РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Розбирання, ремонт і складання головки блоку циліндрів

Якщо необхідний ремонт головки блоку циліндрів двигуна, встановленого на автомобілі, щоб зняти її (див. «Заміна прокладки головки блоку циліндрів»). У більшості випадків ремонт головки блоку циліндрів полягає в притиранні або заміні клапанів, шліфовці сідел клапанів. При таких несправностях, як порушення герметичності каналів сорочки системи охолодження і викривлення привалочной поверхні до блоку циліндрів, головку блоку замінюють.

Вам будуть потрібні: ті ж інструменти, що і для заміни прокладки головки блоку циліндрів (див. «Заміна прокладки головки блоку циліндрів») і маслозйомних ковпачків (див. «Заміна маслозйомних ковпачків»), а також ключі «на 13», «на 19».

1. Зніміть головку блоку циліндрів (див. «Заміна прокладки головки блоку циліндрів»).

2. Відверніть шість гайок кріплення впускної труби до голівки блоку циліндрів і зніміть вхідну трубу в зборі з дросельним вузлом

Виверніть три болта кріплення

3. Виверніть три болта кріплення ...

зніміть термоекран

4. ... і зніміть термоекран.

Відверніть вісім гайок кріплення випускного колектора

5. Відверніть вісім гайок кріплення випускного колектора і зніміть його зі шпильок.

Примітка
Ущільнювальну прокладку впускної труби і колектора при кожному розбиранні замінюйте новими.

Виверніть три болта кріплення

6. Виверніть три болта кріплення ...

зніміть кронштейн котушки запалювання в зборі з датчиком фази

7. ... і зніміть кронштейн котушки запалювання в зборі з датчиком фази.

Виверніть три болта кріплення

8. Виверніть три болта кріплення ...

зніміть корпус термостата

9. ... і зніміть корпус термостата.

Виверніть болт кріплення зубчастого шківа розподільного валу

10. Виверніть болт кріплення зубчастого шківа розподільного вала, утримуючи шків від провертання спеціальним пристосуванням. При відсутності пристосування можна скористатися плоскогубцями з викруткою: вставте рукоятки щипців в отвори шківа, а викруткою утримуйте їх від провертання ...

зніміть шків

11. ... і зніміть шків.

Корисна порада
Рекомендуємо вивернути свічки запалювання, щоб випадково не пошкодити їх ізолятори.

Рекомендуємо вивернути свічки запалювання

Відверніть гайку кріплення

12. Відверніть гайку кріплення ...

зніміть з шпильки коромисло з тримачем

13. ... зніміть з шпильки коромисло з тримачем ...

витягніть гідрокомпенсатор

14. ... і витягніть гідрокомпенсатор.

15. Аналогічно зніміть інші коромисла і витягніть гідрокомпенсатори.

Виверніть два болти кріплення

16. Виверніть два болти кріплення ...

зніміть упорний фланець

17. ... зніміть упорний фланець ...

витягніть розподільний вал

18. ... і витягніть розподільний вал з тіла головки блоку циліндрів.

Очистіть камери згоряння від нагару

19. Очистіть камери згоряння від нагару. Огляньте головку блоку циліндрів. Якщо на ній є тріщини або сліди прогара в камерах згоряння, замініть головку. Видаліть задирки і забоїни на площині головки блоку.

Перевірте площинність поверхні, що прилягає до блоку циліндрів

20. Перевірте площинність поверхні, що прилягає до блоку циліндрів. Для цього поставте лінійку ребром на поверхню головки спочатку посередині уздовж, а потім по діагоналях і виміряйте щупом зазор між площиною головки і лінійкою. Замініть головку, якщо зазор перевищить 0,15 мм.

21. Очистіть від залишків прокладок і нагару поверхні фланців головки для установки впускної труби і випускного колектора.

22. Перевірте наявність деформацій фланців для впускної труби і випускного колектора, деформовану головку замініть.

23. Пошкоджені різьбові отвори відремонтуйте прогоном різьби мітчиками або установкою ремонтної втулки (ввертиш).

24. Перевірте щільність установки заглушок сорочки охолодження. При ослабленні їх посадки відновіть її карбуванням.

25. Для перевірки герметичності головки блоку заглушіть отвір в головці під гніздо термостата. Це можна зробити, наприклад, встановивши глуху прокладку з щільного картону під корпус термостата і звернув болти його кріплення.

26. Залийте гас в канали водяної сорочки. Якщо рівень гасу при витримці в 15-20 хв знижується, значить, в голівці є тріщини і її треба замінити. Після перевірки не забудьте зняти картонну прокладку.

27. Перевірте стан опорних поверхонь під шийки вала в голівці блоку. Якщо хоча б на одній з них є сліди зносу, задираки або глибокі риски, відшліфуйте шийки підшипників і виміряйте діаметр шийок. Якщо діаметр шийок більше зазначеного (див. Табл. 5.2 і 5.3), замініть головку блоку.

28. Для перевірки герметичності клапанів залийте гас у впускні і випускні канали головки. Якщо протягом 3 хв гас НЕ просочиться з каналів в камери згоряння, клапани герметичні. В іншому випадку притріть (див. «Притирання клапанів») або замініть клапани.

29. Встановіть під клапан, що знімається, відповідний упор.

30. Встановіть пристосування для стиснення пружин клапанів і стисніть з його допомогою пружини клапана. Викруткою або пінцетом вийміть сухарі.

Вийміть верхню тарілку і пружину клапана

31. Вийміть верхню тарілку і пружину клапана. Аналогічно вийміть сухарі, тарілки і пружини інших клапанів.

32. Промаркуйте клапани номерами циліндрів, наприклад накерніть.

Витягніть клапан з головки блоку

33. Вийміть клапан з головки блоку.

Спеціальним пристосуванням зніміть маслозйомний ковпачок

34. Спеціальним пристосуванням зніміть маслозйомний ковпачок (див. «Заміна маслозйомних ковпачків»).

Примітка
Маслозйомний ковпачок виконаний як одне ціле з нижньою тарілкою пружини клапана.

Маслозйомний ковпачок

Видаліть нагар з клапанів і огляньте їх

35. Видаліть нагар з клапанів і огляньте їх. Деформація стрижня клапана і тріщини на його тарілці не допускаються. В такому випадку замініть клапан.

Перевірте, чи не занадто зношена і не пошкоджена робоча фаска

36. Перевірте, чи не занадто зношена і не пошкоджена робоча фаска. Допускається шліфування робочої фаски клапанів (в ремонтних майстернях, які мають відповідне обладнання). Після шліфування кут фаски відносно площини тарілки повинен бути у впускних клапанів 45°30 '± 5' з шириною паска після притирання на фасці клапана 1,75_2,32 мм, а у випускних клапанів - 45,5°30 '± 5' з шириною паска 1,44-1,54 мм. Незначні риски і подряпини на фасці можна вивести притиранням клапана до сідла (див. «Притирання клапанів»).

Попередження
Для того щоб на стрижнях клапанів не утворилися риски, не очищайте їх дротяними щітками і металевими шкребками.

Перевірте концентричність розташування тарілки клапана і сідла

37. Перевірте концентричність розташування тарілки клапана і сідла: нанесіть на фаску головки клапана тонкий шар графіту олівцем грифеля, вставте клапан в направляючу втулку і, злегка притиснувши до сідла, поверніть.

Слідами графіту на фасці сідла можна судити про концентричності розташування клапана і сідла

38. Слідами графіту на фасці сідла можна судити про концентричність розташування клапана і сідла.

Рис. 5.6. Зони зносу клапана

Рис. 5.6. Зони зносу клапана: 1 - зона найменшого зносу стержня; 2 - торець стрижня; 3 - проточка під сухарі; 4 - зони найбільшого зносу стержня; 5 - робоча фаска; 6 - кромка тарілки

Перевірте стан сідел клапанів

43. Перевірте стан сідел клапанів. На робочих фасках сідел не повинно бути слідів зносу, раковин, корозії і т.п. Сідла клапанів можна замінити в спеціалізованій майстерні. Незначні пошкодження (дрібні риски, подряпини і ін.) Можна вивести притиранням клапанів (див. «Притирання клапанів»).

44. Більш значні дефекти сідел клапанів усувають шліфуванням, витримуючи розміри для впускних клапанів 45°30 '± 5' з шириною паска після притирання на фасці клапана 1,75-2,32 мм, а для випускних клапанів - 45,5°30 '+ 5 'з шириною паска 1,44-1,54 мм. Сідла рекомендується шліфувати в спеціалізованій майстерні, так як для цього потрібні спеціальні інструменти та обладнання. Якщо шліфування не дало потрібного результату, замініть сідла клапанів. Номінальні і ремонтні розміри наведені в табл. 5.7.

45. Замініть маслозйомні ковпачки незалежно від їх стану.

46. Огляньте пружини клапанів. Тріщини і зниження пружності пружин не допускаються. При можливості визначте пружність пружин по зусиллю, що розвивається (табл. 5.8). Викривлені пружини (деформація у вільному стані більше 1,6 мм) і пружини з тріщинами замінити.

47. Прокладки впускної труби, випускного колектора і головки блоку циліндрів завжди замінюйте новими, так як зняті, навіть зовні не пошкоджені прокладки можуть виявитися сильно обтиснутими і не забезпечать герметичності ущільнень.

Таблиця 5.5. Номінальні і гранично допустимі діаметри стрижнів клапанів

Розмір Впускні клапани Випускні клапани
діаметр стрижня клапана, мм внутрішній діаметр направляючої клапана, мм зазор діаметр стрижня клапана, мм внутрішній діаметр направляючої клапана, мм зазор
Номінальний 8,043-0,018 8,063-8,094 0,02-0,069 8,017-0,018 8,063-8,094 0,046-0,095
Ремонтний 8,443-0,018 8,463-8,494 8,417-0,018 8,463-8,494

Таблиця 5.6. Номінальні і ремонтні розміри напрямних втулок клапанів

Розмір Зовнішній діаметр направляючої втулки, мм Діаметр в блоці циліндрів, мм Натяг
Номінальний 13,555-0,01 13,481-13,519  
1-й ремонтний 14,305-0,01 14,231-14,269 0,026-0,07
2-й ремонтний 14,505-0,01 14,481-14,519  

Таблиця 5.7. Номінальні і ремонтні розміри сідел клапанів

Розмір Для впускних клапанів Для випускних клапанів
діаметр сідла клапана, мм діаметр в голівці блоку, мм натяг діаметр сідла клапана, мм діаметр в голівці блоку, мм натяг
Номінальний 43,877±0,01 43,763 + 0,0250   38,877±0,01 38,263 + 0,0250  
1-й ремонтний 0,5 44,377±0,01 44,263 + 0,0250 0,079-0,124 39,377±0,01 38,763 + 0,0250 0,079-0,124
2-й ремонтний 1,0 44,877±0,01 44,763 + 0,0250   39,877±0,01 39,263 + 0,0250  

Таблиця 5.8. Параметри перевірки пружини клапана

Висота пружини під навантаженням, мм Навантаження, Н • м Висота пружини в вільному стані, мм
L1 = 37,084 422  
L2 = 27,7 892,7 L0 = 47,2
L3 = 27,0 945  

Зміст

Запчастини

Головка блоку циліндрів (480EF-1003010)

Головка блока цилиндров (не в сборе) Chery Amulet KLM (480EF-1003010) 14348 грн.
Головка блоку циліндрів (480ef-1003010) 14630 грн.
Головка блока цилиндров не в сборе (480ef-1003010) 14684 грн.

Прокладка впускного колектора (480EF-1008021)

Прокладка впускного колектора Chery Amulet/Karry (480EF-1008021) 25 грн.
Прокладка впускного колектора Chery Amulet/Karry KIMIKO (480EF-1008021-KM) 51 грн.
Прокладка впускного колектора (оригінал) A15 (480EF-1008021) 461 грн.
Прокладка впускного колектора A15 (480EF-1008021) 27 грн.
Прокладка впускного коллектора Chery Amulet/Karry ELRING (480EF-1008021-ELRING) 210 грн.
Прокладка впускного колектора (480ef-1008021) 184 грн.
Прокладка впускного колектора INA-FOR (480ef-1008021) 43 грн.
Прокладка впускного колектора INA-FOR (480ef-1008021) 43 грн.
Прокладка впускного колектора (480ef-1008021) 26 грн.
Прокладка впускного коллектора Chery Amulet/Karry (оригинал) (480EF-1008021-1) 399 грн.

Болт ГБЦ (480-1003082)

Болт ГБЦ Chery Amulet/Karry (480-1003082) 61 грн.
Болт ГБЦ (оригінал) A15 (480-1003082) 176 грн.
Болт ГБЦ A15 (480-1003082) 60 грн.
Болт головки блоку циліндрів PREMIUM (480-1003082) 59 грн.
Болт головки блоку циліндрів (ком-кт 10 шт) VICTOR REINZ (480-1003082) 676 грн.
Болт головки блока цилиндров (ком-кт 10 шт) BGA (480-1003082) 648 грн.
Болт головки блоку циліндрів (ком-кт 10 шт) VICTOR REINZ (480-1003082) 676 грн.
Болт ГБЦ Chery Amulet/Karry (480-1003082) 60 грн.
Болт ГБЦ (480-1003082) 92 грн.
Болт головки блока цилиндров (ком-кт 10 шт) BGA (480-1003082) 648 грн.
Болт ГБЦ (480-1003082) 85 грн.
Болт головки блоку циліндрів PREMIUM (480-1003082) 59 грн.
Болт ГБЦ Chery Amulet/Karry (оригинал) (480-1003082-1) 153 грн.
Болт головки блока цилиндров оригинал (480-1003082) 184 грн.
Болт головки блока цилиндров оригинал (480-1003082) 184 грн.

Клапан впускний (480E-1007011)

Клапан впускний Chery Amulet/Karry (480E-1007011) 74 грн.
Клапан впускний INA-FOR (480e-1007011) 136 грн.
Клапан впускной PREMIUM (480e-1007011) 97 грн.
Клапан впускний INA-FOR (480e-1007011) 136 грн.
Клапан впускний (1шт) A15 (480E-1007011) 72 грн.
Клапан впускний (1шт) (оригінал) A15 (480E-1007011) 341 грн.
Клапан впускний Chery Amulet/Karry KIMIKO (480E-1007011-KM) 302 грн.
Клапан впускной Chery Amulet/Karry (оригинал) (480E-1007011-1) 210 грн.
Клапан впускний Chery Amulet/Karry (480E-1007011) 101 грн.
Клапан впускний (4шт) A15 480E-1007011 (CDN4184) 426 грн.
Клапан впускной (480e-1007011) 137 грн.
Клапан впускний (480e-1007011) 85 грн.
Клапан впускний (480e-1007011) 110 грн.
Клапан впускной (480e-1007011) 137 грн.
Клапан впускной PREMIUM (480e-1007011) 97 грн.

Клапан випускний (480EF-1007012)

Клапан випускний Chery Amulet/Karry (480EF-1007012) 81 грн.
Клапан випускний INA-FOR (480ef-1007012) 160 грн.
Клапан випускний (1шт) A15 (480EF-1007012) 85 грн.
Клапан випускний INA-FOR (480ef-1007012) 160 грн.
Клапан випускний (1шт) (оригінал) A15 (480EF-1007012) 418 грн.
Клапан випускний PREMIUM (480ef-1007012) 91 грн.
Клапан випускний (4шт) A15 480EF-1007012 (CDN4185) 496 грн.
Клапан випускний PREMIUM (480ef-1007012) 91 грн.
Клапан выпускной (480ef-1007012) 103 грн.
Клапан выпускной (480ef-1007012) 103 грн.

Сальник клапана (480-1007020)

Сальник клапана Chery Amulet/Karry (480-1007020) 17 грн.
Сальник клапана Chery Amulet/Karry ELRING (480-1007020-ELRING) 74 грн.
Сальник клапана VICTOR REINZ (480-1007020) 97 грн.
Сальник клапана A15 (480-1007020) 18 грн.
Сальник клапана INA-FOR (480-1007020) 51 грн.
Сальник клапана Chery Amulet/Karry Victor-Reinz (480-1007020-VICTOR-REINZ) 72 грн.
Сальник клапана (оригінал) A15 (480-1007020) 138 грн.
Сальник клапана (компл.) Chery Amulet/Karry KIMIKO (480-1007020-KM) 168 грн.
Сальник клапана PREMIUM (480-1007020) 22 грн.
Сальник клапана Chery Amulet/Karry (480-1007020) 19 грн.
Сальник клапана (480-1007020) 18 грн.
Сальник клапана (480-1007020) 26 грн.
Сальник клапана (480-1007020) 92 грн.
.