РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Щоденне обслуговування (ЩО)

ПЕРЕВІРКА КОЛІС

Ви повинні мати: манометр, насос або компресор, штангенциркуль.

Корисні поради:
Періодично перевіряйте тиск повітря у шинах. Тиск у передніх колесах має становити 230 кПа, у задніх – 21 0 кПа. Підвищений або знижений тиск призводить до передчасного зносу шин, погіршення керованості та стійкості автомобіля.

Рекомендуємо користуватися насосом із вбудованим манометром або електричним компресором.
Для того, щоб шини зношувалися рівномірно, через кожні 5000 км пробігу переставляйте колеса відповідно до схеми на рис. 4.1.
Крім того, через кожні 20 000 км пробігу балансуйте колеса та перевіряйте кути встановлення передніх коліс. Для цього зверніться до спеціалізованої майстерні.

Примітка:

На лівій центральній стійці дверей водія розташована наклейка, на якій вказано тиск повітря, що рекомендується, в шинах.
Тиск повітря слід перевіряти лише на холодних шинах. Шини можна вважати холодними, якщо після зупинки автомобіля пройшло не менше трьох годин, або якщо після тривалої стоянки автомобіля ви проїхали відстань не більше 1 км. Після пробігу автомобіля на відстань кілька кілометрів шини встигають нагрітися і тиск повітря в них збільшується на 20-30 кПа (0.2-0.3 кгс/см2) в порівнянні з холодним стоянням. Не є ознакою несправності. Не слід знижувати тиск повітря у прогрітих шинах для приведення його до номінального значення, яке встановлено для холодних шин. В іншому випадку шини будуть експлуатуватися при зниженому тиску повітря.


Мал. 4.1. Схема перестановки коліс.

Примітка:
Роботи з ремонту коліс бажано продати у спеціалізованих майстернях.
Перевірте, щоб після ремонту колесо було збалансовано.
Експлуатація шин із зношеним протектором може призвести до аварії.

1. Огляньте шини та диски коліс. Переконайтеся у відсутності оголювальних корд порізів, тріщин, розшарування шин, сторонніх предметів, що застрягли в гумі. Якщо порізи досягають корду, сталевий корд корродуватиме від проникаючої вологи. Перевірте, чи немає вм'ятин і тріщин на околицях коліс.

2. Відверніть ковпачок від вентиля.

3. Перевірте тиск повітря у шині. Тиск у передніх колесах має становити 230 кПа, у задніх – 210 кПа. Для цього приєднайте наконечник шланга компресора (насос з манометром). Якщо тиск менший за необхідний, підкачайте повітря, контролюючи тиск за манометром.

4. Якщо тиск більший за необхідний, натисніть на наконечник золотника і випустіть повітря з шини. Заміряйте тиск манометром. Повторюючи ці операції, доведіть тиск до норми.

5. Якщо ви помітите, що тиск повітря в шинах постійно падає, спробуйте загорнути золотник. Для цього використовуйте ковпачок із ключем.

Примітка:

Так виглядає ковпачок А із ключем для затягування золотника Б.

Попередження:
Щоб уникнути забруднення золотників, не експлуатуйте автомобіль без захисних ковпачків. Якщо ковпачки були втрачені, обов'язково встановіть нові.

6. Щоб перевірити герметичність золотника, намочіть отвір вентиля.

7. Якщо з'явилися бульбашки повітря, що виходить, замініть золотник, вивернувши несправний за допомогою ковпачка з ключем.

8. Виміряйте штангенциркулем залишкову глибину протектора. Якщо глибина протектора 1,6 мм або менше, замініть шину.

9. Якщо під рукою немає штангенциркуля, то глибину протектора можна перевірити візуально за індикаторами зношування шини у вигляді суцільних поперечних смуг на протекторі.

Примітка:

Місця розташування індикаторів позначені на боковині шини трикутником...

...або літерами «TWI».

10. Перевірте затягування гайок кріплення колеса. Момент затягування гайок кріплення колеса 103 Н-м.

Примітка:
Затягуйте гайки кріплення коліс хрест-навхрест.

ПЕРЕВІРКА РІВНЯ І ДОЛИВКА ОЛІЇ У СИСТЕМУ ЗМАЩЕННЯ

Вам знадобиться: моторне масло, вирва, чиста протирочна тканина.

Примітка:
Завод-виробник рекомендує застосовувати олію рівня якості АРІ БЄ або вище. Слід застосовувати олію класу в'язкості ЕАЕ залежно від кліматичних умов (табл. 4.2).

Попередження:
Перед перевіркою рівня масла після поїздки заглушіть двигун і зачекайте 5 -1 0 хв, доки масло не зіллється в картер. Доливайте масло тієї ж марки, в'язкості та класу якості, як і у використаного раніше. Рівень масла в картері двигуна не повинен перевищувати верхню мітку на покажчику (щупі), інакше можливі течі через прокладки та сальники, підвищена витрата олії. Перевірте рівень, встановивши автомобіль на рівній горизонтальній площадці.

Пробка маслоналивної горловини розташована на кришці головки блоку циліндрів.

1. Вийміть покажчик (щуп).

2. Протріть вказівник (щуп) чистою тканиною...

Таблиця 4.2. ТЕМПЕРАТУРНІ ДІАПАЗОНИ, ЩО РЕКОМЕНДУЮТЬСЯ ЗАСТОСУВАННЯ МОТОРНИХ МАСЕЛ

Клас з SАЕ Мінімальна температура холодного пуску,°С Максимальна температура навколишнього середовища, °С
0W-ЗО -35 +25
0W-40 -35 +30
5W-30 -30 +20
5W-40 -30 +35
10W-30 -25 +30
10W-40 -25 +35
15W-40 -20 +45
20W-40 -15 +45

3. ...і поверніть на місце.

4. Повторно вийміть покажчик (щуп). Рівень масляної плівки повинен бути між мітками «F» та «L». Якщо рівень масла наближається до мітки «L» або нижче за неї, долийте масло.

5. Для доливки олії поверніть пробку олійної горловини проти годинникової стрілки...

6. ...і зніміть її.

7. Долийте масло в двигун, контролюючи по щупу його рівень. Перед тим, як виймати покажчик, зачекайте 2-3 хв, щоб дати маслу стекти в картер.

8. Після того, як рівень масла досягне необхідного, загорніть корок горловини.

ПЕРЕВІРКА РІВНЯ І ДОЛИВАННЯ ОХОЛОДЖУЮЧОЇ РІДИНИ

Вам потрібні; охолоджуюча рідина, лійка, протирочна тканина.

Постійно стежте за рівнем охолоджувальної рідини. Його різке зниження чи збільшення має стати сигналом для негайної перевірки системи охолодження двигуна.

Завод-виробник рекомендує застосовувати охолоджувальну рідину (антифриз) на основі етилену гліколю.

Не змішуйте рідини різного кольору та різних виробників. Якщо вам необхідно долити рідину, що охолоджує, але ви не знаєте марку запитом в систему рідини, замініть всю рідину в системі охолодження.

Використовуйте продукцію лише перевірених виробників. Пам'ятайте, що використання низькоякісної охолоджуючої рідини призводить до дорогого ремонту двигуна.

Якщо свіжозалитий антифриз несподівано швидко змінив колір на коричневий, то вам продали підробку, в яку «забули» додати інгібітори корозії. Якнайшвидше замініть рідину, поки вона не встигла роз'їсти систему охолодження.

Попередження:
Перевіряйте рівень охолоджуючої рідини лише на холодному двигуні.
Охолоджуюча рідина токсична, тому при роботі з нею дотримуйтесь запобіжних заходів.
Не наливайте рідину в бачок вище за верхню мітку «FULL», оскільки при роботі двигуна її об'єм збільшиться.
При пуску двигуна пробка розширювального бачка має бути щільно закрита.

Розширювальний бачок встановлений у передній частині підкапотного простору з лівого боку.

1. Перевірте рівень охолоджувальної рідини. Він має бути між мітками «L» та «F», нанесеними на стінку розширювального бачка.

2. Для доливки рідини, що охолоджує, натисніть на пробку наливної горловини радіатора системи охолодження двигуна, поверніть її проти годинникової стрілки...

3. ...і зніміть пробку.

4. Долийте рідину, що охолоджує, до краю наливної горловини. Потім закрийте горловину пробкою.

5. Відкрийте затор розширювального бачка...

6. ...долійте рідину, що охолоджує, до мітки «F» і щільно закрийте пробку розширювального бачка.

Попередження:
Корок наливної горловини радіатора системи охолодження двигуна загортайте щільно. При працюючому двигуні система охолодження знаходиться під тиском, тому з-під слабко загорнутої пробки може потекти рідина, що охолоджує, або пробку може зірвати.

7. Пролиту рідину, що охолоджує, видаліть тканиною.

Корисні поради:

У пробці радіатора встановлено два клапани: впускний А та випускний Б. Випускний клапан відіграє велику роль у забезпеченні оптимального температурного режиму двигуна. Він підтримує в системі надлишковий тиск не менше 0,11 МПа (1,1 кгс/смг), забезпечуючи підвищення температури початку закипання охолоджувальної рідини і попереджаючи інтенсивне пароутворення. 15 МПа (1,5 кгс/см2), що може призвести до розриву радіатора або зриву одного зі шлангів. У свою чергу, заклинювання клапана у відкритому положенні призводить до передчасного закипання рідини, що охолоджує. Тому щорічно промивайте пробку радіатора системи охолодження проточною водою. Якщо виникли сумніви щодо справності клапана, замініть пробку.

ПЕРЕВІРКА РІВНЯ І ДОЛИВАННЯ ГАЛЬМОВОЇ РІДИНИ У БАЧОК ГІДРОПРИВОДІВ ГАЛЬМІВНОВОЇ СИСТЕМИ І ВИМИКАННЯ ЗЧЕПЛЕННЯ

Ви повинні: гальмівна рідина, протирочна тканина.

Незважаючи на те, що в бачок головного гальмівного циліндра вбудований датчик рівня гальмівної рідини, радимо періодично перевіряти рівень рідини візуально.

Рекомендуємо перевіряти рівень перед кожним виїздом та за необхідності доливати рідину в бачок. Якщо доливати гальмівну рідину в бачок доводиться досить часто, знайдіть і усуньте несправність (див. «Перевірка герметичності гідроприводу гальмівної системи»).

При заміні гальмівної рідини в системі запам'ятайте або запишіть марку рідини, яка буде залита, щоб при доливці використовувати рідину тієї ж марки.

Примітка:
Тип гальмівної рідини ООТ-4.

Бачок встановлений на головному гальмівному циліндрі з лівого боку моторного відсіку біля переднього щита. Бачок головного гальмівного циліндра одночасно служить бачком живлення і для головного циліндра приводу вимкнення.

Попередження:
Дотримуйтесь запобіжних заходів при роботі з гальмівною рідиною: вона токсична. Попадання гальмівної рідини на дроти, пластмасові або пофарбовані деталі кузова може спричинити їх пошкодження. При попаданні рідини на ці деталі відразу ж протріть їх чистою тканиною.

1. Перевірте рівень гальмівної рідини у бачку. Він повинен перебувати між мітками «MIN» та «МАХ», нанесеними на корпус бачка.

2. Якщо рівень гальмівної рідини нижче мітки «MIN», потягніть за край...

3. ...і зніміть пробку бачка...

4. ...а потім долийте гальмівну рідину до мітки «МАХ».

Попередження:
Поступове зниження рівня гальмівної рідини за відсутності витоків вказує, швидше за все, необхідність заміни гальмівних колодок. Перевірте стан гальмівних колодок (див. «Перевірка гальмівної системи»). Несвоєчасна заміна колодок призводить до дорогого ремонту (заміна гальмівних дисків та супортів)! Зверніть особливу увагу на стан головного та робочого циліндрів зчеплення. Вони також можуть бути причиною зниження рівня гальмівної рідини у бачку.

5. Щільно закрийте пробку бачка, пролиту рідину витріть тканиною.

ПЕРЕВІРКА РІВНЯ І ДОЛИВАННЯ РОБОЧОЇ РІДИНИ У БАЧОК ГІДРОПІДСИЛЮВАЧА РУЛЬОВОГО УПРАВЛІННЯ

Ви повинні: рідина для гідропідсилювача рульового управління, чиста тканина.

Примітка:
До бака гідропідсилювача доливайте спеціальну рідину ATF DEXRON II, рекомендовану заводом-виробником.

Бачок встановлений у моторному відсіку праворуч біля щита передка.

На корпус бачка нанесені мітки «МАХ» та «MIN» з одного боку для холодного А, а з іншого боку для гарячого двигуна. Залежно від температури двигуна рівень робочої рідини повинен перебувати між відповідними мітками.

Примітка:
Рівень робочої рідини гідропідсилювача рульового керування перевіряйте під час непрацюючого двигуна.

1. Для доливання поверніть кришку бачка гідропідсилювача рульового керування...

2. ...і зніміть кришку.

Доліть необхідну кількість робочої рідини.

4. Закрутіть пробку та витріть патьоки.

ПЕРЕВІРКА РІВНЯ І ДОЛИВАННЯ РІДИНИ У БАЧОК ОМИВАЧА

Вам будуть потрібні: влітку - концентрат спеціальної рідини для бачка омивача, розведений чистою водою, взимку - незамерзаюча рідина.

Корисні поради:
Використовуйте незамерзаючу рідину виробництва відомих фірм, яка не містить небезпечний для здоров'я метанол.
При підвищенні температури навколишнього повітря не розводьте незамерзаючу рідину з метою економії. Замерзання рідини у бачку омивача призведе до його руйнування. Крім підвищення температури замерзання, різко погіршуються миючі властивості розведеної рідини.
З першими морозами з'являється величезний попит на незамерзаючу рідину для стекол. Деякі недобросовісні продавці, користуючись цим, продають рідини низької якості, тому краще купувати її завчасно. Корисно провести нескладний тест. Налийте трохи рідини у пластикову склянку і обережно поставте її на кілька годин у морозильну камеру холодильника. Якщо рідина замерзла або в ній з'явилися кристали льоду, вона не придатна для використання взимку у тгеклоомивачі вашого автомобіля.

Наливна горловина бачка омивача розташована в моторному відсіку з правого боку.

1. Щоб долити, відкрийте кришку горловини бачка...

2. ...і долийте рідину в бачок до краю наливної горловини.

3. Після доливання рідини щільно закрийте кришку горловини бачка омивача.

Перевірка зовнішніх освітлювальних приладів

Перевірте роботу фар, задніх ліхтарів, додаткового стоп-сигналу, покажчиків повороту та ліхтарів освітлення номерного знака. Несправні лампи замініть {див. "Освітлення, світлова та звукова сигналізація»).

На автомобілях застосовують такі лампи:

- передня блок-фара:

1 - лампа переднього покажчика повороту, тип лампи Р У 2Ш {21 Вт) жовта;

2 - лампа ближнього світла, тип лампи Н1 (55 Вт);

3 - лампа переднього габаритного вогню, тип лампи N5MI (5 Вт);

4 - лампа далекого світла, тип лампи Н1 (55 Вт);

- протитуманна фара, тип лампи НЗ (55 Вт);

- задній ліхтар:

1 - лампа покажчика повороту, тип лампи PY21W (21 Вт);

2 - лампа стоп-сигналу/габаритного вогню, тип лампи двониткова Р21/5W (21/5 Вт);

3 - лампа габаритного вогню, тип лампи P5W (5 Вт);

4 - лампа світла заднього ходу, тип лампи P21W (21 Вт);

5 - лампа протитуманного ліхтаря, тип лампи P21W (21 Вт);

- додатковий стоп-сигнал, тип лампи W5W (5 Вт) - п'ять штук;

- бічний покажчик повороту, світлодіодні джерела світла;

- ліхтарі освітлення номерного знака, тип лампи W5W (5 Вт).

Зміст

.