Компресія (тиск в кінці такту стиснення) в циліндрах - найважливіший показник для діагностики стану двигуна без розбирання. За її середнім значенням і по різниці значень в окремих циліндрах можна з достатнім ступенем точності визначити ступінь загального зносу деталей шатунно-поршневої групи двигуна, виявити несправності цієї групи і деталей клапанного механізму.
Перевіряють компресію спеціальним приладом - компресометром, який в даний час можна вільно придбати у великих магазинах автозапчастин.
Примітка
Так виглядає компресометр, використаний для ілюстрування даної книги. Існують варіанти компресометрів, у яких замість нарізного штуцера для закручування замість свічки запалювання встановлений гумовий наконечник. Такі компресометри при перевірці компресії просто сильно притискають до свічного отвору.
Попередження
Важливою умовою правильності показань при перевірці компресії є справність стартера і його електричних ланцюгів, а також повна зарядженість акумуляторної батареї.
1. Пустіть двигун і прогрійте його до робочої температури.
2. Знизьте тиск в системі живлення (див. «Зниження тиску палива в системі живлення»). Після зниження тиску запобіжник паливного насоса на місце не встановлюйте, щоб відключити паливний насос.
3. Зніміть наконечники проводів зі свічок запалювання ...
4. ... і виверніть всі свічки.
5. Від'єднайте колодку джгута низьковольтних проводів від котушки запалювання, відключивши тим самим систему запалювання.
Попередження
Провертання двигуна стартером при відокремлених наконечниках високовольтних проводів і невідключеній котушці запалювання може привести до пробою високовольтного ланцюга.
6. Вкрутіть компресометр в отвір свічки циліндра, що перевіряється.
7. Натисніть на педаль акселератора до упору, щоб повністю відкрити дросельну заслінку.
Примітка
Для отримання правильних показань компресометра колінчастий вал повинен обертатися з частотою 180-200 хв' або вище, але не більше 350 хв'1.
8. Увімкніть стартер і проверніть ним колінчастий вал двигуна до тих пір, поки тиск в циліндрі не перестане збільшуватися. Це відповідає приблизно чотирьом тактам стиснення.
9. Записавши дані компресометра, встановіть його стрілку на нуль, натиснувши на клапан випуску повітря.
10. Повторіть операції 6-9 для інших циліндрів. Тиск повинен бути не нижче 1,0 МПа і не повинен відрізнятися в різних циліндрах більш ніж на 0,1 МПа. Знижена компресія в окремих циліндрах може виникнути в результаті нещільної посадки клапанів в сідлах, пошкодження прокладки головки блоку циліндрів, поломки або пригорання поршневих кілець. Знижена компресія у всіх циліндрах вказує на знос поршневих кілець.
11. Для з'ясування причин недостатньої компресії залийте в циліндр із зниженою компресією близько 20 мл чистого моторного масла і знову виміряйте компресію. Якщо показання компресометра підвищилися, найбільш імовірна несправність поршневих кілець. Якщо ж значення компресії залишилося незмінним, значить, тарілки клапанів нещільно прилягають до сідел або пошкоджена прокладка головки блоку циліндрів.
Сідло клапана впускного A15 (480-1003021) | 99 грн. | |
Седло клапана впускного (ком-кт 4 шт) ASIAN (480-1003021) | 120 грн. |
Седло клапана выпускного (ком-кт 4 шт) ASIAN (480-1003022) | 388 грн. | |
Сідло клапана випускного A15 (480-1003022) | 113 грн. |