Згідно з рекомендацією заводу-виготовлювача ремінь приводу газорозподільного механізму необхідно замінювати через кожні 40 000 км пробігу або кожні 4 роки експлуатації (в залежності від того, що настане раніше). Крім того, замінюйте ремінь приводу газорозподільного механізму, якщо при огляді ви виявите:
- сліди масла на будь-якій поверхні ременя;
- сліди зносу зубчастої поверхні, тріщини, підрізи, складки і відшарування тканини від гуми;
- тріщини, складки, поглиблення або опуклості на зовнішній поверхні ременя;
- разлохмачення або розшарування на торцевих поверхнях ременя.
Попередження
Ремінь зі слідами моторного масла на будь-якій його поверхні треба обов'язково замінити, так як масло швидко руйнує гуму. Причину потрапляння масла на ремінь (зазвичай це порушення герметичності сальників колінчастого і розподільного валів) треба усунути негайно.
Примітка
Роботу проводьте на оглядовій канаві, естакаді або по можливості на підйомнику.
Вам будуть потрібні: ключі «на 10», «на 13», «на 19», велика викрутка.
1. Зніміть повітряний фільтр для полегшення доступу (див. «Зняття і установка повітряного фільтру»).
2. Зніміть верхню кришку приводу газорозподільного механізму (див. «Перевірка і регулювання натягу ременя приводу газорозподільного механізму»).
3. Зніміть праве переднє колесо.
4. Встановіть поршень 1-го циліндра в положення ВМТ такту стиснення (див. «Установка поршня першого циліндра в положення ВМТ такту стиснення»).
5. Зніміть ремінь приводу насоса гідропідсилювача рульового управління (див. «Заміна ременя приводу насоса гідропідсилювача рульового управління»).
6. Зніміть ремінь приводу генератора і компресора кондиціонера (див. «Заміна ременя приводу генератора і компресора кондиціонера»).
7. Зніміть з колінчастого вала шків приводу ременів генератора, компресора кондиціонера і насоса гідропідсилювача рульового управління і нижню кришку приводу газорозподільного механізму (див. «Перевірка і регулювання натягу ременя приводу газорозподільного механізму»).
8. Ключем «на 13» звільніть затяжку двох болтів кріплення кронштейна натяжного ролика.
9. Посуньте натяжний ролик до упору вліво.
10. Зніміть ремінь з зубчастого шківа водяного насоса і натяжного ролика ...
11. ... і з зубчастих шківів колінчастого і розподільного валів.
12. Остаточно виверніть болти кріплення кронштейна натяжного ролика і зніміть кронштейн в зборі з роликом.
13. Перевірте стан натяжного ролика. Якщо він обертається з заїдання, а в підшипнику виявлений підвищений люфт, замініть ролик.
Корисна порада
Замінюйте натяжний ролик ременя приводу газорозподільного механізму при кожній заміні ременя.
14. Встановіть натяжний ролик в порядку, зворотному зняттю.
15. Перевірте збіг настановних міток колінчастого і розподільного валів (див. «Установка поршня першого циліндра в положення ВМТ такту стиснення»).
16. Одягніть ремінь на зубчастий шків колінчастого вала і на шків водяного насоса. Задню гілку ременя заведіть за натяжний ролик і, натягуючи передню гілку, надіньте ремінь на шків розподільного валу.
17. Налаштуйте натяг ременя (див. «Перевірка і регулювання натягу ременя приводу газорозподільного механізму»).
18. Укрутіть в хвостовик колінчастого вала болт кріплення шківа і поверніть за болт колінчастий вал на два оберти. Перевірте збіг настановних міток колінчастого і розподільного валів. При розбіжності повторіть установку ременя.
19. Встановіть зняті деталі в порядку, зворотному зняттю.
20. Налаштуйте натяг ременя приводу насоса гідропідсилювача рульового управління (див. «Перевірка і регулювання натягу ременя приводу насоса гідропідсилювача рульового управління»).