Задня підвіска (рис. 7.3) напівнезалежна, важільно-пружинна з поздовжніми важелями, шарнірно закріпленими на кузові автомобіля і пов'язаними між собою поперечною балкою U-подібного перетину.
Балка 4 задньої підвіски складається з двох поздовжніх важелів 2 і 6 з'єднувача, які зварені між собою через підсилювачі. У задній частині до важелів підвіски приварені кронштейни з вушками для кріплення амортизаторів, а також фланці, до яких прикріплені цапфи задніх коліс разом зі щитами гальмівних механізмів. Попереду до важелів підвіски приварені втулки, в які запресовано сайлентблоки.
Рис. 7.3. Задня підвіска: 1 - амортизаторні стійки задньої підвіски; 2, 6 - поздовжні важелі задньої підвіски; 3, 5 - кронштейни кріплення балки задньої підвіски до кузова; 4 - балка задньої підвіски
Через сайлентблоки проходять болти, що з'єднують важелі підвіски зі штамповано-зварними кронштейнами 3 і 5, прикріпленими до основи кузова болтами.
В балці підвіски встановлений стабілізатор поперечної стійкості торсіонного типу.
Основним елементом задньої підвіски є амортизаторна стійка телескопічна, що поєднує функції підресорного механізму і демпфуючого елемента вертикальних коливань колеса відносно кузова. На амортизаторной стійці зібрані...
...вита циліндрична пружина 4 (рис. 7.4)...
Рис. 7.4. Амортизаторні стійки задньої підвіски: 1 - нижня подушка кріплення амортизаторной стійки до кузову; 2 - буфера стиску; 3 - захисний чохол; 4 - пружина; 5 - телескопічний амортизатор
...нижня подушка 1 кріплення стійки до кузова, через яку передається навантаження на кузов автомобіля...
...буфера стиску 2 в зборі з гумовим захисним чохлом 3.
Демпфуючим елементом стійки служить телескопічний амортизатор подвійної дії.
Нижні кінці амортизаторних стійок закріплені болтами на важелях балки задньої підвіски.
Верхні кінці амортизаторних стійок прикріплені до кузова через гумові подушки.
Ступиці задніх коліс встановлені на дворядних кулькових підшипниках.
Кути установки задніх коліс задані конструктивно і в експлуатації не регулюються. Можливий лише контроль стану задньої підвіски по кутах установки (див. «Перевірка і регулювання кутів установки коліс»).
Можливі несправності задньої підвіски, їх причини та способи усунення
Причина несправності | Спосіб усунення |
Шум і стукіт в підвісці при русі автомобіля | |
Несправні амортизатори | Замініть або відремонтуйте амортизатори |
Ослаблено кріплення амортизаторних стійок або зношені втулки вушок амортизаторів і гумові втулки | Затягніть болти і гайки кріплення амортизаторних стійок, замініть зношені або пошкоджені деталі |
Знос втулок важелів підвіски | Замініть сайлентблоки |
Осадка або поломка пружини | Замініть пружину |
Стук від «пробою» підвіски внаслідок руйнування буферу ходу стиснення або перевантаження задньої підвіски | Замініть пошкоджені буфера, розвантажте задню підвіску автомобіля |
Відведення автомобіля від прямолінійного руху | |
Осадка або поломка однієї з пружин підвіски | Замініть пружину |
Зміщення задньої осі автомобіля внаслідок зносу втулок важелів підвіски | Замініть сайлентблоки |
Деформація важелів підвіски | Замініть балку задньої підвіски |
Часті «пробої» задньої підвіски | |
Перевантажена задня вісь автомобіля | Розвантажите задню вісь |
Осадка або поломка пружини | Замініть пружину |
Не працюють амортизатори | Замініть або відремонтуйте амортизатори |