РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Автомобіль рухається ривками

Щодо автомобіля ривок - це короткочасна мимовільна зміна частоти обертання колінчастого валу двигуна незалежно від положення педалі акселератора. У повсякденній експлуатації зазвичай мають місце серії ривків. Граничний випадок ривка, провал - є відчутним запізненням реакції двигуна у відповідь на натискання педалі акселератора.

Умовно можна виділити три види ривків:

- в момент початку руху;

- при розгоні;

- при встановленому русі, тобто. при постійному положенні педалі акселератора.

 

Для визначення причин ривків під час руху автомобіля з інжекторним двигуном потрібне спеціальне діагностичне обладнання, тому рекомендуємо звернутися до сервісу, що спеціалізується на ремонті систем упорскування палива. Однак, як показує практика, у більшості випадків ривки бувають викликані недостатнім тиском палива в паливній рампі або несправністю датчика положення дросельної заслінки.

За наявності деяких навичок причину ривків можна виявити самостійно.

Ривок у момент початку руху. У момент початку руху частіше має місце граничний випадок ривка - провал. Найнеприємніші відчуття пов'язані саме із запізненням реакції двигуна у відповідь на натискання педалі газу. Іноді двигун навіть глухне.

Ривок виникає в момент початку відкриття дросельної заслінки, коли за сигналом датчика положення дросельної заслінки ЕБУ визначає момент переходу з режиму холостого ходу на навантажувальний режим і повинен збільшити кількість палива, що подається через форсунки. При недостатньому тиску в паливній рампі, навіть при збільшенні тривалості впорскування, палива для плавного торкання з місця не вистачає. Методику перевірки тиску палива описано в підрозділі «Перевірка тиску в системі живлення двигуна».

Ривки при розгоні. Як і при ривку в момент початку руху причиною ривків при розгоні може бути недостатній тиск палива в паливній рампі. Електронний блок управління двигуном, отримавши від датчика положення дросельної заслінки сигнал про інтенсивне відкриття заслінки на великий кут, прагне максимально збільшити подачу палива, але через знижений тиск палива не в змозі цього зробити. Причини такого явища та спосіб перевірки описані вище, див. «Ривок у момент початку руху».

Ривки під час руху. Такі ривки найчастіше бувають викликані несправністю системи запалювання. Необхідні діагностика та ремонт (див. Розд. 10 «Система управління двигуном»). Дорогою можна спробувати виконати самостійно наступне:

- уважно огляньте підкапотний простір. Вимкніть запалювання та перевірте надійність кріплення та посадки всіх проводів та роз'ємів у модуля запалювання та наконечників проводів високої напруги на свічках запалювання. Пустіть двигун і прислухайтеся до його роботи: тріск при проби струму високої напруги на «масу» слабкий, але виразний. У повній темряві добре видно іскру при пробої;

- замініть свічки запалювання незалежно від стану та пробігу. Зверніть увагу на стан свічок: якщо він не відповідає нормі, можливо доведеться ремонтувати двигун або його системи

Специфічною причиною ривків при русі автомобіля з інжекторним двигуном може бути вихід з ладу датчика положення дросельної заслінки. Додатковими симптомами, що підтверджують несправність цього датчика, є:

- нерівномірна робота двигуна на холостому ходу;

- зниження максимальної потужності двигуна.

Датчик нерозбірний і тому непридатний для ремонту. Якщо виявлено несправність датчика (див. «Заміна датчиків системи керування двигуном»), замініть датчик у зборі.

Зміст

.