РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Несправності системи упорскування палива

На автомобілі застосовано систему розподіленого упорскування палива зі зворотним зв'язком. Розподіленим упорскування називається тому, що паливо впорскується в кожен циліндр окремою форсункою. Система впорскування палива дозволяє знизити токсичність газів, що відпрацювали при поліпшенні ходових якостей автомобіля.

У цьому розділі лише коротко описані несправності системи упорскування, спричинені відмовою тих чи інших датчиків. Порядок зняття та встановлення вузлів систем живлення та керування двигуном наведено у підрозділах «Система живлення», с. 96; «Система керування двигуном».

У системі упорскування зі зворотним зв'язком перед каталітичним нейтралізатором відпрацьованих газів встановлюють датчик концентрації кисню у відпрацьованих газах, який і забезпечує зворотний зв'язок. Датчик відстежує концентрацію кисню у газах, що відпрацювали, а електронний блок управління за його сигналами підтримує таке співвідношення повітря і палива, при якому нейтралізатор працює найбільш ефективно. Другий датчик концентрації кисню встановлено після каталітичного нейтралізатора відпрацьованих газів. Причому основним датчиком, що управляє, служить датчик, встановлений на випускному колекторі, а датчик, встановлений на виході нейтралізатора, називається діагностичним і визначає якість роботи нейтралізатора. Якщо блок керування двигуном за інформацією діагностичного датчика виявить перевищення концентрації кисню у відпрацьованих газах, він включить у комбінації приладів сигнальну лампу несправності двигуна та введе в пам'ять код помилки для подальшої діагностики.

Попередження:
Перш ніж знімати будь-які вузли системи упорскування палива, від'єднайте провід від клеми мінус акумуляторної батареї. Акумулятор відключайте тільки при вимкненому запаленні.
Не пускайте двигун, якщо наконечники дротів на акумуляторі погано затягнуті.
Ніколи не від'єднуйте акумулятор від бортової мережі автомобіля при працюючому двигуні.
Під час заряджання від'єднуйте акумуляторну батарею від бортової мережі автомобіля, оскільки підвищений струм при зарядці може вивести з ладу електронні компоненти.
Не допускайте нагрівання електронного блоку управління (ЕБУ) вище 65 ° С у робочому стані та вище 80 ° С - у неробочому (наприклад, в сушильній камері). Потрібно знімати ЕБУ з автомобіля, якщо ця температура буде перевищена. Не від'єднуйте від ЕБУ і не приєднуйте до нього роз'єм джгута проводів при включеному запалюванні.
Перед виконанням електродугового зварювання на автомобілі від'єднайте дроти від акумуляторної батареї та роз'єми дротів від ЕБУ. Всі вимірювання напруги виконуйте цифровим вольтметром, внутрішній опір якого не менше 10 МОм.
Електронні вузли, що застосовуються в системі впорскування, розраховані на дуже малу напругу, тому легко може їх пошкодити електростатичний розряд. Для того, щоб не допустити пошкодження ЕБУ електростатичним розрядом:
- не торкайтеся руками до штекерів ЕБУ або електронних компонентів на його платах;
- при роботі з програмованим постійним пристроєм, що запам'ятовує (ППЗУ) блоку управління не торкайтеся до висновків мікросхеми.
Не допускається робота на етильованому бензині двигуна з нейтралізатором - це призведе до швидкого виходу з ладу нейтралізатора та датчиків концентрації кисню. При роботі в дощову погоду не допускайте потрапляння води на електронні компоненти системи упорскування палива.

Перевірте систему упорскування в наступному порядку.

1. Перевірте з'єднання двигуна та акумуляторної батареї з масою.

2. Перевірте електробензонасос та паливний фільтр.

3. Перевірте запобіжники та реле увімкнення елементів упорскування.

4. Перевірте надійність контактів у колодках із проводами елементів упорскування.

5. Перевірте датчики системи упорскування.

Переважна більшість несправностей системи упорскування палива буває викликана відмовою наступних її датчиків:

- датчик положення колінчастого валу - повна відмова системи упорскування, двигун не пускається;

-датчик положення дросельної заслінки (встановлений на дросельному вузлі) - втрата потужності, ривки та провали при розгоні, нестійка робота в режимі холостого ходу;

- датчик температури охолоджуючої рідини - труднощі з пуском у мороз, доводиться прогрівати двигун, підтримуючи обороти педаллю приводу дросельної заслінки, при перегріві суттєво знижується потужність, виникає детонація;

- датчик абсолютного тиску у впускному колекторі - значне погіршення динаміки, проблеми з пуском двигуна;

- датчик детонації - двигун дуже чутливий до якості бензину, підвищена схильність до детонації;

- керуючий...

...і діагностичні датчики концентрації кисню у відпрацьованих газах (лямбда-зонди) - збільшення витрати палива, зниження потужності двигуна, нестійка робота на холостому ході. Можливе пошкодження каталітичного нейтралізатора відпрацьованих газів;

- датчик фази - зниження потужності, збільшення витрати палива;

- датчик швидкості (встановлений на картері коробки передач) - можливе погіршення динамічних якостей автомобіля та збільшення витрати палива.

Зміст

.