РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

З'явилися сторонні стуки

СТУКІ У ДВИГУНІ

Якщо вам здалося, що під час роботи двигуна з'явилися звуки, яких не було раніше, негайно переконайтеся, чи все гаразд із двигуном. Найчастіше стукіт у двигуні пов'язаний з серйозними несправностями, для діагностування та усунення яких доведеться розбирати двигун в умовах сервісу або гаража. Однак можна спробувати самостійно визначити причину стуку, щоб вирішити, чи їхати на автосервіс збоїм ходом або на буксирі.

 

Попередження:
Якщо у вас з'являться найменші сумніви щодо результатів самостійної діагностики, діставайте буксирувальний трос. Серйозний ремонт пошкодженого двигуна коштуватиме дорожче, ніж буксирувальники.

Стук корінних підшипників (прослуховується в нижній частині блоку циліндрів) - дуже небезпечний; Негайно зупините двигун, в автосервіс або гараж доведеться їхати на буксирі. Стук низького тону, помітно посилюється під навантаженням і зі збільшенням частоти обертання колінчастого валу. Часто його поява супроводжується падінням тиску олії (сигнальна лампа аварійного падіння тиску олії горить практично постійно).

Стук шатунних підшипників (прослуховується в середній частині блоку циліндрів) - дуже небезпечний; Негайно зупините двигун, в автосервіс або гараж доведеться їхати на буксирі. Звук ритмічний, дзвінкий, металевий, середнього тону. Значно зростає зі збільшенням навантаження. На автомобілях із бензиновим двигуном повністю зникає при відключенні свічки запалювання.

Стук поршневих пальців (прослуховується у верхній частині блоку циліндрів) - небезпечний; не навантажуючи двигун, можна доїхати до автосервісу чи гаража самостійно. Стук ритмічний, високого тону, з різким металевим відтінком, чутний на всіх режимах роботи двигуна та посилюється зі збільшенням навантаження на двигун. На автомобілях з бензиновим двигуном повністю пропадає при відключенні свічки запалювання.

Стук зношених поршнів і циліндрів (прослуховується в тій же частині двигуна, що і стукіт поршневих пальців) - безпечний; Не сильно навантажуючи двигун, можна доїхати до автосервісу або гаража самостійно. Звук, що нагадує стукіт глиняного посуду. Особливо добре чути на непрогрітому двигуні, у міру прогріву зменшується або зникає.

Стук клапанів (прослуховується у верхній частині двигуна в районі кришки головки блоку) - безпечний, можна доїхати до автосервісу або гаража самостійно. Металевий стукіт на тлі загального глухого шуму. Добре прослуховується на малій та середній частоті обертання колінчастого валу з боку головки блоку циліндрів над місцями розташування клапанів.

Детонаційні стукк - небезпечні; уникаючи сильного навантаження двигуна, можна доїхати до автосервісу чи гаража самостійно. Дзвінкі металеві стуки, які зазвичай виникають при розгоні автомобіля. Причина - перевантаження двигуна за надто раннього включення підвищеної передачі, значне нагароутворення в камерах згоряння. Необхідно застосувати спеціальну присадку до палива для видалення нагару на клапанах та камерах згоряння. На автомобілях із бензиновим двигуном причиною стуків може бути відмова датчика детонації, а також застосування низькооктанового палива. У цьому випадку замініть датчик детонації або заправте гарне паливо.

СТУЧЕННЯ У ПІДВІСКУ І ТРАНСМІСІЇ

При появі сторонніх стуків у підвісці автомобіля, що рухається, необхідно відразу ж встановити їх джерело незалежно від того, постійний це стукіт або з'являється тільки при проїзді нерівностей.

Попередження:
Несправності у підвісці автомобілі можуть призвести до серйозної аварії!

Проїдьте перевірку підвіски згідно з методикою, викладеною в підрозділах «Перевірка технічного стану деталей передньої підвіски на автомобілі», «Перевірка технічного стану деталей задньої підвіски на автомобілі».

Корисні поради:
Перевіряти стан підвіски краще, поставивши автомобіль на естакаду, оглядову канаву або витяг, а якщо такої можливості немає, можна виконати цю роботу на вільному рівні майданчику, хоча і з меншими зручностями. У будь-якому випадку вам знадобиться помічник.

Діагностувати справність вузлів трансмісії за шумами, що видаються ними, досить важко. Якщо вам не вдалося точно визначити джерело шуму, зверніться до фахівця.

Проведіть перевірку підвіски згідно з методикою, викладеною в розд. 7 "Ходова частина" (див. "Перевірка технічного стану деталей передньої підвіски на автомобілі"; "Перевірка технічного стану деталей задньої підвіски на автомобілі").

ВІБРАЦІЯ ТА УДАРИ НА РУЛЬОВОМУ КОЛІСІ

Причиною стукотів знизу можуть бути несправності не тільки підвіски, а й кермового керування автомобіля.

Попередження:
Стан кермового керування значною мірою впливає не тільки на зручність керування автомобілем, а й на безпеку руху.

Причиною стукотів та вібрацій на кермовому колесі може бути несправний стан кульових шарнірів кермових тяг та кермового механізму, коліс автомобіля.

Перевірте рульове керування згідно з методикою, викладеною в підрозділі «Огляд та перевірка рульового керування на автомобілі».

Корисні поради:
Можливою причиною вібрації та ударів на кермовому колесі при русі зі швидкістю з 7 0 -8 0 км/год може бути дисбаланс передніх коліс. Зверніться до автосервісу або пункту шиномонтажу для перевірки балансування передніх коліс.
Якщо удари та вібрація на рульовому колесі з'являються в момент натискання на педаль гальма, необхідна заміна гальмівних колодок, ремонт або заміна передніх гальмівних дисків (див. "Тормозні механізми передніх коліс").

МОЖЛИВІ ПРИЧИНИ СТУКІВ (ШУМІВ) У ПІДВІСЦІ І СПОСОБИ ЇХ УСУНЕННЯ
Причина Спосіб усунення
Несправні амортизатори Замініть або відремонтуйте амортизатори
Ослабли болти та гайки кріплення штанги стабілізатора поперечної стійкості передньої підвіски; зношені подушки та гумометалеві шарніри штанги Підтягніть кріплення штанги; при зносі гумових подушок замініть їх
Ушкодження, деформація гумометалевих шарнірів, верхніх опор амортизаторних стійок Замініть шарніри, верхні опори
Знос шарозьк опор важелів передньої підвіски Замініть кульові опори
Підвищений зазор у підшипниках маточок передніх коліс Замініть підшипники
Великий дисбаланс коліс Відбалансуйте колеса
Деформація колісного диска Замініть диск
Осадка або поломка пружини підвіски Замініть пружину
Зношування гумометалевих шарнірів (сайлентблокоз) важелів задньої підвіски Замініть важелі
Стук від «пробою» підвіски внаслідок руйнування буферів стиснення Замініть пошкоджені буфери
Часті «пробої» задньої підвіски через перевантаження задньої осі Не допускайте навантаження
МОЖЛИВІ СТУКІ (ШУМИ) ТРАНСМІСІЇ, ЇХ ПРИЧИНИ І СПОСОБИ УСУНЕННЯ
Причина Спосіб усунення
Шум при вимкненому зчепленні
Зношування підшипника вимкнення зчеплення або відсутність у ньому мастила Замініть підшипник вимкнення зчеплення
Шум при включенні зчеплення
Деформація або вихід з ладу деталей диска Замініть диск керування
Шум у коробці передач
Недостатній рівень олії Перевірте рівень масла, при необхідності долийте
Зношування або руйнування підшипників або шестерень Замініть пошкоджені деталі
Шум при перемиканні передач
Неповне вимкнення зчеплення Відрегулюйте привід вимкнення зчеплення
Знос синхронізаторів Замініть зношені деталі
Стук на початку руху автомобіля
Знос шарнірів рівних кутових швидкостей Замініть несправні шарніри
Збільшений зазор у зачепленні шестерень головної передачі Відрегулюйте зазор
Стук, клацання при русі автомобіля в повороті
Знос зовнішнього шарніра рівних кутових швидкостей Замініть несправний шарнір
МОЖЛИВІ ПРИЧИНИ ВІБРАЦІЇ ТА УДАРІВ НА РУЛЬОВОМУ КОЛЕСІ ТА СПОСОБИ ЇХ УСУНЕННЯ
Причина Спосіб усунення
Збільшений зазор у підшипниках маточок передніх коліс Замініть підшипники
Ослаблення гайок кульових пальців кермових тяг Затягніть гайки
Збільшений зазор у кульових шарнірах кермових тяг Замініть наконечники кермових тяг
Збільшений зазор у кермовому механізмі Відремонтуйте кермовий механізм
Ослаблення кріплення кермового механізму Затягніть кріплення кермового механізму

Зміст

.