РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Проблеми з гальмами

Тормозна система вашого автомобіля забезпечена вакуумним підсилювачем, антиблокувальною системою гальм (залежно від комплектації) і досить ефективна. Зниження ефективності гальмування, занесення автомобіля під час гальмування повинні стати сигналом для термінової перевірки гальм.

Попередження:

Регулярно перевіряйте рівень гальмівної рідини у бачку головного гальмівного циліндра. Рівень гальмівної рідини має бути біля мітки «МАХ» на корпусі бачка.

Падіння рівня рідини свідчить або про витік гальмівної рідини із системи, або про надмірне зношування гальмівних колодок. Якщо в комбінації приладів спалахнув сигналізатор недостатнього рівня гальмівної рідини, не поспішайте одразу доливати її, спочатку перевірте товщину накладок гальмівних колодок: можливо, настав час замінити колодки?

Виробники автомобіля рекомендують змінювати всю гальмівну рідину в системі через 20 ТОВ км пробігу або 2 роки (залежно від того, що настане раніше).

Деякі водії нехтують цією порадою, оскільки рідина в бачку здається їм досить чистою, і даремно. Справа в тому, що гальмівна рідина дуже гігроскопічна: вона вбирає вологу з повітря, яка згодом не тільки руйнує поверхні гальмівних циліндрів, трубопроводів і, як наслідок, призводить до передчасного виходу з ладу гальмівної системи, але й суттєво знижує температуру кипіння гальмівної рідини. . Температура кипіння гальмівних рідин класу DOT-4 – не менше 155 'С. При частих інтенсивних гальмуваннях дискові гальма дуже сильно нагріваються, при великому вмісті води гальмівна рідина може скипіти, що, як правило, призводить до відмови гальм.

При появі проблем з гальмами прокачайте гальмівну систему (див. «Прокачування гідроприводу гальмівної системи»). Якщо це не дало бажаного результату, необхідно ретельно перевірити всю гальмівну систему (див. «Перевірка гальмівної системи»).

ПРОКАЧУВАННЯ ГАЛЬМОВОЇ СИСТЕМИ

Якщо гальмівна педаль стала «м'якою», а при кількох послідовних натисканнях стає «твердішою», значить, у гідравлічний гальмівний привід потрапило повітря.

Для видалення повітря із системи необхідно прокачати гальма. Процедура прокачування гальм досить проста, але зручніше проводити її з помічником.

Докладний опис прокачування гальмівної системи ви знайдете в розд. 9 «Тормозна система» (див. «Прокачування гідроприводу гальмівної системи»).

ПЕРЕВІРКА ГАЛЬМОВОЇ СИСТЕМИ

1. Причиною втрати ефективності гальмування може бути незадовільна робота вакуумного підсилювача.

Для його експрес-перевірки натисніть кілька разів на педаль гальма при двигуні, що не працює, щоб зняти розрідження в підсилювачі, а потім, утримуючи педаль, пустіть двигун. Якщо після пуску двигуна педаль трохи опустилася, вакуумний підсилювач справний.

2. Якщо педаль залишилася нерухомою, перевірте цілість і надійність з'єднання шланга вакуумного підсилювача зі штуцером на колекторі впускного двигуна...

3. ...і зі штуцером на вакуумному підсилювачі. Несправний шланг замініть. Якщо шланг справний, необхідно замінити вакуумний підсилювач (див. «Заміна вакуумного підсилювача»).

Примітка:

У штуцері встановлено зворотний клапан. У разі несправності зворотного клапана замініть штуцер (див. «Перевірка роботи вакуумного підсилювача гальм»).
Якщо гальмування супроводжується биттям та пульсацією гальмівної педалі, слід насамперед перевірити стан передніх дискових гальмівних механізмів.
Періодично з'являється і зникаюча вібрація педалі при різкому гальмуванні супроводжує роботу антиблокувальної системи гальм і не є ознакою несправності.

4. Встановивши автомобіль на домкрат, по черзі зніміть передні колеса та огляньте гальмівні диски. Товщина гальмівного диска повинна бути не менше 18 мм, поверхня диска – рівною та гладкою з обох боків. Якщо поверхня диска місцями покрита іржею, що зазвичай буває після тривалої стоянки автомобіля з нелрозушеними гальмами, спробуйте зачистити робочу поверхню дрібним наждачним полотном. Якщо ця процедура не допомогла, доведеться віддати диски на шліфування або замінити новими.

5. Перевірте рухливість поршня гальмівного механізму. Для цього викруткою спробуйте зрушити з місця супорт гальмівного механізму. Якщо супорт не вдається зрушити, значить заклинило поршень у гальмівному циліндрі.

Попередження:
Заклинювання поршня гальмівного циліндра призводить до постійного пригальмовування відповідного колеса при відпущеній педалі та занесення автомобіля при гальмуванні.

Якщо гальмування супроводжується ривками автомобіля та скрипом у районі задніх коліс, а при інтенсивному гальмуванні відбувається занесення задньої частини автомобіля, перевірте стан гальмівних механізмів задніх коліс.

6. Встановивши автомобіль на домкрат, по черзі зніміть задні колеса, зніміть гальмівні диски (див. «Тормозні механізми задніх коліс») та виміряйте діаметри їх робочих поверхонь. Внутрішній діаметр барабана повинен бути не більше 251,2 мм, робоча поверхня барабана повинна бути рівною та гладкою, без кільцевих рисок та явно видимої овальності (овальність можна визначити по нерівномірно зношеній робочій поверхні барабана). Якщо внутрішній діаметр барабана більший за допустимий, кільцеві ризики дуже глибокі або добре видно нерівномірне зношування робочої поверхні, барабан доведеться замінити новим.

Примітка:
Гальмо стоянки приводить в дію задні гальма тросом, що з'єднує важіль гальма стоянки і механізм управління гальмівними колодками. Багато водіїв намагаються якомога рідше користуватися гальмом стоянки, щоб продовжити його «життя», і домагаються протилежного результату. Якщо ви не користуєтеся гальмом стоянки, в оболонках троса застоюються бруд і волога, трос обростає іржею, перестає переміщатися і обривається. Тому користуйтеся гальмом стоянки у всіх випадках, коли це необхідно, але не забувайте час від часу регулювати його привід (див. «Регулювання приводу гальма стоянки»).

Зміст

.