РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Перегрів двигуна

Під час роботи двигуна справна система охолодження підтримує оптимальний температурний режим. Порушення в турботі системи охолодження можуть призвести до перегріву двигуна. Якщо пропустити цей момент, можуть виникнути неприємні наслідки: пробій прокладки головки блоку, короблення головки і, як наслідок, складний ремонт двигуна.

У комбінації приладів автомобіля знаходиться покажчик температури двигуна. Цей покажчик показує робочу температуру охолоджувальної рідини двигуна, коли ключ у замку запалювання знаходиться у положенні «ON».

Якщо стрілка вказівника виходить із діапазону нормальних робочих температур і наближається до положення «Н», це вказує на небезпеку пошкодження двигуна внаслідок його перегріву.

ПЕРЕВІРКА СИСТЕМИ ОХОЛОДЖЕННЯ

Якщо світловий сигнал підвищення температури двигуна вказує на перегрів, відчувається втрата потужності двигуна або чутно шум типу стуку чи дзвону, то двигун, ймовірно, перегрівся. У разі появи цих ознак, навіть якщо з-під капота не вириваються клуби пари, увімкніть максимальний режим опалення салону (див. «Опалення, кондиціювання та вентиляція салону»). Це необхідно для того, щоб знизити температуру рідини, що охолоджує, в системі охолодження двигуна.

Увімкніть аварійну сигналізацію, вичавіть педаль зчеплення- потім, використовуючи інерцію автомобіля, постарайтеся обережно переміститися до краю проїжджої частини і зупинитися якомога правіше біля узбіччя, а якщо можливо, то за межами проїзної частини, Дайте двигуну попрацювати пару хвилин при нормальній частоті обертання колінчастого валу на холостому ходу, з включеним на повну потужність обігрівачем.

Попередження:
Не зупиняйте двигун одразу! Єдина умова – збереження герметичності системи охолодження. Якщо лопнув або зіскочив шланг, або утворилося інше місце витоку, крім викиду рідини з-під пробки розширювального бачка, двигун доведеться зупинити негайно. Після зупинки перегрітого двигуна починається місцевий перегрів охолоджувальної рідини в місцях її контакту з теплонапруженими деталями двигуна і утворення парових пробок. Це явище називається тепловим ударом.

1. Зупиніть двигун.

2. Відкрийте капот та огляньте підкапотний простір. Визначте, звідки виривається пара. При огляді двигуна зверніть увагу на наявність охолоджувальної рідини в розширювальному бачку, цілісність гумових шлангів, радіатора, термостата.

Попередження:
Ніколи не відкривайте одразу пробку радіатора. Рідина в системі охолодження знаходиться під тиском, при відкритті пробки тиск різко впаде, рідина закипить, і її бризки можуть ошпарити. Якщо ви хочете відкрити пробку радіатора на гарячому двигуні, попередньо накиньте зверху щільну ганчірку товсту і тільки після цього обережно повертайте пробку.

3. Загляньте під панель приладів і визначте, чи немає під нею течі або слідів рідини, що охолоджує, що випливає з радіатора обігрівача. Якщо виявлено протікання охолоджуючої рідини, шланг, що лопнув, можна тимчасово відновити за допомогою липкої стрічки.

Корисні поради:
Особливо добре для цієї мети підходить армована (наприклад, сріблястого кольору) липка стрічка, яку можна придбати в магазинах.

Тіч радіатора, термостата або обігрівача досить складно усунути на місці, тому в такій ситуації необхідно долити в систему охолодження воду і під час руху уважно стежити за вказівником температури, періодично відновлюючи рівень у системі охолодження.

Попередження:
Тривале використання води замість антифризу призводить до утворення накипу в системі охолодження двигуна, погіршення його охолодження. як наслідок, до скорочення ресурсу.
Ніколи не доливайте холодну воду до перегрітого двигуна. Двигун повинен остигати з відкритим капотом не менше 30 хв.

4. Двигун може перегрітися у разі виходу з ладу термостата, який регулює проходження потоку рідини в системі охолодження через радіатор або повз нього (для прискорення прогрівання холодного двигуна).

Для перевірки термостата потрібно на прогрітому двигуні перевірити на дотик температуру нижнього шланга, що з'єднує радіатор із двигуном. Якщо нижній шланг радіатора холодний, термостат несправний, циркуляції рідини через радіатор немає.

5. Дуже часто причиною перегріву двигуна, система охолодження якого оснащена електричним вентилятором є вихід з ладу вентилятора.

6. Пустіть двигун, слідкуйте за температурою та зверніть увагу, чи вмикається при перегріві двигуна вентилятор системи охолодження. Якщо він не включається, то причинами можуть бути несправність додаткового опору, перегорання запобіжника, несправність реле включення, окислення контактів у колодці джгута проводів або перегорання електродвигуна.

7. Перевірте електродвигун, для чого візьміть два додаткові дроти та подайте на нього живлення безпосередньо від акумуляторної батареї. Провід має бути надійно закріплений та ізольований.

Попередження:
Не допускайте замикання дротів між собою! Зверніть увагу на полярність підключення: електродвигун повинен обертатися так, щоб вентилятор нагнітав повітря через радіатор на двигун, а напрями потоку повітря, що утворюється і набігає (шляхового), збігалися.

8. Якщо електродвигун почав працювати, несправна електропроводка або реле увімкнення вентилятора системи охолодження; якщо ні - також несправна електропроводка або власне електродвигун, Реле та електродвигун неремонтопридатні, замініть їх у зборі (див. Розд. 10 «Електрообладнання»).

Корисні поради:

У пробці радіатора встановлено два клапани - впускний та випускний. Випускний клапан відіграє велику роль у забезпеченні оптимального температурного режиму двигуна. Він підтримує в системі надлишковий тиск не менше 1,0 -1,1 кгс/см2, забезпечуючи підвищення температури! початку закипання охолоджувальної рідини та попереджаючи інтенсивне пароутворення. При заклиниванні клапана в закритому положенні при перегріві виникає значне перевищення надлишкового тиску - більше 1,5 кгс/смг, що може призвести до розриву радіатора або зрив одного з шлангів. У свою чергу, заклинювання клапана у відкритому положенні призводить до передчасного закипання рідини, що охолоджує.
Тому щорічно промивайте пробку радіатора проточною водою. Якщо виникли сумніви, замініть пробку. Очевидно, що якщо на перегрітому двигуні зняти пробку радіатора і за часом ця дія збігається з «тепловим ударом», то закипання рідини та утворення повітряних пробок у системі охолодження буде гарантовано.

Зміст

.