РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Заміна деталей ущільнення двигуна

ЗАМІНА ПРОКЛАДОК КРИШКИ ГОЛОВКИ БЛОКУ ЦИЛІНДРІВ

Ви повинні: викрутки з плоским і хрестоподібним лезом, пасатижі, ключі «на 8» і «на 10».

1. Стисніть пасатижами вушка хомута кріплення шланга малого контуру системи вентиляції картера, посуньте хомут по шлангу...

2. ...і від'єднайте шланг від кришки головки блоку циліндрів.

3. Стисніть пасатижами вушка хомута кріплення шланга великого контуру системи вентиляції картера, посуньте хомут по шлангу...

 

4. ...і від'єднайте шланг від кришки головки блоку циліндрів.

5. Зніміть наконечники зі свічок запалювання та відведіть дроти високої напруги убік.

6. Підтягніть викруткою фіксатор тримача джгута проводів...

7. ...і відведіть джгут дротів убік.

8. Відкрутіть чотири гайки кріплення кришки головки блоку циліндрів.

9. Підтягніть викруткою...

10. ...і зніміть шайби

11. Підтягніть викруткою.

12. Зніміть кришку з головки блоку циліндрів.

13. Вийміть прокладку із паза кришки головки блоку циліндрів.

14, Підтягніть викруткою та відігніть вушка фіксації прокладки свічкового колодязя.

15. Підтягніть викруткою і вийміть прокладку колодязя свічки з паза кришки головки блоку циліндрів.

16. Аналогічно витягніть інші прокладки колодязів свічок.

17. Очистіть від залишків олії пази кришки та привалочну поверхню головки блоку циліндрів.

18. Встановіть нові прокладки.

19. Встановіть усі деталі у порядку, зворотному зняття.

ЗАМІНА ПРОКЛАДКИ ГОЛОВКИ БЛОКУ ЦИЛІНДРІВ

У разі виявлення течі моторного масла або охолоджувальної рідини в місцях з'єднання головки блоку з блоком циліндрів зніміть головку та замініть її прокладку. Течія може виникнути і внаслідок короблення головки блоку через перегрівання.

Ви повинні: викрутки з плоским і хрестоподібним лезом, пасатижі, ключі «на 8», «на 10», «на 12», «на 13», «на 16», «на 25», « на 27», багатогранна торцева головка «на 14».

1. Знизьте тиск у системі живлення (див. «Зниження тиску в системі живлення двигуна»).

2. Від'єднайте провід від клеми «мінус» акумулятора.

3. Злийте рідину з радіатора охолодження двигуна.

4. Викрутіть болт зливного отвору та злийте охолоджувальну рідину з блоку циліндрів.

Примітка:

Так розташований болт зливного отвору в блоці циліндрів.

5. Стисніть пасатижами вушка хомута, посуньте його по шлангу...

6. ...і від'єднайте шланг від верхнього патрубка водорозподільної коробки.

7. Аналогічно від'єднайте шланг від нижнього патрубка водорозподільної коробки.

Ст. Послабте хомут кріплення шлангу, що відводить системи охолодження...

9. ...і від'єднайте шланг.

10. Аналогічно від'єднайте шланг, що підводить, системи охолодження двигуна.

11. Стисніть фіксатор...

12. ...і від'єднайте колодку джгута проводів від датчика температури охолоджуючої рідини.

13. Стисніть пасатижами вушка хомутів, посуньте їх по шлангах...

14. ...і від'єднайте шланги підігріву дросельного вузла від патрубків водорозподільної коробки.

15. Зніміть впускний колектор (див. «Заміна прокладання впускного колектора»).

16. Зніміть випускний колектор (див. розділ «Зняття та встановлення випускного колектора»).

17. Зніміть модуль запалення (див. розділ «Зняття та встановлення модуля запалювання»).

18. Викрутіть та зніміть верхній болт кріплення генератора (див. «Зняття та встановлення генератора»).

19. Підтягніть викруткою фіксатор тримача джгута проводів...

20. ...і відведіть джгут дротів убік.

21. Послабте натяг ременя приводу насоса гідропідсилювача рульового керування (див. «Перевірка, регулювання та заміна ременів приводів допоміжних агрегатів»).

22. Викрутіть два болта кріплення та відведіть кронштейн кріплення насоса гідропідсилювача кермового керування убік.

23. Зніміть ремінь приводу газорозподільного механізму (див. «Заміна ременя приводу газорозподільного механізму»).

24. Викрутіть болт кріплення кронштейна напрямної...

25. ...і зніміть напрямну масловимірювального щупа разом із щупом.

26. Стисніть фіксатор...

27. ...і від'єднайте колодку джгута проводів від датчика вказівника температури охолоджуючої рідини.

28. Відкрутіть дві верхні гайки кріплення патрубка системи охолодження.

29. Стисніть пасатижами вушка хомута, посуньте його по шлангу...

30. ...і зніміть патрубок.

31. Зніміть праву опору підвіски силового агрегату (див. «Заміна правої опори підвіски силового агрегату»).

32. Зніміть розподільні вали (див. «Зняття та встановлення розподільчих валів»).

Примітка:
Знімаючи штовхачі клапанів, покладіть їх у суворій послідовності або позначте їх, щоб уникнути їх знеособлення, оскільки вони відрегульовані під певний клапан.

33. Вийміть із гнізда головки блоку циліндрів штовхачі клапанів.

Рис. 5.4. Порядок вивертання болтів кріплення голонки блоку циліндрів
Мал. 5.4. Порядок вивертання болтів кріплення головки блоку циліндрів

34. Для запобігання викривленню головки вивертайте болти кріплення головки блоку по 1/3 обороту в порядку, вказаному на рис. 5.4 до повного ослаблення. Вийміть їх разом із шайбами та зніміть головку блоку.

35. Зніміть головку блоку циліндрів. Очистіть привалочні поверхні головки блоку циліндрів та блоку циліндрів.

36. Встановіть головку блоку циліндрів у послідовності, зворотній зняття, з урахуванням наступного:

- видаліть з різьбових отворів болтів кріплення головки масло та (або) охолоджувальну рідину, що потрапили туди при знятті головки;

- обов'язково встановіть нову прокладку головки, повторне використання прокладки не допускається;

- замініть болти на нові;

- змастіть болти чистою моторною олією;

Примітка:
Болти довжиною 90 мм встановлюються з боку впускного колектора, а болти довжиною 108 мм з боку випускного колектора.

37. Встановіть та поступово затягніть у декілька проходів болти кріплення головки блоку циліндрів з остаточним моментом 100 Н-м у порядку, вказаному на рис. 5.5.

Рис. 5.5. Порядок затягування болтів кріплення головки блоку циліндрів
Мал. 5.5. Порядок затягування болтів кріплення головки блоку циліндрів

38. Встановіть усі раніше зняті деталі та вузли у порядку, зворотному зняттю.

ЗАМІНА УЩІЛЬНЕННЯ МАСЛЯНОГО КАРТЕРА

Масляний картер встановлений на герметик, якась прокладка відсутня. При витоку олії через ущільнення масляного картера та блоку циліндрів підтяжка болтів кріплення не призведе до бажаного результату. Необхідно зняти масляний картер та замінити його ущільнення.

Ви повинні: ключі «на 8», «на 10», викрутка з плоским лезом.

1. Зніміть правий бризковик двигуна (див. «Зняття та встановлення бризковиків двигуна»).

2. Зніміть приймальну трубу (див. «Зняття та встановлення приймальної труби»).

3. Злийте олію з масляного картера.

4. Викрутіть болти кріплення масляного картера.

5. Підтягніть олійний картер...

6. ...і зніміть його з двигуна.

7. Очистіть від старого герметика поверхні блоку циліндрів і масляного картера, що сполучаються.

8. Нанесіть на привалочну поверхню масляного картера герметик валиком діаметром 3 мм, лінія нанесення герметика повинна проходити з внутрішньої сторони отворів кріплення на відстані 1 мм від внутрішньої стінки масляного картера.

9. Через 15 хв після нанесення герметика встановіть масляний картер на блок циліндрів, вкрутіть болти кріплення картера, затягніть їх рівномірно за кілька проходів і остаточно затягніть 8 Н-м.

10. Залийте масло у двигун.

Примітка:
Заливати масло і пускати двигун можна не раніше ніж через одну годину після встановлення масляного картера - цей час необхідний для полімеризації герметика.

11. Встановіть приймальну трубу та бризковик двигуна.

ЗАМІНА САЛЬНИКА РОЗПОДІЛЬНОГО ВАЛУ ВИПУСКНИХ КЛАПАНІВ

Ви повинні: ключі «на 8», «на 10», «на 13», «на 15», «на 27» та викрутка з плоским лезом.

1. Зніміть ремінь приводу газорозподільного механізму зі шківа розподільчого валу (див. «Заміна ременя приводу газорозподільного механізму»),

2. Утримуючи ключем розподільний вал від провертання, виверніть болт кріплення шківа розподільчого валу випускних клапанів.

3. Зніміть шків розподільчого валу випускних клапанів.

4. Викрутіть два болта кріплення кришки переднього підшипника...

5. ...і зніміть кришку.

6. Зніміть сальник.

7. Змастіть робочу кромку нового сальника моторним маслом і встановіть його на розподільний вал випускних клапанів, зорієнтувавши робочу кромку всередину головки блоку циліндрів.

8. Встановіть усі зняті деталі у порядку, зворотному зняття.

ЗАМІНА САЛЬНИКІВ КОЛІНЧАСТОГО ВАЛУ

При виявленні слідів витоку масла через сальники колінчастого валу спочатку перевірте, чи не засмічена система вентиляції картера і чи не перетиснуті її шланги, при необхідності усуніть несправності. Якщо текти масла не припиниться, замініть сальники.

Ознакою необхідності заміни переднього сальника колінчастого валу є текти олії через його кромку. Олія розбризкується шківом колінчастого валу, що обертається, внаслідок чого замасленими виявляється вся права частина двигуна.

Ви повинні: ключі «на 8», «на 13», «на 15», викрутка з плоским лезом.

Передній сальник колінчастого валу замініть наступним чином.

1. Зніміть праве переднє колесо.

2. Зніміть ремінь приводу газорозподільного механізму (для наочності показано на знятому двигуні) (див. «Заміна ременя приводу газорозподільного механізму»).

3. Зніміть зубчастий шків колінчастого валу...

4. ...і дистанційну шайбу.

5. Підтягніть викруткою і вийміть сальник із корпусу масляного насоса.

Примітка:
Якщо викруткою витягти сальник не вдається, можна ввернути в обойму сальника два гвинти і за допомогою пасатижів витягти сальник.

6. Змастіть робочу кромку нового сальника моторним маслом і встановіть його в сорпус масляного насоса, зорієнтувавши :абочою кромкою всередину двигуна.

7. Запресуйте сальник до упору за допомогою оправки відповідного діаметра.

Примітка:
Як оправлення можна використовувати головку з набору інструментів відповідного діамеру або старий сальник.

8. Встановіть усі зняті деталі у порядку зворотного зняття. Задній сальник замініть у такому порядку. 1. Зніміть коробку передач (див. «Зняття та встановлення коробки передач») та зчеплення (див. «Зняття та встановлення зчеплення»).

2. Зніміть маховик (див. «Зняття, дефектування та встановлення маховика»).

3. Викрутіть два болта кріплення захисної кришки картера зчеплення...

4. ...і зніміть кришку.

5. Підсуньте викруткою та витягніть сальник з місця встановлення.

Примітка:
Якщо викруткою витягти сальник не вдається, можна ввернути в обойму сальника два гвинти і за допомогою пасатижів витягти сальник.

6. Змастіть робочий край нового сальника моторним маслом, встановіть його, зорієнтувавши робочою кромкою всередину двигуна, і запресуйте сальник до упору за допомогою оправки. Як оправлення можна використовувати відрізок тонкостінної труби або головку відповідного діаметра.

7. Встановіть зняті вузли та деталі у порядку, зворотному зняттю.

ЗАМІНА ПРОКЛАДКИ ВПУСКНОГО КОЛЕКТОРА

Ви повинні: ключі «на 10», «на 12», «на 13», «на 16», викрутки з плоским і хрестоподібним лезом, бокорізи, пасатижі.,/p>

1. Знизьте тиск у системі живлення (див. «Зниження тиску в системі живлення двигуна»).

2. Від'єднайте провід від клеми «мінус» акумулятора.

3. Стисніть фіксатор...

4. ...і від'єднайте колодку джгута проводів датчика абсолютного тиску у впускному колекторі.

5. Від'єднайте трос приводу дросельної заслінки (див. «Заміна троса приводу дросельної заслінки»).

6. Від'єднайте повітропровід від дросельного вузла (див. «Зняття та встановлення дросельного вузла»).

7, Стисніть фіксатор...

8. ...і від'єднайте колодку джгута проводів від датчика 1 (рис. 5.6) положення дросельної заслінки.

 

9. Підтягніть викруткою фіксатор...

 

10. ...і від'єднайте колодку джгута проводів від регулятора холостого ходу.

11. Зніміть дросельний вузол (див. «Зняття та встановлення дросельного вузла»).

Мал. 5.6. Впускний колектор
Мал. 5.6. Впускний колектор: 1 - датчик положення дросельної заслінки; 2 – дросельний вузол; 3 - сектор приводу дросельної заслінки; 4 - штуцер шланга електромагнітного клапана продування адсорбера; 5 - кронштейн кріплення троса приводу дросельної заслінки; 6 - датчик абсолютного тиску у впускному колекторі; 7 - штуцер шланга вакуумного підсилювача гальм; 8 - штуцер шланга регулятора тиску паливної рампі; 9 - штуцер шланга малого контуру вентиляції картера; 10 – регулятор тиску палива; 11 – паливна рампа; 12 - патрубок паливної рампи; 13 – форсунки; 14 - впускні канали

12. Стисніть пасатижами хомут кріплення шланга малого контуру вентиляції картера, посуньте хомут по шлангу...

13. ...і від'єднайте шланг від впускного колектора.

14. Стисніть фіксатор...

15. ...і від'єднайте колодку джгута дротів від форсунки.

16. Аналогічно від'єднайте інші колодки джгутів дротів від форсунок.

17. Стисніть фіксатор...

18.... та від'єднайте колодку джгута проводів від клапана продування адсорбера.

19. Відведіть джгут дротів убік.

20. Стисніть пасатижами хомут кріплення шланга електромагнітного клапана продування адсорбера і посуньте його по шлангу.

21. Від'єднайте шланг електромагнітного клапана продування адсорбера від штуцера на впускному колекторі.

Примітка:
Для наочності подальші операції показані зі знятою паливною рампою.

22. Відкрутіть дві гайки А та викрутіть три болти Б зверху.

23. Викрутіть болт кріплення кронштейна до колектора...

24. ...виверніть болт кріплення кронштейна впускного колектора до блоку циліндрів...

25. ...і зніміть кронштейн кріплення впускного колектора.

26. Відкрутіть гайку А та викрутіть болт Б кріплення тримачів трубопроводів...

27. ...і відведіть трубопроводи убік.

28. Відкрутіть дві гайки кріплення короба джгута проводів...

29. ...і відведіть його убік.

30. Викрутіть чотири болти нижнього кріплення впускного колектора до головки блоку циліндрів.

31. За допомогою бокорізів зніміть хомут паливного трубопроводу до паливної рампи...

32. ...і від'єднайте паливопровід від патрубка паливної рампи.

Примітка:
На трубопроводі, що падає, обжимний хомут одноразового застосування. При складанні встановіть новий хомут і обтисніть його бокорізами, щоб він надійно фіксував паливопровід.

33. За допомогою бокорізів зніміть хомут...

34. ...і від'єднайте шланг від патрубка регулятора тиску палива.

Примітка:
На зворотному паливопроводі встановлено обтискний хомут одноразового застосування. Під час збирання встановіть новий хомут і обтисніть його бокорізами, щоб він надійно фіксував паливопровід.

35. Зніміть впускний колектор.

36. Зніміть прокладку колектора.

37. Встановіть нову прокладку та інші деталі у порядку, зворотному зняття.

ЗАМІНА ПРОКЛАДКИ ВИПУСКНОГО КОЛЕКТОРА

Між фланцями головки блоку циліндрів та випускного колектора встановлена ущільнювальна прокладка.

При порушенні герметичності цієї прокладки відбувається прорив відпрацьованих газів назовні, що супроводжується характерним різким звуком (колектор «січе»). Якщо не вдається усунути несправність підтяжкою кріплення випускного колектора, замініть прокладку- Заміна прокладки описана в процесі зняття та встановлення випускного колектора (див. «Зняття та встановлення випускного колектора»).

ЗАМІНА МАСЛЯНИХ КОВПАЧКІВ

Зовнішньою ознакою зношування маслознімних ковпачків є короткочасна поява блакитного диму з вихлопної труби після пуску двигуна, а також при гальмуванні двигуном після тривалого руху під навантаженням. У цьому постійного димлення зазвичай немає. Непрямі ознаки - збільшена витрата олії за відсутності зовнішніх теч і замаслені електроди свічок запалювання.

Ви повинні: викрутки з плоским і хрестоподібним лезом, пасатижі, ключі «на 8», «на 10», «на 12», «на 13», «на 15», «на 25», « на 27», а також пінцет (або намагнічена викрутка) для вилучення сухарів із тарілок пружин клапанів...

...пристосування для стиснення пружин клапанів...

...кліщовий...

...або інерційний знімач маслознімних ковпачків. За відсутності такого знімача будуть потрібні пасатижі для зняття ковпачків та оправлення відповідного діаметра для їх напресування на напрямні втулки клапанів.

1. Зніміть головку блоку циліндрів (див. «Заміна прокладки головки блоку циліндрів»).

Примітка:
За наявності достатнього досвіду заміна олійних ковпачків можлива без зняття головки блоку циліндрів. При заміні ковпачків 1-го та 4-го циліндрів встановіть поршень 1-го циліндра у положення ВМТ, При заміні ковпачків 2-го та 3-го циліндрів встановіть поршень 1-го циліндра у положення НМТ.

2. Встановіть пристрій для стиснення пружин клапанів. Стисніть пристроєм пружину одного з клапанів і за допомогою пінцета або намагніченої викрутки витягніть з тарілки пружини два сухарі. Потім зніміть пристрій.

Корисні поради:
Якщо зусилля переміщення важеля пристрою значно збільшується, а сухарі не виходять з проточки клапана, нанесіть легкий удар молотком по тарілці пружини, щоб сухарі звільнилися.

3. Зніміть тарілку пружини...

4. ...і вийміть пружину.

5. Спресуйте маслознімний ковпачок з напрямної втулки клапана.

Попередження:
За відсутності пристосування для зняття оберемків акуратно зніміть їх пасатижами. Зусилля потрібно прикладати строго вгору і не провертати ковпачки, щоб не пошкодити втулки напрямні клапанів. Застосування для цієї мети двох викруток заборонено.

Корисні поради:
Якщо в комплект нових ковпачків входить установча втулка, надягніть її на стрижень клапана, щоб запобігти пошкодженню робочої кромки ковпачка гострими краями проточок під сухарі на стрижні клапана.

6. Зануріть новий ковпачок в моторне масло і вставте його в оправку.

7. Обережно запресуйте ковпачок до упору.

8. Встановіть пружини та тарілки пружин.

9. Стискаючи пружину пристроєм, встановіть сухарі так, щоб вони стали в проточки стрижня клапана.

Корисні поради:
Після встановлення сухарів та зняття пристосування для стиснення клапанних пружин нанесіть кілька несильних ударів молотком по торцю стрижня клапана, щоб сухарі гарантовано зафіксувалися у проточці стрижня. Якщо встановлені з перекосом сухарі залишаться незафіксованими, при пуску двигуна «розсухарений» клапан провалиться в циліндр, що призведе до серйозної поломки двигуна.

10. Встановіть усі зняті деталі у порядку, зворотному зняття.

Зміст

.