РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Розділ 10. Електрообладнання

Електрообладнання автомобіля виконано по однопровідній схемі: негативні виходи джерел і споживачів електроенергії з'єднані з «масою». Функцію другого проводу виконує кузов автомобіля. Електричні ланцюги системи управління двигуном виконані за багатопровідною схемою і з'єднані з «масою» автомобіля. Живлення споживачів здійснюється від акумуляторної батареї (при непрацюючому двигуні) і генератора (при працюючому двигуні).

Для комутації основних ланцюгів автомобіля служить комбінований вимикач (замок) запалення, що складається з контактної чаші і механічного протиугінного пристрою з замком. Вимикачі зовнішнього освітлення та протитуманного світла об'єднані в блок керування зовнішнім освітленням.

Перемикач режимів роботи електровентилятора нагрівника, вимикач обігріву заднього скла і вимикач аварійної сигналізації розташовані на накладці консолі панелі приладів. Вимикачі фар, покажчиків повороту, очищувача і омивача об'єднані в блок підрульових перемикачів. Електроспоживачі значної потужності включаються через електромагнітні реле.

Схеми електрообладнання автомобіля наведені в кінці книги.

Попередження
Будь-які роботи з електрообладнанням автомобіля проводьте тільки при відключеній акумуляторної батареї.
Від'єднувати або приєднувати акумуляторну батарею можна тільки при вимкненому запаленні.
При перевірці ланцюгів електроустаткування забороняється замикати на «масу» дроти (перевіряти справність ланцюгів «на іскру»), так як це може призвести до виходу з ладу елементів електрообладнання.
Забороняється застосовувати запобіжники, які не передбачені конструкцією автомобіля або розраховані на більший струм, а також використовувати замість запобіжників дріт.
При заміні запобіжників забороняється застосовувати викрутки, оскільки це може призвести до короткого замикання в ланцюгах електрообладнання.
Забороняється від'єднувати акумуляторну батарею при працюючому двигуні, щоб уникнути виходу з ладу регулятора напруги і елементів електронного обладнання автомобіля.
При проведенні електрозварювальних робіт на автомобілі необхідно від'єднувати дроти від клем акумуляторної батареї, генератора і контролера.
Регулярно очищайте клеми акумуляторної батареї і наконечники проводів від окислів і бруду.
При зарядці акумуляторної батареї за допомогою зарядного пристрою від'єднуйте проводи електрообладнання автомобіля від клем акумулятора.


Зміст

.