1. Нормальна свічка.
Коричневий або сірувато-жовтий колір і невеликий знос електродів. Точна відповідність теплового значення свічки для двигуна і робочих умов.
Корисна порада
При заміні свічок на нові встановлюйте свічки з тими ж характеристиками з числа рекомендованих заводом-виробником.
2. Відкладення сажі.
Відкладення сухої кіптяви вказує на багату паливоповітряну суміш або пізнє запалювання. Викликає пропуски запалювання, утруднений пуск двигуна і нестійку роботу двигуна. Перевірте, чи не забитий повітряний фільтр, чи справні датчики температури охолоджуючої рідини і всмоктування повітря.
Корисна порада
Використовуйте більш «гарячу» свічку.
3. Масляні відкладення.
Замаслені електроди і ізолятор свічки. Причина - попадання масла в камеру згоряння. Масло потрапляє в камеру згоряння через направляючі клапанів або через поршневі кільця. Викликає утруднений пуск, пропуски в роботі циліндра і «посмикування» працюючого двигуна. Необхідний ремонт головки блоку циліндрів і поршневої групи двигуна. Замініть свічки запалювання.
4. Металовмісний наліт.
Відкладення на спідниці ізолятора оксидів заліза цегляно-червоного кольору з антидетонаційних залізовмісних присадок (ферроценів) до бензину. Відкладаються рівним, щільним шаром. При роботі двигуна з великим навантаженням під впливом високої температури і тиску в камері згоряння оксиди відновлюються в струмопровідні доріжки чистого заліза, які замикають центральний електрод на «масу». Це викликає пропуски запалювання і, як наслідок, падіння потужності двигуна і підвищену витрату палива. Крім цього може бути пошкоджений каталітичний нейтралізатор відпрацьованих газів, сильно перегрівається при попаданні в нього не згорівший у циліндрах двигуна бензину. Наліт практично не видаляємо механічним способом і не вигорає при тривалому русі з великою швидкістю. Якщо цей наліт з'являється на нових свічках після невеликого пробігу, змініть місце заправки.
Корисна порада
Якщо немає можливості відразу ж замінити свічки новими, спробуйте видалити цей наліт, зануривши свічки на десять хвилин спідницями ізоляторів в ортофосфорну кислоту або перетворювач іржі (містить ортофосфорну кислоту). Після цього очистіть наліт неметалевої щітки (можна старою зубною щіткою) і промийте свічки спочатку водою, а потім бензином.
5. Оплавлені електроди.
Раннє запалювання. Ізолятор білий, але може бути забруднений через пропуски іскри і потрапляючих на нього відкладень з камери згоряння. Може привести до пошкодження двигуна. Необхідно перевірити відповідність типу свічки запалювання, чистоту розпилювачів форсунок і паливного фільтра, роботу систем охолодження і мастила.
б. Попелясті відкладення.
Світло-коричневі відкладення, що покривають кіркою центральний і бічний електроди. Виділяються з присадок до масла або бензину. Велика їх кількість може привести до ізоляції електродів свічки, викликаючи пропуски в іскроутворенні і перебої при розгоні. Якщо надмірні відкладення утворюються за короткий час або при невеликому пробігу, замініть маслозйомні ковпачки напрямних клапанів, щоб запобігти потраплянню масла в камеру згоряння.
Корисна порада
Якщо відкладення стабільно утворюються при тривалому пробігу, причина в якості бензину - змініть місце заправки.
7. Ізолятор свічки розтрісканий або зі сколами.
Детонація. Це може привести до пошкодження поршня. Переконайтеся, що октанове число бензину відповідає необхідному.
8. Механічні пошкодження електродів і ізолятора свічки.
Пошкодження можуть бути викликані сторонніми предметами, які потрапили в камеру згоряння, а в разі використання занадто довгої свічки її електроди можуть зачепити поршень. Це призводить до руйнування свічки, відключення циліндра і може пошкодити поршень. Видаліть чужорідний предмет з циліндра і (або) замініть свічку.