1. Причиною втрати ефективності гальмування може бути незадовільна робота вакуумного підсилювача. Для його експрес-перевірки натисніть кілька разів на педаль гальма при непрацюючому двигуні, щоб зняти розрідження в підсилювачі, а потім, утримуючи педаль, пустіть двигун. Якщо після пуску двигуна педаль трохи опуститься, вакуумний підсилювач справний.
2. Якщо педаль залишилася нерухомою, перевірте цілісність і надійність з'єднання шланга вакуумного підсилювача зі штуцером на впускній трубі двигуна ...
Примітка
На фото для наочності знятий дросельний вузол.
3. ... і з підсилювачем. Несправний шланг замініть або відремонтуйте. Якщо шланг справний, необхідно замінити вакуумний підсилювач (див. «Заміна вакуумного підсилювача гальм»).
Примітка
Шланг вакуумного підсилювача виготовлений як одне ціле зі зворотним клапаном. Перевірте його працездатність (див. «Перевірка роботи вакуумного підсилювача гальм»). У разі несправності зворотного клапана замініть шланг вакуумного підсилювача в зборі.
Якщо гальмування супроводжується биттям і пульсацією гальмівної педалі, слід в першу чергу перевірити стан передніх дискових гальмівних механізмів.
4. Встановивши автомобіль на домкрат, по черзі зніміть передні колеса і огляньте гальмівні диски. Товщина гальмівного диска повинна бути не менше 23,0 мм, поверхня диска - рівною і гладкою з обох сторін. Якщо поверхня диска місцями вкрита іржею, що зазвичай буває після тривалої стоянки автомобіля з непросушеними гальмами, спробуйте зачистити робочу поверхню дрібним наждачним полотном. Якщо ця процедура не допомогла, доведеться віддати диски в шліфовку або замінити новими.
5. Перевірте рухливість поршня гальмівного механізму. Для цього спробуйте зрушити з місця поршень викруткою. Якщо поршень не вдається зрушити, значить, його заклинило в гальмівному циліндрі.
Попередження
Заклинювання поршня гальмівного циліндра призводить до постійного пригальмовування відповідного колеса при відпущеній педалі і заносу автомобіля при гальмуванні.
Якщо гальмування супроводжується ривками автомобіля і скрипом в районі задніх коліс, якщо при інтенсивному гальмуванні відбувається занос задньої частини автомобіля, перевірте стан барабанних гальмівних механізмів задніх коліс.
6. Встановивши автомобіль на домкрат, по черзі зніміть задні колеса, зніміть гальмівні барабани (див. «Зняття і установка гальмівного барабана») і виміряйте діаметри їх робочих поверхонь. Внутрішній діаметр барабана повинен бути не більше 201 мм, робоча поверхня барабана повинна бути рівною і гладкою, без кільцевих рисок і явно видимої овальності (овальність, яка повинна бути не більше 0,5 мм, можна визначити по нерівномірно зношеній робочій поверхні барабана). Якщо внутрішній діаметр барабана більше допустимого, кільцеві риски дуже глибокі або добре видно нерівномірний знос робочої поверхні, барабан доведеться замінити новим.
Корисна порада
Гальмо стоянки пускає в хід задні гальма тросами, що з'єднують важіль стоянкового гальма і механізми управління гальмівними колодками. Багато водіїв намагаються якомога рідше користуватися стоянковим гальмом, щоб продовжити його «життя», і домагаються протилежного результату. Якщо ви не користуєтеся стоянковим гальмом, в оболонках тросів застоюються бруд і волога, троси обростають іржею, перестають переміщатися і обриваються. Тому користуйтеся стоянковим гальмом, коли це необхідно, але не забувайте час від часу регулювати його привід (див. «Регулювання приводу гальма стоянки»).
Шланг вакуумного усилителя тормозов Chery Amulet METZGER (A11-3510110BD-METZGER) | 1452 грн. |