На автомобіль встановлена свинцева стартерна акумуляторна батарея ємністю 60 А-г. Елементи батареї розташовані в поліпропіленовому моноблоці і закриті загальною кришкою, тісно поєднаною з моноблоком. В кришці батареї виконані отвори для доливання дистильованої води, закриті пробками. Вентиляційні отвори забезпечують вихід назовні невеликої кількості газу, що утворюється в батареї.
Попередження
Акумуляторні батареї однієї моделі можуть бути виготовлені в двох варіантах з різною полярністю підключення (виходи «плюс» і «мінус» у батарей різних варіантів розташовані протилежно).
Купуйте батарею тієї ж полярності, як і у тієї батареї, що встановлена на автомобілі, так як батарею іншої полярності не вдасться підключити до бортової мережі, з-за недостатньої довжини проводів і невідповідності розмірів їх наконечників. Крім цього деякі виробники випускають батареї із зменшеними розмірами виходів (іншого стандарту), які також не вдасться підключити до бортової мережі автомобіля.
При роботі з металевими інструментами не допускайте короткого замикання акумуляторної батареї. При заряді батареї утворюється вибухонебезпечна газова суміш, тому під час заряду і обслуговування батареї забороняється палити і користуватися відкритим вогнем. Заряджайте батарею в добре вентильованому приміщенні.
При випадковому попаданні бризок електроліту на шкіру або в очі негайно, до надання медичної допомоги рясно промийте уражені місця водою і потім 2%-ним розчином питної соди (0,5 чайної ложки на склянку води).
Після будь-якої роботи з акумуляторною батареєю обов'язково вимийте руки з милом.
Технічна характеристика акумуляторної батареї:
Номінальна напруга, В ... 12
Номінальна ємність при 20-годинному режимі розряду і температурі електроліту (27±2) °З початку розряду, А-г ... 60
Розрядна сила струму при 20-годинному режимі розряду, А ... 2,75
Струм холодної прокрутки, А ... 450
Несправності акумуляторної батареї, їх причини та способи усунення
Причина несправності | Спосіб усунення |
Розряд батареї при експлуатації автомобіля | |
Прослизання ременя приводу генератора | Відрегулюйте натяг ременя |
Несправний генератор | Перевірте генератор |
Несправний генератор | Знайдіть місце витоку струму і усуньте пошкодження |
Підключення власником автомобіля нових споживачів понад допустимих меж | Вимкніть нові споживачі електроенергії |
Надмірне забруднення поверхні батареї | Очистіть поверхню батареї |
Рівень електроліту нижче верхньої кромки пластин | Відновити нормальний рівень електроліту |
Коротке замикання між пластинами | Замініть батарею |
Батарея не прогріта внаслідок низької температури навколишнього середовища (-20 °С і нижче) | Прогрійте батарею в теплому приміщенні до температури 10-30 °С і зарядіть |
Електроліт на поверхні батареї | |
Підвищений рівень електроліту, що приводить до вихлюпування | Встановіть нормальний рівень електроліту |
Просочування електроліту через тріщини в корпусі | Замініть батарею |
Кипіння електроліту внаслідок дуже високої напруги генератора | Замініть регулятор напруги генератора |
Кипіння електроліту і перегрів батареї через сульфатації пластин | Замініть батарею |