Згідно з рекомендацією заводу-виготовлювача охолоджуючу рідину слід замінювати через 40 тис. км пробігу або 4 роки експлуатації (в залежності від того, що настане раніше).
Вам будуть потрібні: охолоджуюча рідина, чиста ганчірка, ємність для зливання охолоджуючої рідини місткістю не менше 10 л, викрутка з плоским лезом.
Попередження
Застосовуйте охолоджуючі рідини на основі етиленгліколю (антифриз). Замінюйте охолоджуючу рідину тільки на холодному двигуні. Охолоджуюча рідина токсична, тому будьте обережні при роботі з нею.
При пуску двигуна пробка розширювального бачка повинна бути закрита. Завертайте пробку бачка щільно. Система охолодження при працюючому двигуні знаходиться під тиском, тому при слабо загорнутій пробці з-під неї може потекти охолоджуюча рідина.
1. Встановіть автомобіль на рівну горизонтальну площадку.
2. Відверніть пробку розширювального бачка.
3. Підставте ємність під відвідний патрубок радіатора.
4. Кліщами стисніть вусики хомута кріплення шланга до відвідного патрубка радіатора ...
5. ... посуньте хомут по шлангу і, знявши з патрубка шланг, злийте охолоджуючу рідину.
6. Приєднайте відвідний шланг до патрубка радіатора.
Примітка
Якщо розширювальний бачок сильно забруднений, то зніміть (див. «Зняття і установка розширювального бачка») і промийте його.
7. Промийте систему охолодження, для чого загорніть зливну пробку і наповніть систему водою через розширювальний бачок.
8. Пустіть двигун і дайте йому попрацювати до моменту включення електровентилятора.
9. Заглушіть двигун і злийте воду.
10. Промивайте систему охолодження, поки не почне зливатися чиста вода.
11. Заповніть систему охолодження двигуна, заливаючи охолоджуючу рідину в розширювальний бачок.
12. Пустіть двигун і прогрійте його до робочої температури (до включення електровентилятора). Після цього зупиніть двигун, перевірте рівень охолоджуючої рідини і при необхідності долийте її в розширювальний бачок до мітки «МАХ».
Примітка
При роботі двигуна стежте за температурою охолоджувальної рідини за вказівником. Якщо стрілка дійшла до червоної зони, а вентилятор радіатора не включився, включіть обігрівач і перевірте, яке повітря через нього проходить. Якщо обігрівач подає підігріте повітря, швидше за все, несправний вентилятор, а якщо подає холодне повітря, значить, в системі охолодження двигуна утворилася повітряна пробка. Для її видалення заглушіть двигун, дайте йому охолонути і відверніть пробку розширювального бачка. Пустіть двигун, дайте йому попрацювати протягом 3-5 хв і загорніть пробку бачка.
Корисні поради
Для кращого заповнення системи без повітряних пробок періодично протискайте шланги радіатора рукою. Через кілька днів експлуатації автомобіля після заміни охолоджуючої рідини проконтролюйте її рівень. При необхідності заповніть рівень.
Якщо через дуже короткий час колір свіжої рідини став коричневим, значить, ви залили підробку, в яку виробник «забув» додати інгібітори корозії. Крім того, однією з ознак підробки є різке повне знебарвлення рідини. Барвник якісної охолоджуючої рідини дуже стійкий і з часом тільки темніє. Знебарвлюється рідина, підфарбована білизняний синькою. Такий «антифриз» необхідно якнайшвидше замінити.