РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Перевірка та регулювання зазорів у приводі клапанів

Примітка:
Робота з перевірки та регулювання зазорів у приводі клапанів потребує певних навичок та досвіду. Також необхідно мати набір шайб регулювальних для їх підбору при регулюванні. Тому регулювання зазорів у приводі клапанів рекомендується проводити в умовах спеціалізованого автосервісу.

Зазор між торцем стрижня клапана та кулачком розподільного валу необхідний для компенсації теплового розширення стрижня клапана. При збільшеному зазорі клапан не повністю відкриватиметься, а при зменшеному - не повністю закриватиметься.

Зазор вимірюють щупом на холодному двигуні - готелю (при температурі +20 "С) між кулачком розподільчого валу (кулачок повинен бути направлений вгору від штовхача) і штовхачем клапана. Номінальний зазор для випускного клапана становить (0,30±0,03) ) мм, для впускних клапанів - (0,20±0,03) мм Зазори регулюють підбором товщини шайб.

Ви повинні: викрутки з плоским і хрестоподібним лезом, пасатижі, ключі «на 8», «на 10», «на 12», «на 13», «на 15», «на 25», « на 27», а також набір плоских щупів.

1. Зніміть кришку головки блоку циліндрів (див. «Заміна прокладок кришки головки блоку циліндрів»).

2. Встановіть поршень першого циліндра у положення ВМТ такту стиснення (див. «Встановлення поршня першого циліндра у положення ВМТ такту стиснення»).

3. Виміряйте щупом зазори між зазначеними кулачками розподільчих валів та штовхачами клапанів. Запишіть виміряні зазори.

4. Поверніть колінчастий вал на один оборот (360") і повторіть вимірювання зазорів для інших клапанів. Необхідно замінити регулювальні шайби штовхачів тих клапанів, зазори яких відрізняються від номінальних значень. Після вимірювання всіх зазорів встановіть поршень першого циліндра в положення ВМТ такту стиснення.

5. Встановіть спеціальний інструмент для регулювання клапанів.

6. Поверніть розподільний вал так, щоб кулачок клапана, який треба відрегулювати, знаходився нагорі.

7. Спеціальним інструментом натисніть на штовхач клапана та встановіть пристрій між розподільчим валом і штовхачем клапана для його фіксації в натиснутому стані.

Примітка:

Встановіть пристрій для фіксації А так, щоб штовхач 5 знаходився в натиснутому стані, а регулювальна шайба вільно переміщалася.

8. Вийміть шайбу з штовхача.

Примітка:
На звороті регулювальної шайби написана її товщина; якщо напис стертий, заміряйте товщину мікрометром.

9. Розрахуйте товщину Н нової регулювальної шайби за формулою (всі значення мм):

Н = В + А-С,

де А - виміряний зазор;

В - товщина старої шайби;

С - номінальний зазор.

Наприклад, для впускного клапана

А = 0,31 мм, В = 5,42 мм, С ~ 0,20 мм, тоді Н = 5,42 + 0,31 - 0,20 = 5,53 (мм).

10. У межах допуску зазору (±0,03 мм) підберіть найближчий по товщині штовхач.

11. Встановіть нову шайбу на місце.

12. Аналогічно замініть регулювальні шайби всіх клапанів, які потребують регулювання зазору.

Примітка:
За відсутності спеціального інструменту регулювання зазорів у приводі клапанів замінити регулювальні шайби можна, знявши розподільні вали з головки блоку циліндрів.

13. Встановіть усі зняті деталі у порядку, зворотному зняття.

Зміст

.