РусскийУкраїнськаЧас роботи: Пн-Пт: 9.00-18.00, Сб: 9.00-15.00, Нд: вихідний

Заміна ременя приводу газорозподільного механізму

Ви повинні: ключі «на 8», «на 10», «на 13», «на 15», «на 25», викрутки з плоским і хрестоподібним лезом, пристосування для зняття шківа колінчастого валу.

При кожному технічному обслуговуванні перевіряйте натяг ременя приводу газорозподільного механізму. При ослабленому ремені швидко зношуються його зуби і крім цього можливе перескакування ременя на зубчастих шківах колінчастого та розподільчого валів, що призведе до порушення встановлення фаз газорозподілу та зниження потужності двигуна, а при значному перескакуванні - і до його аварійного пошкодження.

Замініть ремінь приводу газорозподільного механізму (рис. 5.8), якщо під час огляду ви виявите:

- сліди масла на будь-якій поверхні ременя;

Рис. 5.8. Привід газорозподільного механізму
Рис. 5.8. Привід газорозподільного механізму: 1 – зубчастий шків розподільчого валу випускних клапанів; 2 - ремінь приводу газорозподільного механізму; 3 – ролик натяжного механізму; 4 - зубчастий шків колінчастого валу

- сліди зносу зубчастої поверхні, тріщини, підрізи, складки та відшарування тканини від гуми;

- тріщини, складки, поглиблення або опуклості на зовнішній поверхні ременя;

- розшматування або розшарування на торцевих поверхнях ременя.

Попередження:
Ремінь зі слідами моторного масла на будь-якій його поверхні обов'язково замініть, оскільки масло швидко руйнує гуму. Причину попадання олії на ремінь (зазвичай це порушення герметичності сальників колінчастого та розподільчого валів) усуньте негайно.

Примітка:
Для наочності робота показана на знятому двигуні.

1. Зніміть правий бризковик двигуна (див. «Зняття та встановлення бризковиків двигуна»).

2. Зніміть ремені приводів допоміжних агрегатів (див. «Перевірка, регулювання та заміна ременів приводів допоміжних агрегатів»).

3. Зніміть праву опору підвіски силового агрегату (див. «Заміна правої опори підвіски силового агрегату»).

4. Зніміть кришку головки блоку циліндрів (див. «Заміна прокладок кришки головки блоку циліндрів»).

5. Встановіть поршень першого циліндра у положення ВМТ такту стиснення (див. «Встановлення поршня першого циліндра у положення ВМТ такту стиснення»).

6. Викрутіть чотири болти кріплення верхнього кожуха ременя приводу газорозподільного механізму...

7. ...і зніміть верхній кожух.

8. Викрутіть два болта кріплення середнього кожуха ременя приводу газорозподільного механізму...

9. ...і зніміть середній кожух.

10. Утримуючи маховик від провертання за допомогою великої викрутки (для цього потрібно зняти стартер) або утримуючи шків колінчастого валу спеціальним пристосуванням, виверніть болт кріплення шківа колінчастого валу.

11. Зніміть шків колінчастого валу.

12. Викрутіть три болта кріплення нижнього кожуха ременя приводу газорозподільного механізму.

13. Зніміть нижній кожух.

14. Зніміть шайбу зубчастого шківа колінчастого валу.

Корисні поради:
Якщо ремінь знімете не для заміни, нанесіть мітку напрямку обертання (наприклад, фломастером), щоб встановити ремінь у попереднє положення.

15, Ослабте затягування болта кріплення ролика натяжного механізму.

16. Зніміть ремінь зі шківа розподільчого валу...

17. ...і повністю зніміть ремінь приводу ГРМ.

Попередження:
Після зняття ременя приводу газорозподільного механізму забороняється провертати розподільний та колінчастий вали, оскільки поршні можуть пошкодити клапани.

18. Остаточно викрутіть та витягніть болт кріплення ролика натяжного механізму.

19. Відведіть ролик убік....

20. ...від'єднайте пружину натяжного механізму від шпильки на двигуні...

21. ...і зніміть пружину з кронштейна ролика натяжного механізму.

22, Огляньте зняті деталі, зношені деталі замініть.

23. Перед встановленням ременя перевірте положення колінчастого валу. У положенні ВМТ мітка на зубчастому шківі колінчастого валу повинна збігатися з міткою на блоці циліндрів двигуна.

24. Встановіть ролик натяжного механізму та пружину ролика. Вставте болт кріплення натяжного ролика, але не затягуйте його.

25. Відведіть ролик натяжного механізму убік (у напрямку стрілки), затягніть болт кріплення ролика та встановіть ремінь приводу газорозподільного механізму спочатку на зубчастий шків колінчастого валу, потім його встановіть на шків розподільчого валу та на натяжний ролик.

26. Послабте затягування болта кріплення натяжного ролика і посуньте ролик убік (у напрямку стрілки). Закрутіть болт кріплення натяжного ролика.

27. Встановіть шків колінчастого валу і переверніть колінчастий вал за болт кріплення шківа на два оберти. Перевірте збіг установчих міток на шківі розподільчого валу та на шківі колінчастого валу (див. «Встановлення поршня першого циліндра в положення ВМТ такту стиснення»).

28. Після перевірки збігу настановних позначок встановіть усі вузли та деталі в порядку, зворотному зняття.

Зміст

.