Якщо не вдається пустити двигун через частковий або повний розряд акумуляторної батареї, то для пуску можна скористатися акумуляторною батареєю іншого автомобіля. Для підключення батареї-«донора» використовуйте спеціальні кабелі із затискачами типу «крокодил».
Попередження:
При пуску двигуна від додаткової акумуляторної батареї ретельно дотримуйтесь послідовності роботи, викладеної в цьому підрозділі. В іншому випадку може статися спалах або вибух акумуляторної батареї, що призведе до пошкодження обох автомобілів.
Перед підключенням зовнішньої акумуляторної батареї переконайтеся, що запалення вимкнено. Вимкніть також усі споживачі електроенергії (фари, аудіосистему, склоочисники та ін.).
При під'єднанні та від'єднанні проводів не допускайте їх взаємного торкання, а також зіткнення проводів з вентиляторами, приводними ременями або іншими деталями, що обертаються.
Не від'єднуйте дроти зовнішньої акумуляторної батареї до тих пір, поки двигун не почне працювати на нормальних обертах холостого ходу.
Якщо під час запуску двигуна від додаткової акумуляторної батареї ви залишите аудіосистему, вона може серйозно пошкодитися. Завжди вимикайте гідросистему перед запуском двигуна від акумуляторної батареї іншого автомобіля.
Встановіть автомобіль з розрядженим акумулятором поруч із автомобілем-«донором» у межах досяжності з'єднувальних кабелів.
Попередження:
Автомобілі в жодному разі не повинні стикатися, інакше може статися небажане замикання на «масу», внаслідок чого ви не зможете пустити двигун автомобіля з розрядженою акумуляторною батареєю, а електросистеми обох автомобілів можуть отримати пошкодження.
2. Загальмуйте обидва автомобілі гальмом стоянки.
3. Перевірте рівень електроліту в розрядженій батареї.
Попередження:
Якщо рівень електроліту сильно знижений або електроліт виглядає замерзлим, не намагайтеся пустити двигун від додаткової акумуляторної батареї! У цьому випадку можливий вибух розрядженої акумуляторної батареї.
4. Приєднайте затискач кабелю з рукоятками червоного кольору до клеми «плюс» батареї.
5. Другий затискач кабелю з червоними рукоятками приєднайте до клеми «плюс» батареї-«донора».
Примітка:
Для наочності операцію показано на знятій акумуляторній батареї.
6 Приєднайте затискач другого кабелю (з чорними рукоятками) до клеми «мінус» батареї-«донора»...
7. ...а другий затискач кабелю з чорними рукоятками - до «маси» автомобіля з розрядженою батареєю у місці, розташованому на максимально можливій відстані від батареї. Найзручніше приєднувати затискач до транспортного вуха двигуна.
Примітка:
Вимога приєднання дроту на максимальній відстані від батареї пояснюється можливістю іскріння в момент приєднання.
8. Переконайтеся, що ви під'єднали кабелі до правильної послідовності, і вони не стикаються з рухомими деталями двигуна.
9. У разі використання батареї, встановленої на автомобілі-«донорі», пустіть двигун цього автомобіля і дайте йому попрацювати кілька хвилин на холостому ходу до моменту стійкої роботи.
10. Пустіть двигун автомобіля з розрядженим акумулятором і дайте йому попрацювати до стійких обертів холостого ходу.
11. Від'єднайте кабелі у порядку, строго зворотному порядку їх приєднання.