При виявленні течі моторного масла або охолоджуючої рідини в місцях з'єднання головки блоку з блоком циліндрів зніміть головку і замініть її прокладку. Протікання може виникнути і внаслідок викривлення головки блоку через її перегрів.
Вам будуть потрібні: ті ж інструменти, що і для зняття ременя приводу газорозподільного механізму (див. «Заміна ременя приводу газорозподільного механізму і його натяжного ролика»), кришки головки блоку циліндрів (див. «Заміна прокладки кришки головки блоку циліндрів»), генератора (див. «Зняття і установка генератора»), а також торцева головка «на 13», «на 16», ключ «на 10», пасатижі, динамометричний ключ.
1. Знизьте тиск в системі живлення, якщо виконуєте роботу відразу після поїздки (див. «Зниження тиску в системі живлення»).
2. Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.
3. Злийте охолоджуючу рідину (див. «Заміна охолоджуючої рідини»).
4. Відпустіть хомут кріплення паровідвідного шланга, стиснувши його відігнуті вушка, посуньте хомут по шлангу ...
5. ... і зніміть паровідвідний шланг з патрубка корпусу термостата.
6. Аналогічно зніміть з патрубка корпусу термостата підвідний шланг радіатора системи охолодження двигуна.
7. Відпустіть хомут кріплення шланга, відводячого охолоджуючу рідину до радіатора опалювача, стиснувши його відігнуті вушка, посуньте хомут по шлангу ...
8. ... і зніміть шланг з патрубка термостата.
9. Від'єднайте колодку джгута проводів від виведення датчика температури охолоджуючої рідини.
10. Виверніть болт кріплення кронштейна колодки джгута проводів датчика положення колінчастого валу ...
11. ... і відведіть кронштейн в зборі з колодкою в сторону.
12. Від'єднайте наконечник троса від сектора приводу дросельної заслінки, витягніть оплетіння троса з кронштейна і відведіть трос в сторону (див. «Регулювання та заміна троса приводу дросельної заслінки»).
13. Від'єднайте колодку проводів від датчика положення дросельної заслінки ...
14. ... від датчика холостого ходу ...
15. ... від датчика абсолютного тиску у впускний трубі ...
16. ... і від форсунок системи упорскування палива. Ослабте затягування хомута і від'єднайте повітропідвідний шланг від патрубка дросельного вузла.
17. Зніміть високовольтні дроти (см. «Зняття і установка котушки запалювання»).
18. Стисніть фіксатор.
19. ... від'єднайте колодки джгутів проводів від виходів котушки запалювання ...
20. ... від датчика фаз газорозподілу ...
21. ... і відведіть джгути проводів в сторону.
22. Роз'єднайте пластмасовий хомут, що з'єднує паливну рампу і спрямовуючу масловимірювального щупа.
23. Підчепивши хомут викруткою, розтисніть його і від'єднайте шланг подачі палива від паливної рампи.
24. Відпустіть хомут кріплення вакуумного шланга до ресивера, стиснувши його відігнуті вушка, посуньте хомут по шлангу ...
25. ... і від'єднайте шланг від ресивера.
26. Ослабте затягування хомута шланга вентиляції картера ...
27. ... і від'єднайте шланг від патрубка ресивера.
28. Виверніть два болти кріплення впускної труби до підтримуючого кронштейну.
29. Відверніть три гайки кріплення приймальної труби до випускного колектора і опустіть приймальну трубу вниз.
Рис. 5.3. Послідовність ослаблення затяжки болтів кріплення головки блоку циліндрів
30. Виверніть десять болтів кріплення головки блоку циліндрів до блоку в послідовності, показаній на рис. 5.3, витягніть болти ...
Попередження
Болти кріплення головки блоку циліндрів можна відвертати тільки на холодному двигуні.
31. ... зніміть головку блоку циліндрів ...
Корисна порада
Знімати головку блоку циліндрів зручніше з помічником, так як вона досить важка.
32. ... і її прокладку.
33. Очистіть привалочні поверхні головки блоку і блоку циліндрів (поверхні повинні бути сухими і чистими) ...
34. ... і видаліть масло з різьбових отворів в блоці циліндрів.
Попередження
Якщо не видалити масло з різьбових отворів під болти кріплення головки блоку, то при затягуванні болтів в блоці циліндрів можуть з'явитися тріщини, так як масло не стискається.
35. Встановіть на блок циліндрів нову прокладку, відцентрувати її по двох напрямних втулках.
36. Встановіть головку блоку циліндрів в послідовності, зворотній зняттю.
37. Затягуйте болти на холодному двигуні в послідовності, показаній на рис. 5.4, в три етапи: 1-й - затягніть болти моментом 30 Н • м (3 кгс • м); 2-й - доверніть болти на кут 90 °; 3-й - остаточно загорніть болти на кут 90 °.
38. Встановіть всі деталі і вузли в порядку, зворотному зняттю.
39. Налаштуйте натяг ременя приводу газорозподільного механізму (див. «Перевірка і регулювання натягу ременя приводу газорозподільного механізму»).
Рис. 5.4. Послідовність затягування болтів кріплення головки блоку циліндрів
40. Налаштуйте натяг ременів приводу генератора і компресора кондиціонера (див. «Перевірка натягу ременя приводу генератора і компресора кондиціонера»), а також насоса гідропідсилювача рульового управління (див. «Перевірка і регулювання натягу ременя приводу насоса гідропідсилювача рульового управління»).
41. Налаштуйте трос приводу дросельної заслінки (див. «Регулювання та заміна троса приводу дросельної заслінки»).
42. Залийте охолоджуючу рідину (див. «Заміна охолоджуючої рідини»).