталі підвіски | Відремонтуйте кузов і замініть пошкоджені деталі підвіски |
Порушена робота амортизаторної стійки | Замініть амортизаторну стійку |