РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Електронний блок управління (контролер)

ЕБУ розташований під панеллю приладів і являє собою керівний центр електронної системи управління двигуном

ЕБУ розташований під панеллю приладів і являє собою керівний центр електронної системи управління двигуном. Він безперервно обробляє інформацію від різних датчиків і управляє системами, що впливають на токсичність відпрацьованих газів та експлуатаційні показники автомобіля.

В ЕБУ надходить наступна інформація:

- становище і частота обертання колінчастого вала;

- положення розподільного вала;

- температура охолоджуючої рідини;

- температура і тиск всмоктуваного повітря;

- положення дросельної заслінки;

- вміст кисню у відпрацьованих газах;

- наявність детонації в двигуні;

- швидкість автомобіля;

- напруга в бортовій мережі автомобіля;

- запит на включення кондиціонера.

На основі отриманої інформації ЕБУ управляє наступними системами і приладами:

- паливоподачею (форсунками і электробензонасосом);

- системою запалювання;

- регулятором холостого ходу;

- адсорбером системи уловлювання парів бензину;

- вентиляторами системи охолодження двигуна;

- муфтою компресора кондиціонера;

- системою діагностики.

ЕБУ включає вихідні ланцюги (форсунки, різні реле тощо) шляхом замикання їх на «масу» через вихідні транзистори контролера. Єдине виключення - ланцюг реле паливного насоса. Електробензонасос живиться через силове реле. У свою чергу, обмоткою реле управляє ЕБУ за допомогою замикання одного з виходів на «масу».

ЕБУ оснащений вбудованою системою діагностики. Він може розпізнавати неполадки в роботі ЕСУД, попереджаючи про них водія через контрольну лампу «Check engine» (перевір двигун). Крім того, ЕБУ зберігає діагностичні коди, що вказують на несправність елемента системи і характер цієї несправності, щоб допомогти фахівцям у проведенні діагностики і ремонту.

Для обміну даними з ЕБУ служить діагностичний роз'єм, розташований поруч з монтажним блоком під панеллю приладів

Для обміну даними з ЕБУ служить діагностичний роз'єм, розташований поруч з монтажним блоком під панеллю приладів. До діагностичного роз'єму підключається скануючий пристрій для зчитування інформації про помилки, які зберігаються в пам'яті ЕБУ, для перевірки датчиків і виконавчих механізмів у реальному часі, для управління виконавчими механізмами, а також перепрограмування ЕБУ.

В контролері є такі типи пам'яті:

- програмований постійно запам'ятовуючий пристрій (ППЗП);

- оперативний запам'ятовуючий пристрій (ОЗП);

- електрично репрограмований запам'ятовуючий пристрій (ЕРПЗУ).

Програмований постійнозапам'ятовуючий пристрій (ППЗП). В ньому знаходиться загальна програма, в якій міститься послідовність робочих команд (алгоритми управління) і різна калібрувальна інформація. Ця інформація являє собою дані управління уприскуванням, запалюванням, холостим ходом і ін., які залежать від маси автомобіля, типу і потужності двигуна, передаточних відношень трансмісії та інших факторів. ППЗП ще називають запам'ятовуючим пристроєм калібрувань. Вміст ППЗУ не може бути змінений після програмування. Ця пам'ять не потребує живлення для збереження записаної до неї інформації, яка не стирається при відключенні живлення, тобто ця пам'ять є енергонезалежною.

Оперативний запам'ятовуючий пристрій (ОЗП). «блокнот» ЕБУ. Мікропроцесор контролера використовує його для тимчасового зберігання вимірюваних параметрів для розрахунків і проміжної інформації. Мікропроцесор може по мірі необхідності вносити в нього дані або зчитувати їх.

Мікросхема ОЗУ змонтована на друкованій платі контролера. Ця пам'ять енергозалежна і потребує безперебійного живлення для збереження. При припиненні подачі живлення містяться в ОЗП діагностичні коди несправностей та розрахункові дані стираються.

Електрично репрограмований запам'ятовуючий пристрій (ЭРПЗУ). Використовується для тимчасового зберігання кодів-паролів протиугінної системи автомобіля (іммобілайзер). Коди-паролі, прийняті ЕБУ від блоку управління імобілізатором, порівнюються зі значеннями, збереженими в ЕРПЗУ, в результаті чого дозволяється або забороняється пуск двигуна.

У ЕРПЗУ записуються такі експлуатаційні параметри автомобіля, як загальний пробіг автомобіля, загальна витрата топлива і час роботи двигуна.

ЕРПЗУ реєструє і деякі порушення роботи двигуна і автомобіля:

- час роботи двигуна з перегрівом;

- час роботи двигуна на низькооктановому пальному;

- час роботи двигуна з перевищенням максимально допустимої частоти обертання;

- час роботи двигуна з пропусками запалення паливоповітряної суміші, на наявність яких вказує контрольна лампа системи управління двигуном;

- час роботи двигуна з несправним датчиком детонації;

- час роботи двигуна з несправним датчиком концентрації кисню;

- час руху автомобіля з перевищенням максимально дозволеної швидкості в період обкатки;

- час руху автомобіля з несправним датчиком швидкості;

- кількість відключень акумуляторної батареї при включеному замку запалювання.

ЕРПЗУ є енергонезалежною пам'яттю і може зберігати інформацію без подачі живлення на контролер.

Контролер розташований в лівій частині короба повітропритоку.

Для заміни ЕБУ вам знадобиться викрутка з плоским лезом.

1. Від'єднайте дріт від клеми «мінус» акумуляторної батареї.

Підчепивши викруткою, зніміть щиток, що прикриває контролер

2. Підчепивши викруткою, зніміть щиток, що прикриває контролер.

Відіжміть засувку притискної планки контролера

3. Відіжміть засувку притискної планки контролера...

зніміть планку

4. ...і зніміть планку.

Висуньте фіксатор колодки джгута проводів

5. Висуньте фіксатор колодки джгута проводів.

Від'єднайте колодку від контролера і вийміть блок управління з короба воздухопритока6. Від'єднайте колодку від контролера і вийміть блок управління з короба повітропритоку.

7. Встановіть зняті деталі в порядку, зворотному зняттю.

Зміст

Запчастини

Блок керування двигуном (A15-3605010CB)

Блок управління двигуном (мозок) (a15-3605010cb) 10212 грн.
.